AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Om en manns reaksjon på at kjæresten er gravid, er å be om at hun tar abort, det utelukker vel kjærlighet? Er det mulig å elske partneren, men samtidig be henne ta abort? Anonymkode: b6950...de3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Hvorfor skulle det ene utelukke det andre? Anonymkode: 5e7c3...31c 7 3
os Maxilla Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Det kommer jo helt an på hvordan man "ber" om det. Om man legger det frem som et ønske eller et krav. Jeg håper virkelig at min mann ønsker abort hvis uhellet først skulle være ute. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Om en manns reaksjon på at kjæresten er gravid, er å be om at hun tar abort, det utelukker vel kjærlighet? Er det mulig å elske partneren, men samtidig be henne ta abort? Anonymkode: b6950...de3 Hvorfor skulle det ikke være det? Anonymkode: 35bf9...814 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Som flere her sier, hvorfor skal det ene utelukke det andre? Jeg ser ingen problemer med at man ikke ønsker barn, men elsker kjæresten sin? og derav ber om abort? Anonymkode: 2e538...d01 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 For min del hadde det betydd det. Hvis kjæresten min hadde bedt meg ta abort hadde det vært et tegn på at han ikke respekterer meg, mine meninger og følelser. Han vet hvordan jeg føler om abort, det er ikke noe jeg ønsker eller hadde klart å gjennomføre og leve godt med etterpå. Dette har jeg kommunisert klart og tydelig til han. Så hvis han likevel har sex med meg og vi blir gravid fordi prevensjonen svikter så er det dumpegrunn for meg om han krever abort. Anonymkode: eccac...cbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 Det å ønske seg barn enten på daværende tidspunkt eller aldri og det å elske kjæresten er jo to vidt forskjellige ting som ikke trenger å ha noenting med hverandre å gjøre. Fatter ikke de som setter dette i den samme konteksten Anonymkode: aa90a...449 4
Topsi Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Jeg vil tenke. Hvis jeg kun skal svare på spørsmålet ditt, at å ønske partneren tar abort ikke nødvendigvis betyr at en ikke elsker vedkommende, det kommer helt an på situasjonen, hvis begge er studenter f eks. Men hvis vedkommende forsøker å presse til abort via trusler eller manipulering, ja da vil jeg si at en ikke elsker eller respekterer partneren sin Endret 31. mai 2023 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om en manns reaksjon på at kjæresten er gravid, er å be om at hun tar abort, det utelukker vel kjærlighet? Er det mulig å elske partneren, men samtidig be henne ta abort? Anonymkode: b6950...de3 JA Anonymkode: 6d079...b29 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 Så hvis kvinnen ikke er i stand til å ta vare på seg selv, har dårlig mental eller fysisk helse, står utenfor arbeidslivet, ikke har utdannelse, ikke har et fast trygt sted å bo og uhellet har skjedd hvor hun har blitt gravid og mannen ønsker abort ut i fra dagens situasjon Så elsker han henne ikke høyt nok? Anonymkode: 6b932...89d 1 1
Andro Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Det å elske noen er ikke det samme som å ønske seg barn. Han kan selvfølgelig ytre ønske at hun tar abort, men om han er glad i henne så respekterer han også at det alene er hennes valg hva hun gjør med kroppen sin. Er han glad i henne så støtter han henne enten hun følger ønsket hans eller ei. Legger man igjen kjønnsvæsker i andres kropp så er det en påregnelig risiko. Han har ansvar for egen prevensjon. Mannen i mitt liv er sterilisert, og det er et ansvarlig valg. Burde inspirere flere.
Topsi Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hvis kvinnen ikke er i stand til å ta vare på seg selv, har dårlig mental eller fysisk helse, står utenfor arbeidslivet, ikke har utdannelse, ikke har et fast trygt sted å bo og uhellet har skjedd hvor hun har blitt gravid og mannen ønsker abort ut i fra dagens situasjon Så elsker han henne ikke høyt nok? Anonymkode: 6b932...89d Han er en idiot for å ikke ha brukt effektiv prevensjon, og ja. Å forsøke å tvinge gjennom en abort når partneren vil ha barnet er uansett en total mangel på respekt. Det finnes alltid en løsning Endret 31. mai 2023 av Topsi
Nymerïa Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 Det kan være at han ikke elsker henne høyt nok og at han ønsker barn med noen andre. Men det kan være masse andre grunner også. Jeg er over 40 og hadde tatt abort om jeg ble gravid nå. Hvis mannen min hadde tenkt det samme så hadde det ikke fortalt meg noe som helst om hans følelser for meg. Vi har de barna vi skal ha. Om vi derimot var i midten av 20-årene, ikke hadde hatt barn og han i tillegg hadde sagt tidlig i forholdet at han ønsket seg barn, så hadde jeg nok tenkt at han ville ha barn men ikke med meg. Spesielt hvis han presset på for abort etter at jeg hadde gjort det klart at jeg ønsket å beholde. Du skriver for lite til at vi kan konkludere noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 Det utelukker både kjærlighet og all tenkelig form for empati om hun ikke ønsker abort. Bare ALDRI ta en abort fordi andre ber deg om det, presser deg til det, eller truer deg til det. Det er du og ikke dem som lever videre med alle konsekvenser av det, mens de går videre med sitt liv som om det aldri skjedde, og som om det ikke hadde noen konsekvenser. Anonymkode: 6697b...c53
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 Topsi skrev (16 minutter siden): Han er en idiot for å ikke ha brukt effektiv prevensjon, og ja. Å forsøke å tvinge gjennom en abort når partneren vil ha barnet er uansett en total mangel på respekt. Det finnes alltid en løsning Her har du ikke forholdt deg til hovedinnlegget i det hele tatt. Ts nevnte ikke press eller tvang. Ts skrev "be om abort", som er det samme som å spørre. Press eller tvang er selvfølgelig ikke greit, og det er nok alle fornuftige folk enige i. Å spørre om abort fordi man ikke ønsker eller føler seg klar, er noe helt annet. Det er lov å spørre. Prevensjon er heller ikke alltid 100% sikkert. Uhell kan skje. Anonymkode: 47bc9...aa9
Topsi Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her har du ikke forholdt deg til hovedinnlegget i det hele tatt. Ts nevnte ikke press eller tvang. Ts skrev "be om abort", som er det samme som å spørre. Press eller tvang er selvfølgelig ikke greit, og det er nok alle fornuftige folk enige i. Å spørre om abort fordi man ikke ønsker eller føler seg klar, er noe helt annet. Det er lov å spørre. Prevensjon er heller ikke alltid 100% sikkert. Uhell kan skje. Anonymkode: 47bc9...aa9 Jeg har svart på hi i et annet innlegg, jeg svarte i dette innlegget på en som skrev det jeg svarte på, nemlig % hvis kvinnen ikke er i stand til å ta vare på seg selv, har dårlig mental eller fysisk helse, står utenfor arbeidslivet, ikke har utdannelse, ikke har et fast trygt sted å bo og uhellet har skjedd hvor hun har blitt gravid og mannen ønsker abort ut i fra dagens situasjon Så elsker han henne ikke høyt nok? Anonymkode: 6b932...89d Ekspander % Endret 31. mai 2023 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Skrevet 31. mai 2023 Det er ikke alle som ønsker barn, eller har kapasitet til å ta seg av et barn. Det betyr ikke at de ikke er i stand til å elske en voksen person som kan ta seg av seg selv. Anonymkode: 8bb96...a43
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #18 Skrevet 31. mai 2023 Topsi skrev (7 minutter siden): Jeg har svart på hi i et annet innlegg, jeg svarte i dette innlegget på en som skrev det jeg svarte på, nemlig % hvis kvinnen ikke er i stand til å ta vare på seg selv, har dårlig mental eller fysisk helse, står utenfor arbeidslivet, ikke har utdannelse, ikke har et fast trygt sted å bo og uhellet har skjedd hvor hun har blitt gravid og mannen ønsker abort ut i fra dagens situasjon Så elsker han henne ikke høyt nok? Anonymkode: 6b932...89d Ekspander % Og der var det heller ikke nevnt tvang eller press. Anonymkode: 47bc9...aa9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #19 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så hvis kvinnen ikke er i stand til å ta vare på seg selv, har dårlig mental eller fysisk helse, står utenfor arbeidslivet, ikke har utdannelse, ikke har et fast trygt sted å bo og uhellet har skjedd hvor hun har blitt gravid og mannen ønsker abort ut i fra dagens situasjon Så elsker han henne ikke høyt nok? Anonymkode: 6b932...89d Absolutt. Man er vel og farlig nær overgrep når man har sex med mennesker man ser som komplett ute av stand til å ta vare på seg selv? Anonymkode: 6697b...c53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå