AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Heihei - ønsker ikke tips til hva vi kan gjøre for å unngå uhell ellers eller tips til å dra til lege for å få dette undersøkt. min sønn på 10 år skal på telttur med klassen sin neste helg. Det hender at han har hatt uhell i sengen sin hjemme, og når dette først skjer er det snakk om mye(!). Vi har tidligere fått minirin av legen, men jeg synes ikke disse har hatt noe effekt. Nå har han kanskje uhell 1-2 ganger i uken (av og til kan det gå måneder til neste gang). jeg er heldig redd for at han skal våkne opp med klassen sin dagen den våkner i teltet å at han kan ha hatt uhell. Hva kan vi evt. gjøre for at andre skal oppdage dette? tisselaken vil nok krølle seg, og bleie tror jeg heller ikke er aktuelt for ham. Anonymkode: 66ccc...62d
skogsfugl Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Kan dere ikke putte en ekstra truse og jobbebukse i bunnen av soveposen, og dersom han har hatt uhell kan han snike seg til å skifte klær før han går ut av soveposen? Vi brukte dette trikset, men det ble aldri behov for å skifte. Men sønnen vår ble da så trygg på at han hadde en plan, så han brukte ikke energi på å bekymre seg. Ved en anledning la vi også en bleie nedi soveposen som han tok på seg når de andre hadde sovnet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Her ville jeg helt klart gått for bleie. Stor pysjbukse og t-skjorte over. Snakk med læreren og allier deg med ham/henne, og gutten din må få vite at læreren vet. Dette vil også føles mye tryggere for ham. Dette går bra, det er nok flere en du tror som sliter med det samme 💚 Anonymkode: f7165...dbc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Jeg ville kanskje vurdert et produkt a la dette? https://helsestasjonsbutikken.no/pjama-sengevaeting-pysjamas.html Anonymkode: ab979...c02 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville kanskje vurdert et produkt a la dette? https://helsestasjonsbutikken.no/pjama-sengevaeting-pysjamas.html Anonymkode: ab979...c02 Oversikt over hvor mye væske den kan absorbere Anonymkode: ab979...c02 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Tisselaken med stretch har jeg aldri opplevd har krøllet seg. De ser ut som og oppfører seg som et helt vanlig laken, bare litt tykkere. Anonymkode: ab979...c02 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 Tusen takk alle samme💙 alt hjalp! Anonymkode: 66ccc...62d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tisselaken med stretch har jeg aldri opplevd har krøllet seg. De ser ut som og oppfører seg som et helt vanlig laken, bare litt tykkere. Anonymkode: ab979...c02 Mistenker det blir vanskelig med tisselaken da de skal være i telt med sovepose men tisset kommer garantert til å gå gjennom soveposen å da blir han «avslørt» Anonymkode: 66ccc...62d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Snakk med læreren hans. Sønnen min hadde samme problem. Jeg snakket med læreren før de skulle dra på leirskole og hun sa at de alltid hadde noen som hadde dette problemet. Hun anbefalte å ta med to laken slik at det alltid var et laken på sengen, da ville ingen barn stusse. Så var hun behjelpelig med vask av laken. Sønnen min hadde flere store tisselaken. Det var stretch-laken i 90x200, så ut som vanlig laken. Anonymkode: a4293...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mistenker det blir vanskelig med tisselaken da de skal være i telt med sovepose men tisset kommer garantert til å gå gjennom soveposen å da blir han «avslørt» Anonymkode: 66ccc...62d Dette produktet kan kanskje være nyttig til en senere anledning, selv om det kanskje ikke blir tid til å skaffe det nå? https://bedwettingstore.com/pages/bedwetting-facts-camp-sleepovers-html Sitat Waterproof sleeping bag liners and underpads Sleeping bag liners are discreetly placed inside the sleeping bag to create a waterproof barrier between the child and the sleeping bag. This barrier prevents leakage to the outside of the bag and can simply be removed and replaced if wetting does occur. The sleeping bag liner is machine or hand washable and can be used over and over. An added benefit to using this liner is that it prevents ground moisture from reaching the user, making it a great aid for camping. Liners are exclusively available from the Bedwetting Store. Anonymkode: ab979...c02 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Jeg ser det også finnes et greit produkt for bruk sammen med soveposei Helsestasjonbutikken. Kanskje du rekker å få det i posten før overnattingsturen. https://helsestasjonsbutikken.no/vanntett-lakenpose-for-sovepose-sengevæting.html Anonymkode: ab979...c02 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 Tenker bleie er best i sovepose. Boxer utenpå så den sitter godt inntil. Litt stor pysjbukse. Pakk den i pose med snøring nederst i soveposen. Husk at folk kan tulle seg og prøve hverandres/ta feil. Kanskje vekking på mobilen? Ta en tur ut og tisse midt på natten. Anonymkode: def39...122 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Heihei - ønsker ikke tips til hva vi kan gjøre for å unngå uhell ellers eller tips til å dra til lege for å få dette undersøkt. min sønn på 10 år skal på telttur med klassen sin neste helg. Det hender at han har hatt uhell i sengen sin hjemme, og når dette først skjer er det snakk om mye(!). Vi har tidligere fått minirin av legen, men jeg synes ikke disse har hatt noe effekt. Nå har han kanskje uhell 1-2 ganger i uken (av og til kan det gå måneder til neste gang). jeg er heldig redd for at han skal våkne opp med klassen sin dagen den våkner i teltet å at han kan ha hatt uhell. Hva kan vi evt. gjøre for at andre skal oppdage dette? tisselaken vil nok krølle seg, og bleie tror jeg heller ikke er aktuelt for ham. Anonymkode: 66ccc...62d Dere MÅ ha tisselaken her. Og så må dere alliere dere med læreren. Ellers: Vekke for å sette på do før dere går og legger dere Minimere væskeinntak på kvelden Be barnet gå på do rett før det skal sove Anonymkode: 4428c...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå