Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har valgt å ikke ta den - ennå-

Det har dukket opp en kanon-anledning innen salg for meg (mor) til å bli selvstendig næringsdrivende og gå med millionoverskudd så tidlig som første regnskapsåret.

Vi har all kapital vi trenger og har ordnet alt annet.

Men vi har valgt å legge det på si fordi vi er i småbarnsfasen.

Gjør vi dette, vil det bety at mor er på jobb 12 i døgnet og fortsetter jobben hjemmefra. 

Vi kjenner på det ansvaret av å ha skapt barn og at vi må være tilstede for dem. Vi har ikke et stort nettverk heller, og det er ikke aktuelt å bruke fremmed arbeidskraft for dette konseptet. 

Vi kjenner på at dette er ''kjipt'', dette er en virkelig bra sjanse. 

Jeg tjener ca 450 000 i året, samme med mannen.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje dere har noen synspunkt som gjør at vi faller mer til ro med avgjørelsen vår.

Anonymkode: 0e626...6da

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Hva vil barna deres si om en del år om dere velger å IKKE gjøre dette?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt ann på hva denne " kanon anledningen innen salg" er? 

Sånn på det jevne så må man jobbe bikkje hardt for å lykkes med salg, og drt krever mye erfaring før "butikken går godt av seg selv".

Anonymkode: 533e0...9a6

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som oppskriften til noen som konstant ligger etter. 

Anonymkode: ae4cb...1f7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Dette er helt seriøst.

Jeg har 10 års erfaring fra bransjen og god breddekunnskap fra mitt felt.

Det er flere aktører som er "skuffet" fordi vi takker nei, fordi dette kan løfte deres bedrifter også.

Tja, hva vil barna si? 

Vi ønsker at de skal ha trygge, tilstedeværende foreldre.

Det kan vi ikke oppnå her.

Jeg er nøye og gjennomfører til punkt og prikke,  det vil si at jeg ikke kommer til å gå fra bedriften. Kan ikke sette barna i den posisjonen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som det reneste svada.

Anonymkode: 0a35b...b90

Jaha? 

Og dere som har up voted denne,

Dere tar feil, dette er reelt. 

Folk bak tastaturet altså ...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

La meg gjette, Herbalife? 😂😂

Anonymkode: a0986...8ea

Holder en knapp på forever living🥳

Anonymkode: 82d99...91a

• Liker 33
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her,

Dette er helt seriøst.

Jeg har 10 års erfaring fra bransjen og god breddekunnskap fra mitt felt.

Det er flere aktører som er "skuffet" fordi vi takker nei, fordi dette kan løfte deres bedrifter også.

Tja, hva vil barna si? 

Vi ønsker at de skal ha trygge, tilstedeværende foreldre.

Det kan vi ikke oppnå her.

Jeg er nøye og gjennomfører til punkt og prikke,  det vil si at jeg ikke kommer til å gå fra bedriften. Kan ikke sette barna i den posisjonen.

Millionoverskudd første driftsår??? Det er bortimot umulig.

• Liker 24
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaha? 

Da må du si mer. Ellers er dette bare svada og utopi.

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaha? 

Det er jo åpenbart at du er en med fri fantasi bak tastaturet. Alt du sier vitner om hvor lite peiling du faktisk har.

Anonymkode: ae4cb...1f7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ungene har bedre av å ha mor tilstede i livet enn å ha en mor med masse penger.

Jeg vokste selv opp med en far som jobbet døgnet rundt, og jeg ville mye heller hatt pappa hjemme, enn å få en dyr sykkel. 

Vi har også valgt vekk karrieremuligheter som hadde gitt bedre lønn, fordi vi ønsker å være sammen som familie i stedet. 

Anonymkode: 23f70...320

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts lager en tråd om utopi og vil ha støtte på KG for å bli fornøyd med valget sitt.

Det er jaggu mye rart.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok en slik sjanse. Kjøpte en del av et firma, der mannen lenge hadde jobbet. Vi måtte pansette huset osv, og mannen måtte jobbe en god del de første årene. Jeg hjalp han jo da. Det har vi aldri angret på. Vi tjener jo veldig godt nå, og har betalt ned lånet. Vi har vel ca 1,5 millioner i overskudd hvert år etter at vi har tatt ut lønn, og betalt alle ansatte og utgifter. 

DET kan jo også komme godt med når ungene nå blir større og krever mer.

Av og til må man gripe sjansen. Så må dere være realistisk om denne sjansen og inntjeningen. 

Anonymkode: 41ef1...0ac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner blir hjemmeværende, når mannen skal ut å realisere karriere drømmen. Kan ikke mannen din være hjemme med barna, til bedriften din er oppe å går? Når du er blitt billionær, så har du råd til nanny. 

Anonymkode: 31442...dee

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har valgt å ikke ta den - ennå-

Det har dukket opp en kanon-anledning innen salg for meg (mor) til å bli selvstendig næringsdrivende og gå med millionoverskudd så tidlig som første regnskapsåret.

Vi har all kapital vi trenger og har ordnet alt annet.

Hvordan vet du at du vil ha millionoverskudd allerede første regnskapsåret?  Eller er det noe du håper på? 

For øvrig så er det mange jobber man kan tjene millonen på om man er villig til å jobbe 12 timer dagen(5 dager i uka?).  Synes ikke dette er så gullkantet som du fremstiller det som. Skjønner at millionen er fristende når du tjene runder det halve i dag. Men kanskje det finnes en mellomting, hvor du kan tjene mer enn i dag uten å måtte jobbe 60 timer i uka(samtidig som du er i småbarnsfasen). 

Anonymkode: 86594...866

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vel, siden du kommer til å gå med millionoverskudd allerede første år så vil du sannsynligvis slippe å jobbe døgnet rundt så veldig lenge, du har jo en drømmetilværelse neste sommer allerede. 

Anonymkode: 43303...da2

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange kvinner blir hjemmeværende, når mannen skal ut å realisere karriere drømmen. Kan ikke mannen din være hjemme med barna, til bedriften din er oppe å går? Når du er blitt billionær, så har du råd til nanny. 

Anonymkode: 31442...dee

Husholdningen får ikke bedre økonomie av at mannen slutter å jobbe. Om de i dag tjener en halv million hver så tjener de millionen til sammen. Om mannen slutter å jobbe for at kona skal tjene millionen, så får de jo samme husholdningsinntekt, men hvor mannen har fri og kona jobber dobbelt. Høres ut som en svært dårlig ordning. 

Anonymkode: 86594...866

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Går det såpass bra så tidlig kan dere jo også kjøpe fri mannen mens ungene er små, 1-1,5 mill er fortsatt mer enn 2*450 000.

Anonymkode: fa247...3dc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...