AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Hei! Jege r i en fse hvor jeg har avsluttet stiduer for andre gang. Dette er tøft, og jeg har heller ikke noe særlig på CV å henvise til,ettersom jeg har vært privatist tidligere, uten jobb ved siden av. Nå som sommeren kommer, er jeg overlatt til meg selv, i en elder på 35(blir 36 til vinteren) og er singel, føler jeg på et ekstremt savn. Jeg trodde at jegvar god på å skjule dette savnet. Ved å delvis være ærlig med hvor tøft det erå være singel, hvor vanskelig det er å være arbeidslesig og vondt det er å ha lite nettverk, har jeg gått ut til en av to venninner. Hvor den ene er begynt å trekke seg tilbake, mens den adre sier at jeg er veldig negativ. Dette er utrolig sårende, for i et forsøk på å nå ut til den ene venninen, for å gjøre gøy og morro(eks. festival i ene helgen i sommer, før jeg treffer sommerjobben min, med 100% turnus) så når jeg henne ikke. jeg har ringt andre venninen min, og sagt hva greien er. Da får jeg feedback om at jeg er veldig negativ og at dette kansje er grunen til hvorfor hun trekker seg unna. I søken etter hverdagsvenninnen, som jeg kan dele gleder og sorger med, føler jeg at jeg har snakket meg oppi et vepsebol jeg ike kommer meg ut av. Det å få tak i henne nå, blir som en negativ spiral. Alle forsøk på å nå henne, har jo vært fordi jeg ønsker å få til noe gøy. Men jeg når henne ikke. Kan være jeg leser for mye inn i meldingene hennes,siden alt blir over svart hvitt blir dettte neste som å være tilbake på ungdomsskolen. Jeg er klarti en sårbar periode,og ønsker gjerne litt ekstra omsorg akkurat nå- Men når jeg spør henne om å ringes, skriver hun bare at hun jobber hele dagen. Sett i lys av at jeg har prøvd å nå henne i en uke, og at hun legger ut litt tullete stories på snap(typ at hun har pyntet hunden sin med glitter)-Føler jeg meg totalt ignorert. Hun sier hun har det tøft, og mulig det er litt tryggere for henne, å ha hennes snap gutter(vet hun er blogger og liker at mange av følgerene hennes er gutter som prøver å sjekke henne opp-I mine øyne tyipsk utlendinger med ala"you so pretty-why you single??" på hennes utlagte "Q and A" runder. Er glad ihenne-Men denne fatter jeg ikke hvorfor hun gidder-Sorry,men jeg ler litt av henne. Jeg har mitt jeg også, hvor jeg vet at gutter som jeg liker, synes jeg er harry,med at jeg legger ut "Hjemmelagde" insta poster-Desverre,men er hakket mer seriøst,fordi jeg ikke gidder lage en livsstil ut av at jeg står i bikini og ikke lager poster om at jeg ikke finner stikk kontakten eller at jeg spiser taco(unskyld igjen, men jeg er vierkelig glad i henne, på sin måte,fordi hun er en singel venninne og det er vansjelig å finne nye venninner). Derfor at dette SOME livet er blitt mer og mer viktig for meg også, ettersom jeg mener at et liv med litt bilder på cafe,stranda osv beriker hverdagen, og jeg savner de spontane mulighene,som jeg hittill aldri har fått. FOrdi jeg ikke har et stort nettverk og jeg ikke har hatt en fast jobb på flere år.(Har brukt arv,og har nå måttet flytte hjem til moren min). Det kommer MINST til å ta ett år,før jeg klarer å bygge opp en depositumskonto, bufferkonto(for livet) og å finne et sted å leie, og ikke minst en fast jobb(drømmen er 100%, minst 80%). For å ikke snakke om en å date, starte et liv med, når alle mine søstre har minst to barn hver per idag. Jeg sliter med lange dager, er mye ensom og ønske om å finne noen å date er større enn noen gang. Har få bilder til tinder;grunnet lite nettverk og har ingen jobb og må gå til NAV for å finne arbeid i neste uke. Sommerjobben er kun for to måneder og kan ikke engang leve av den. Noen som har oppøfltende ord til meg, tips og råd? Anonymkode: 5a328...711
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Venninnene dine har gitt deg beskjed om at de ikke orker å være støttekontakt og psykolog nå. Jeg vil anbefale at du prøver å komme på venteliste for offentlig betalt psykolog. Gi venninnene dine rom, jobb med deg selv og kanskje får dere til et mer sunt forhold på sikt. Anonymkode: 20291...968 11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Du har fått så mange tips her allerede. Hva slags tips er du ute etter egentlig? Anonymkode: 3b4f5...aed 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Venninnene dine har gitt deg beskjed om at de ikke orker å være støttekontakt og psykolog nå. Jeg vil anbefale at du prøver å komme på venteliste for offentlig betalt psykolog. Gi venninnene dine rom, jobb med deg selv og kanskje får dere til et mer sunt forhold på sikt. Anonymkode: 20291...968 at du går ut og antar om meg, kan du slutte med. Jeg aner ikke hvem du er, o du vet ikke hvem jeg er. Du kan slutte å snakke dritt til meg på et forum for tips og råd-Hvis du ikke har konstruktiv kritikk. FOrøvrig har jeg som ejg sier,aldri snakket om hvordan det virkelig er dag for dag å være arbeidsledig. Jegh ar heller aldri krevd å ha psykolog aktige timer hos henne-Og som du snakkero m "de " og "dem" ref. meg-SÅ aner ikek du noe om innholdet i snakket,annet enn hva jeg skriver. Da trenger du å lese igjen på nytt hva jeg har snakket om. Jeg snakkero m fesivaler, helger og sammenkomster, som lett ignoreres- I forhold til at jeg kun har nevnt gøy og morro,synes jeg det er rart at jeg utelukkes Anonymkode: 5a328...711
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): at du går ut og antar om meg, kan du slutte med. Jeg aner ikke hvem du er, o du vet ikke hvem jeg er. Du kan slutte å snakke dritt til meg på et forum for tips og råd-Hvis du ikke har konstruktiv kritikk. FOrøvrig har jeg som ejg sier,aldri snakket om hvordan det virkelig er dag for dag å være arbeidsledig. Jegh ar heller aldri krevd å ha psykolog aktige timer hos henne-Og som du snakkero m "de " og "dem" ref. meg-SÅ aner ikek du noe om innholdet i snakket,annet enn hva jeg skriver. Da trenger du å lese igjen på nytt hva jeg har snakket om. Jeg snakkero m fesivaler, helger og sammenkomster, som lett ignoreres- I forhold til at jeg kun har nevnt gøy og morro,synes jeg det er rart at jeg utelukkes Anonymkode: 5a328...711 Jeg ga konstruktive råd basert på de opplysningene jeg hadde tilgjengelig. Dersom du ikke ønsker råd fra fremmede bør du ikke be om råd på et nettforum. Anonymkode: 20291...968 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): at du går ut og antar om meg, kan du slutte med. Jeg aner ikke hvem du er, o du vet ikke hvem jeg er. Du kan slutte å snakke dritt til meg på et forum for tips og råd-Hvis du ikke har konstruktiv kritikk. FOrøvrig har jeg som ejg sier,aldri snakket om hvordan det virkelig er dag for dag å være arbeidsledig. Jegh ar heller aldri krevd å ha psykolog aktige timer hos henne-Og som du snakkero m "de " og "dem" ref. meg-SÅ aner ikek du noe om innholdet i snakket,annet enn hva jeg skriver. Da trenger du å lese igjen på nytt hva jeg har snakket om. Jeg snakkero m fesivaler, helger og sammenkomster, som lett ignoreres- I forhold til at jeg kun har nevnt gøy og morro,synes jeg det er rart at jeg utelukkes Anonymkode: 5a328...711 De som sier at du er negativ er bare teite, ikke hør på dem. Fortsett å vær den solstrålen du er. 🌞 Anonymkode: f5f6e...a84 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): at du går ut og antar om meg, kan du slutte med. Jeg aner ikke hvem du er, o du vet ikke hvem jeg er. Du kan slutte å snakke dritt til meg på et forum for tips og råd-Hvis du ikke har konstruktiv kritikk. FOrøvrig har jeg som ejg sier,aldri snakket om hvordan det virkelig er dag for dag å være arbeidsledig. Jegh ar heller aldri krevd å ha psykolog aktige timer hos henne-Og som du snakkero m "de " og "dem" ref. meg-SÅ aner ikek du noe om innholdet i snakket,annet enn hva jeg skriver. Da trenger du å lese igjen på nytt hva jeg har snakket om. Jeg snakkero m fesivaler, helger og sammenkomster, som lett ignoreres- I forhold til at jeg kun har nevnt gøy og morro,synes jeg det er rart at jeg utelukkes Anonymkode: 5a328...711 Du er snart 36 år og kan knapt skrive. Anonymkode: f3c38...fce 1 3
Hannah80 Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 Veldig rotete innlegg, og jeg må innrømme at jeg ikke forstår helt hva du spør etter. Mye snakk om gutter og at du ikke har noe særlig å legge ut på sosiale medier. Jeg har verken snap eller Instagram. Og i vår alder burde ikke den type bekreftelse være nødvendig. Men det er kanskje jeg som er sær her:) Første prioritet burde kanskje være å komme seg ut i jobb, og få et eget sted å bo:) Men skjønner at du har det vanskelig med lite nettverk, og klart det er sårende når de vennene du har, snur ryggen til deg. Det må gjøre vondt.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Har selv tatt avstand fra venner jeg opplever som negative. Det går greit en stund, men etterhvert blir det veldig energitappende og destruktivt. Kan gå fra å ha en helt fin dag selv, også blir en samtale med vedkommende noe som drar ned mitt eget humør også. Leit du har lite nettverk og opplever at de du har tar avstand, men mye negativitet er veldig lite fruktbart i en relasjon.. klart man har litt som må ut nå og da, men blir det mye så er det utrolig lite givende å holde kontakten. (Mulig jeg svarer på noe helt annet enn du spør etter, forsto ikke helt hovedinnlegget). Anonymkode: aadbf...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 Hvis den ene venninnen din sier at du er negativ, bør du ta det til deg og endre måten du kommuniserer på. Anonymkode: 4dc2a...06d 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Fokuser på å finne deg jobb og et eget sted å bo, da får du mer stabilitet i livet også blir du kanskje ikke oppfattet som så negativ. Anonymkode: ef9ea...fee 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): at du går ut og antar om meg, kan du slutte med. Jeg aner ikke hvem du er, o du vet ikke hvem jeg er. Du kan slutte å snakke dritt til meg på et forum for tips og råd-Hvis du ikke har konstruktiv kritikk. FOrøvrig har jeg som ejg sier,aldri snakket om hvordan det virkelig er dag for dag å være arbeidsledig. Jegh ar heller aldri krevd å ha psykolog aktige timer hos henne-Og som du snakkero m "de " og "dem" ref. meg-SÅ aner ikek du noe om innholdet i snakket,annet enn hva jeg skriver. Da trenger du å lese igjen på nytt hva jeg har snakket om. Jeg snakkero m fesivaler, helger og sammenkomster, som lett ignoreres- I forhold til at jeg kun har nevnt gøy og morro,synes jeg det er rart at jeg utelukkes Anonymkode: 5a328...711 Jeg syntes han kom med konkrete råd til deg. Anonymkode: 4dc2a...06d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 Du snakker jo egentlig ganske negativt om din venninne... Hvis de ikke føler at du liker dem, så vil de nok trekke seg tilbake.. Anonymkode: 8c89d...f62 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 Venner, ts, er ikke forpliktet til å forbli venner. De er venner her og nå. De slutter å være venner om du ikke gir livet deres noe positivt. Sånn må og skal det være. Så sier du at du har to bekjente av noe nærhet. Som du har forsøkt åpne deg til på at livet er litt tungt. Og det er ok. Men det er en samtale over en flaske vin. Du deler - de deler. Så, neste gang dere snakkes eller treffes? Da er temaet noe annet. Gjør det til en regel å bare snakke om vanskelige ting om du blir invitert. Og hold det da type 5-15 minutter. Og ikke la deg invitere inn i negative samtaler oftere enn månedlig eller hver annen måned. Det samme gjelder deg selv - du burde heller ikke unne deg å tenke på hvor vanskelig eget liv er oftere enn en gang i måneden eller så. Om du selv anser dine bekjente som venner eller ei aner jeg intet om. Men i og med at du ser ned på dem behandler du dem ikke som venner. Så de er ikke vennene dine. For man ser ikke ned på sine venner. Så ber du om konkrete råd. Og dette er mitt: vær klar og tydelig ovenfor nav på at du sliter med sosiale koder. Du har behov for bistand til å knekke dem, ellers kommer du deg ikke i arbeid. Nav kommer til å se dette selv, på sikt, men det går raskere om du sier ifra. Anonymkode: f005b...397
lillevill Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): å som sommeren kommer, er jeg overlatt til meg selv, i en elder på 35(blir 36 til vinteren) og er singel, føler jeg på et ekstremt savn. Jeg trodde at jegvar god på å skjule dette savnet. Ved å delvis være ærlig med hvor tøft det erå være singel, hvor vanskelig det er å være arbeidslesig og vondt det er å ha lite nettverk, har jeg gått ut til en av to venninner. Hvor den ene er begynt å trekke seg tilbake, mens den adre sier at jeg er veldig negativ. Jeg tror at du når du har det vanskelig naturligvis har et fokus på : Det vanskelige i livet, som at du har lite nettverk og ikke har jobb. Det vanskelige i livet, preger hverdagen din. Ensomhet, og å være utafor arbeidslivet. Da er det egentlig naturlig å være litt negativ da.. Så hvordan skal man greie å ha et positivt blikk på livet da, når alt er et ork? Det er vanskelig det! Om du er usikker på hvordan du oppleves, kan du jo spørre oppriktig. Hvordan oppfatter du meg når du sier at jeg er negativ. Jeg ønsker å bli mer positiv. På hvilken måte fremstår jeg negativ? Kansje er det vanskelig å feks; dele positive ting som skjer med deg fordi du responderer ikke på en glad måte? Kanskje tenker du pessimistisk når det handler om utfordringer? pessimistisk mtp mennesker, dating, jobbsøking osv. Prøv å tenk på hva du kan gjøre for å bli gladere i hverdagen din. Om ikke du får jobb med en gang, kanskje du kan ta kurs. Kanskje du kan være frivillig. Når du får en god inntekt, hvordan hadde det påvirket deg da? Da kunne du jo dratt på tur. Du kunne spandert på en venn. Du kunne investert i nye kurs som gjør at du blir en mer attraktiv jobbsøker. Eller fokuserer du mest på problemer i stedet for hva du kan gjøre for å forandre din livssituasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå