Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gått inni uke 33 nå. Jeg har kun lagt på meg ca 1 - 1,5kg igjennom hele svangerskapet, og jeg skjønner bare ikke hvorfor - og det gjør meg bekymret. Var veldig kvalm de 4 første mnd og gikk ned 3 kg, men disse gikk jeg opp igjen. Veier opprinnelig 60kg og er 175. Nå veier jeg på morgenen 61,kg!  Får kommenterer på at det ser ut som jeg har tatt av meg. Magen vokser, og ligger litt under gjennomsnittet men jordmor er ikke bekymret. Har også mye liv i magen.

Jeg spiser normalt det vil si både sunn og usunn mat, og i helt normale til større porsjoner. Spiser også mye snacks ved siden av som chips, sjokolade, kjeks, is, boller. Hvorfor går jeg ikke opp i vekt, har jo egentlig gått ned i vekt. Har vært inaktiv hele svangerskapet pga bekkenløsning, og er mye trøtt. 

edit: var syk før jeg ble gravid, men har blitt noe bedre. Var sengeliggende i noen mnd pga utmattelse og mye smerter i kroppen, generelt armer og ben. Var aktiv før men har måtte legge fra meg trening i 3 år nå pga jeg blir dårlig av det. Vært til utredning men legene finner ikke noe godt svar. Kan være det ligger noe i det?

jente 25. 

Anonymkode: 63a37...79a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan tenkes at du har mistet en del muskler som følge av inaktivitet? 😕

Anonymkode: 63cda...4f9

Skrevet

Jeg tolker det slik at du har tatt det opp med jordmor, men fått som svar at du ikke trenger å bekymre deg? 

Jeg ville stolt på jordmora/fastlegen, men snakk gjerne med dem engang for mye hvis du er usikker/bekymret! 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge baby har det bra og lege/jordmor ikke er bekymret, ville jeg ikke tenkt på det. Gikk opp 2,2 kg selv i svangerskapet: baby var stor og frisk (3,9 kg). Var heller ikke superaktiv, men klarte ikke spise mye heller pga dårlig apetitt. 

Anonymkode: f0065...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...