Gå til innhold

Barna til samboer kommer ikke først nei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer og jeg har et felles barn, han har to fra før. Jeg hører veldig mange sier at barna kommer først. Jeg stiller meg undrende til dette. Det er ikke slik at barnet vårt kommer først okke som, i mange tilfeller kommer vi voksne i familien først. Men, når det kommer til særkullsbarn så mener mange at de skal komme før meg? Hvorfor? Det er her annenhver helg og onsdag hver uke. Deres ønsker er ganske langt ned på listen ift til oss som bor her fast. 

Hva mener folk med at barna hans kommer jo først?

Anonymkode: 22eb5...a1b

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*løper etter popcorn*

:popcorn:

• Liker 33
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samboer og jeg har et felles barn, han har to fra før. Jeg hører veldig mange sier at barna kommer først. Jeg stiller meg undrende til dette. Det er ikke slik at barnet vårt kommer først okke som, i mange tilfeller kommer vi voksne i familien først. Men, når det kommer til særkullsbarn så mener mange at de skal komme før meg? Hvorfor? Det er her annenhver helg og onsdag hver uke. Deres ønsker er ganske langt ned på listen ift til oss som bor her fast. 

Jeg gir forholdet deres tre år.

• Liker 25
  • Nyttig 19
Skrevet

Trollolololololololol.

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

I hvilke tilfeller kommer de voksne først, kan du gi noen eksempler?

Anonymkode: 50309...aab

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Jeg gir forholdet deres tre år.

Hvorfor?

Barna har et fast hjem, og der må de gjerne komme først, men hos oss så blir det veldig unaturlig at de skal komme og styre og ordne. De er mer som gjester å regne, selv om de har egne rom. De har innrettet seg fint etter det, det er mer mennesker rundt sin holdning om at disse to barna som knapt er hos oss skal komme før meg? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når de kommer til særkullsbarn, alle områder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi barna behov kommer foran de voksens behov.

Hilsen bonusmor med fellesbarn 

Anonymkode: 682e3...6e8

Hvilke behov skulle det være?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Reign skrev (3 minutter siden):

Trollolololololololol.

Troll? Det er da mange foreldre som for blanke i barna sine 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke TS, men..

Valg av jobb. Valg av hobbyer. Kjæledyr. Middag (den må tross alt være sunn. Dog får ungene bestemme innimellom). Når og hvor vi skal på ferie. Osv osv. 

Veldig veldig mange valg familien tar baserer vi på de voksne. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Reign skrev (2 minutter siden):

Trollolololololololol.

Aldri si aldri, jeg har jobbet med barn og unge i over 20-år, og de trådene mange her synes er for utrolige til å være sann, er ingen ting i forhold til virkeligheten. 

For min del er trådstarters spørsmål veldig enkelt: hadde ikke min nye samboer godtatt at mine barn kom i første rekke for min del, så ville vi ikke vært kompatible. 

Anonymkode: ecdd8...a22

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De bor jo der fast. De har sitt hjem, og sin far, helt fast, hele livet. De kommer jo før deg i de aller fleste tilfeller.  De er på ingen måte gjester i sitt egen familie. 

Anonymkode: 19ec0...bae

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor?

Barna har et fast hjem, og der må de gjerne komme først, men hos oss så blir det veldig unaturlig at de skal komme og styre og ordne. De er mer som gjester å regne, selv om de har egne rom. De har innrettet seg fint etter det, det er mer mennesker rundt sin holdning om at disse to barna som knapt er hos oss skal komme før meg? 

Fordi dette er en regel som er satt av en kontrollerende og egoistisk stemor og som er akseptert av en svak far og barn som er lojale mot far.

Barna kommer enten til å opponere mot at de er på besøk og må gå på nåler, eller de vil slutte å komme.

I begge tilfeller vil fars lojalitet mot deg og dine regler raskt fordufte.

Du fikk vite det først av meg. Tre år. Maks.

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At barnas ve og vel må komme først er selvsagt, men hvordan det fremmes tror jeg det er litt ulike meninger om.

Et litt søkt eksempel:

a) foreldre spiser brødskiver til middag fordi økonomien strakk ikke lengre enn at det var nok middag til barna.

b) foreldre spiser pølser til middag fordi det var det barna ønsket i dag.

Å gå for alternativ a) er å sette barna først, mens alternativ b) er å sette barnas ønsker først -men ikke barnas ve og vel.

Her inne kan det innimellom virke som at, som oftes stemor, alltid må føye seg etter alternativ b), men det er de høye røstene som mener -vi andre vet at det handler om alternativ a).

Og når vi først er på den noe merkelige eksempelgangen min: innimellom må barna også spise brødskiver, dersom mor/far trenger middagen for å greie å arbeide for å skaffe bedre økonomi slik at hele familien kan spise middag. 

Det handler om det store bildet, selv om vi har en tendens til å blåse opp små enkeltsituasjoner her inne.

Anonymkode: 35bed...d51

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

De kommer før deg for han

Anonymkode: 43afe...ba9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De gjør nok ikke det. Han har valgt å bo med meg døgnet rundt, barna ser han lite til. 

• Liker 1
Skrevet

Ja det håper jeg da virkelig! 

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De gjør nok ikke det. Han har valgt å bo med meg døgnet rundt, barna ser han lite til. 

Det bør og skal de gjøre

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, BobbySocks said:

Jeg er ikke TS, men..

Valg av jobb. Valg av hobbyer. Kjæledyr. Middag (den må tross alt være sunn. Dog får ungene bestemme innimellom). Når og hvor vi skal på ferie. Osv osv. 

Veldig veldig mange valg familien tar baserer vi på de voksne. 

Hvis valg av jobb, hobbyer, kjæledyr er i strid med barnas behov (ikke ønsker) må de voksne ta hensyn til det.

Når det er sagt, er det vanskelig å se at bonusmammas valg av hobby særlig ofte vil være i strid med barnas behov. Hvis bonusbarna sjelden er hjemme vil barnas behov og voksnes ønsker mye skjeldnere komme i konflikt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...