Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Startet i ny jobb for ca 2 mnd siden, og fant ut i helga at jeg er gravid igjen. Må fortelle arbeidsgiver at jeg er gravid nå i uke 4/5 grunnet tilrettelegging (enkelte oppgaver/verft jeg ikke kan være på). 

Synes det er litt flaut.. Andre som har måttet gjort det samme, som fikk en grei reaksjon fra sjefen? Skal sies at jeg gikk helt til uke 37+3 med førstemann, så regner med jeg har samme god form nå..

Anonymkode: f94b4...7c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli gravid er ingen skam. Det er en helt normal og naturlig tilstand for en person i fertil alder. Alle ansatte mellom 18 og 50 må forventes å trenge familierelaterte permisjoner innimellom. Ansatte av alle kjønn.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer! Sjefen kan vel ikke gjøre noe annet enn å legge til rette, vil jeg tro.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Om sjefen reagerer negativt, er det et tegn på at det ikke er et sted du har lyst til å jobbe, så greit å få vite det før prøvetiden går ut.. 

De som blir sure pga graviditet er gjerne også de som blir sure for syke barn, barnehagetilvenning, tannlegebesøk, osv.. 

Anonymkode: 88594...bc8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i januar og er nå 15 uker på vei. Fortalte sjefen i sånn uke 7. Synes det bare var hyggelig, han ^^,

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i høst og var gravid uten at jeg visste det den første dagen på jobb 😜 syntes også det var litt flaut å fortelle det, men det bør det absolutt ikke være! Lederen min sa at de forventet at det ville komme flere barn (jeg har en to-åring i tillegg) når de ansatte kvinner i min alder 😛 dette er også i skoleverket, så de er vandt til at folk er gravid😅 dette går så fint at, det er så godt n

Anonymkode: 63005...4ab

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

når du har sagt det og lagt kortene på bordet* skulle det stå😅

Anonymkode: 63005...4ab

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er arbeidsplasser vant til. Ikke noe stress 😊

Anonymkode: 6823a...211

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk bare stående gratulasjoner da jeg ble gravid. Hadde vært fast ansatt i tre måneder. 

Anonymkode: 4ae59...ffe

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Måtte fortelle at jeg var gravid en uke eller to ut i ny jobb. Da var jeg 5-6 uker på vei. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: a6cd0...cc0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du en god leder forstår personen at sånn er livet😉

Anonymkode: cb67f...a9a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 2,5 mnd på vei når jeg startet ny jobb i januar i år! Ble trolig gravid samme dagen som jeg takket ja til ny jobb! Følte litt på det, men vi hadde prøvd å bli gravide i 1,5 år, så barnet var veldig ønsket (og straks er hun her ❤️). Arbeidsgiver tok det fint. Jobba helt til jeg gikk ut i perm forrige uke.

Anonymkode: 158b3...a4c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for dere delte erfaringene deres❤️ det hjalp meg mye når jeg skulle fortelle sjefen min nå! Han var veldig glad på mine vegne og ingen problem med tilrettelegging, så jeg har gruet meg uten grunn🤭

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer med graviditeten ❤️ 

Vi har kommet lengre enn at vi skal skamme og grue oss når vi blir gravide - gir arbeidsplassen deg denne følelsen, så er det arbeidsplassen det er noe galt med, og ikke deg. 
Fint å lese at det løste seg, og at bekymringene dine var grunnløse ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Tusen hjertelig for gratulasjoner❤️ og for dere er så snille!🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...