Gå til innhold

Eggehviter til overs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 6 eggehviter i kjøleskapet. Tips til bruk?

Helst ikke noe søtt..prøver å holde meg borte fra mest mulig slike ting akkurat nå.

Hva bruker du eggehvite til?

Anonymkode: 195e3...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare stek og ha på brødskive

• Liker 3
Skrevet

Holder 14 dager hvis tett beholder. Ville lagt det til i en omelett eller 2. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omelett av eggehvite funker 

Anonymkode: 2f1ad...3b1

Skrevet

Jeg lager alltid omelett av eggehviter som jeg har til overs! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hiver meg på resten av koret, omelett

Anonymkode: 8aaf5...cc7

AnonymBruker
Skrevet

Inviter en venn eller to på Amaretto sour ;) 

Anonymkode: ae9b8...0f0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha dem i havregrøten. Blir veldig godt. Jeg bruker som regel et helt egg, men bare hviten funker også. 

Det funker også som omelett. "Egg white omelett" er jo en helsekostgreie i Usa 😛 

Anonymkode: 51bbc...704

• Liker 1
Skrevet

Dette må väre tull. 

AnonymBruker
Skrevet

Selv om eggehviteomelett er en greie smaker det jo ikke godt. Det er litt sånn jeg vil heller spise dritt som er sunt enn noe godt som er usunt. Hvis du ikke vil bruke det til noe nå bare frys det ned. Det kommer alltids en anledning hvor du skal bake kransekake, lage marengs eller pavlova eller noe annet.

Anonymkode: abae5...3d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om eggehviteomelett er en greie smaker det jo ikke godt. Det er litt sånn jeg vil heller spise dritt som er sunt enn noe godt som er usunt. Hvis du ikke vil bruke det til noe nå bare frys det ned. Det kommer alltids en anledning hvor du skal bake kransekake, lage marengs eller pavlova eller noe annet.

Litt enig med deg, derfor jeg skrev at man kan tilsette den. Jeg ville nok hatt litt i en omelett som bonus bare, i tillegg til hele egg👍

AnonymBruker
Skrevet

Mmm makroner. Eggehviteomelett synes jeg er litt kjedelig.

Anonymkode: 62ae0...a26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 12.01):

Har 6 eggehviter i kjøleskapet. Tips til bruk?

Helst ikke noe søtt..prøver å holde meg borte fra mest mulig slike ting akkurat nå.

Hva bruker du eggehvite til?

Anonymkode: 195e3...748

Bland det i smoothie, svært næringsrikt. 

Anonymkode: 3d26f...fac

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig uenig med deg.

For det første så kommer smaken på omlett an på hva man tilfører. Jeg lager aldri omelett kun på egg, jeg bruker grønnsaker, kjøtt og ost i. Man kan også blande i ett eller to hele egg.

Og disse anledningene hvor man baker kransekake, marengs eller pavlova kommer så absolutt ikke for alle. For min egen del har ikke den anledningen dukket opp enda, men for all del, er bare 18 år siden jeg flytta hjemmefra.

Jeg synes en omelett med eggehviter er tusen gangen bedre enn marengs.

AnonymBruker
Skrevet

40 gram havregryn kokes opp og tilsettes 7 eggehviter. Toppes med 1 teskje økologisk peanuttbutter pluss 2-3 nøtter, 1/2 skivet banan og dryss kanel over til slutt. Vipps så har du et mettende og sunt måltid som inneholder karbs/protein/fett. Vel bekommen håper det smaker😋

Anonymkode: aec4f...4b1

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (1 time siden):

Jeg er veldig uenig med deg.

For det første så kommer smaken på omlett an på hva man tilfører. Jeg lager aldri omelett kun på egg, jeg bruker grønnsaker, kjøtt og ost i. Man kan også blande i ett eller to hele egg.

Og disse anledningene hvor man baker kransekake, marengs eller pavlova kommer så absolutt ikke for alle. For min egen del har ikke den anledningen dukket opp enda, men for all del, er bare 18 år siden jeg flytta hjemmefra.

Jeg synes en omelett med eggehviter er tusen gangen bedre enn marengs.

Nei, det er ikke alle som er bevandret på kjøkkenet eller har fest eller selskap hjemme hos seg noen gang, det er sant. Og noen har kanskje ikke et eneste familiemedlem eller en eneste venn som liker kransekake eller pavlova heller. Men for de fleste mennesker som lager mat og steller i stand ulike anledninger vil det komme flere situasjoner hvor disse kakene er naturlig å servere. 

Skrevet

Selv om du skriver ikke noe søtt, så foreslår jeg allikevel å lage et par nøttebunner som kan ligge i fryseren på lur til besøk.

Så kan du ta på krem og jordbær, eller noe annet. En nøttebunn er veldig allsidig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke alle som er bevandret på kjøkkenet eller har fest eller selskap hjemme hos seg noen gang, det er sant. Og noen har kanskje ikke et eneste familiemedlem eller en eneste venn som liker kransekake eller pavlova heller. Men for de fleste mennesker som lager mat og steller i stand ulike anledninger vil det komme flere situasjoner hvor disse kakene er naturlig å servere. 

Så hvis man ikke lager marengs eller pavlova, så er man ikke bevandret nok på kjøkkenet? Hvorfor dette behovet for å latterliggjøre noen som foretrekker andre kaker enn marengs og pavlova?
Jeg klarer ypperlig lage kaker ofte uten å måtte ty til marengs, og kan lage kakebord med stort utvalg uten pavlova.

Joda, marengs passer i flere anledninger, men det er på ingen måte en nødvendighet. Noe av det som gjør at jeg trives svært godt på kjøkkenet og med å invitere til selskap er kreativiteten man kan ha, og se muligheter fremfor begrensninger.

AnonymBruker
Skrevet

Plomme eller hvite til overs gir jeg tik hunden🙈

Anonymkode: 0ef23...804

Skrevet

Lag pikekyss, er kjempegodt 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...