AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Oppdaget at samboeren har fuc*et opp ganske mye med økonomien. Ang diverse grunner jeg ikke vil gå inn i, så har han hatt fullt ansvar en god stund. Vi har alltid hatt dårlig råd, men har vært ille i det siste. Skulle sjekke om en utbetaling hadde kommet inn idag og sjekket litt rundt i kontoene. Mange mange tusener som har forsvunnet på helt usakeligheter. Når vi så vidt har hatt råd til mat. I panikk så ringer jeg han for å høre hva som egentlig har foregått. Men angrer i det jeg ringer da han er på jobb. Han ringer tilbake flere ganger helt til jeg tar tlf. Sier til han rett ut hva jeg har funnet ut. Ender med full klikk. Legger på. Han ringer tilbake etter en time. Mye roligere da, og snakker om at han er ikke sikker på at han vil fortsette forholdet da det hele tiden er styr med penger og div. Han legger seg langflat over det med pengene, men sier at han vet ikke om han orker noe mer med meg. Han legger på før vi fikk snakket noe mer og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre… Vi har vært sammen i mange år og har hus og barn sammen. Jeg er på randen til angstanfall og er helt rådvill… Anonymkode: 269ab...59d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Mener han at det er styr fordi han ikke får lov til å sløse når dere har dårlig råd? Eller mener han at det er styr fordi det er bare han som tjener penger sånn at dere ikke har råd til noe som helst? Anonymkode: e6564...585 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener han at det er styr fordi han ikke får lov til å sløse når dere har dårlig råd? Eller mener han at det er styr fordi det er bare han som tjener penger sånn at dere ikke har råd til noe som helst? Anonymkode: e6564...585 Jeg har mer utbetalt enn han i mnd. Tror det er det at det konstant er noe. Jeg sliter med sykdom som gjør hverdagen utfordrende til tider og det er mye snakk om penger hvordan vi skal ha råd til diverse. Alt vi må kutte ut som vi ønsker da det ikke er økonomi til det. Ting vi og barna trenger men ikke kan kjøpe da vi må ha penger til mat. Anonymkode: 269ab...59d 2
isw Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Denne saken har to aspekter - forholdet ditt og økonomien din. Det virker som dere begge er litt følelsesstyrte her og snakker/handler i affekt. Jeg oppfordrer dere til å kjøle dere ned litt, og ta opp denne saken igjen når dere begge har pustet med magen. Jeg er i utgangspunktet tilhenger av at så lenge man forsvarer sine utgifter, så er resten av midlene i et samboerforhold frie for den enkelte å bruke (såfremt man ikke bruker de ulovlig, så klart). Hva har egentlig skjedd her? Har han brukt dine penger? Eller har han misligholdt sine egne forpliktelser? 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Innlegget ditt er litt rotete TS. Jeg får ikke helt grep på hva som du søker råd til. Har samboer brukt penger på usakeligheter? Javel, da får han tjene de inn igjen, selge ting som er SITT for å dekke over det han har brukt. Om dere så vidt har råd til mat, hvorfor selger dere ikke huset? For å kjøpe en mindre/billigere plass? Anonymkode: 9235c...89f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Men har du seriøst ikke fulgt med i det hele tatt? Hvor lenge har dette pågått? Anonymkode: 65c98...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 Dere burde ikke ha felles økonomi. Men hvis han uansett ikke ønsker å være sammen med deg lengre, er det bare å flytte ut. Nei, det er ikke så enkelt, men altså Anonymkode: 24e26...a3f 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 Høres ut som eksen min og far til mine barn. Jeg er så lykkelig for at jeg kom meg bort og foe å for styre økonomien min selv. Det var en evig krangel om penger og han skulle være sjefen! I dag er han en drittsekk av en eks som jeg ikke kan ha samarbeid rundt økonomi, men livet mitt og barna er MYE bedre!. Anonymkode: 28555...742 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Økonomisk rådgivning kanskje? Dere burde jo spørre etter hjelp så dere får oversikt og orden. Anonymkode: a70c8...2ec 1
Reign Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har mer utbetalt enn han i mnd. Tror det er det at det konstant er noe. Jeg sliter med sykdom som gjør hverdagen utfordrende til tider og det er mye snakk om penger hvordan vi skal ha råd til diverse. Alt vi må kutte ut som vi ønsker da det ikke er økonomi til det. Ting vi og barna trenger men ikke kan kjøpe da vi må ha penger til mat. Anonymkode: 269ab...59d Noe som burde være helt irrelevant når man har barn sammen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Noe som burde være helt irrelevant når man har barn sammen. Det svar svar på et spørsmål som ble stilt til TS Anonymkode: e6564...585 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Noe som burde være helt irrelevant når man har barn sammen. Hun svarte bare på et spørsmål om hun ikke tjente noe. Anonymkode: f0b04...864 3
Reign Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det svar svar på et spørsmål som ble stilt til TS Anonymkode: e6564...585 Hva er det du forsøker å uttrykke her?
Reign Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun svarte bare på et spørsmål om hun ikke tjente noe. Anonymkode: f0b04...864 Poenget mitt står fortsatt.
Carrot Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Poenget mitt står fortsatt. Poenget ditt er at i forhold med felles barn er det urelevant om den ene tjener mer dersom den andre sløser bort pengene? Eller bare urelevant hva man tjener? I så fall gir ikke svaret ditt mening i en tråd der spørsmålet til TS var om hun har inntekt eller om det kun er mannen som tjener penger... Jeg går ut fra at du også skjønner dette men at du hadde behov for å få frem din mening rundt parforhold og økonomi når man har barn uten å ta hensyn til resten av omstendighetene til TS i denne konkrete tråden. TS Vil du fortsette en relasjon med en mann du ikke kan stole på økonomisk? Hva om du bare såvidt har pirket i overflaten og dette er langt verre enn det du nå har funnet ut og han sier han vil avslutte forholdet fordi han er redd du skal finne ut hvor ille det egentlig er stilt? Hva har pengene gått til er også vesentlig, er det gambling eller pølser på shell liksom? 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 Hvis han går fra deg og skal sløse uten NOEN som holder igjen, så rekker ikke lønningen langt ihvertfall... Anonymkode: e6564...585
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Skrevet 31. mai 2023 Reign skrev (10 minutter siden): Poenget mitt står fortsatt. Du har jo ikke noe poeng! POENGET var at ts svarte på et spørsmål om hun ikke hadde penger og at han mente det bare var han som tjente pengene i huset. Og så begynner du å vase om irrelevans. Det var et svar på en beskyldning. Hun har ikke mindre penger enn han, som hun ble spurt om, hun har mer. Et svært relevant svar. Anonymkode: 67dc7...cfc 6 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #18 Skrevet 31. mai 2023 Fint at han slår opp så du slipper. Åpenbart at dette ikke er en mann å samle på! Bruk fornuften! I tillegg manipulerer han deg når han er den som slår opp og sier at alt er så styr, dette er for at du skal slutte å stille krav til han og slutte å forvente noe av han fordi du frykter brudd. Utrolig utspekulert og ansvarsfraskrivende, som også viser et utrolig dårlig karaktertrekk som i seg selv bør være en dealbreaker Anonymkode: 30900...d8b 4 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #19 Skrevet 31. mai 2023 Grunnen til at jeg spurte om hun ikke tjente penger, var for å lettere kunne se grunnen til at han klagde. Jeg sa ikke at mannen hadde rett i å klage. TS svarte det jeg trodde. At de begge bidrar til fellesskapet, men at han sløser bort familiens penger på tull så de ikke har penger til nødvendige ting. Mannen klager da på TS for å fjerne fokuset på at han har gjort noe galt, og heller vri det om til at TS lager uhygge, og en trussel om at hvis hun konfronterer han med det han har gjort, så dumper han henne. Han vet at hun setter familie høyt, og det er derfor han tenker det vil virke med en trussel om å bryte opp familien. Anonymkode: e6564...585 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #20 Skrevet 31. mai 2023 Mannen sliter med å forklare pengesløseriet, og var det å true med brudd som kom opp som den beste unnskyldningen der og da. Dere får ta en bedre prat mår han kommer hjem, men st han så respektløs holdning til familieøkonomi er ikke bra i deg hele tatt. Hvor lenge har han holdt på sånn? Jeg tror du bør tenke på å skille ut din økonomi, og evt trekke deg ut av forholdet for å få sjanse til å få kontroll på livet ov økonomien Anonymkode: 16b4d...e39 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå