AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Har fått i oppgave å kjøpe gave til lærerne i klassen til sønnen min. En mann og en dame. Det er avslutning i 7.klasse, så har lyst at det skal være noe litt mer en bare en blomst. Noen som har noen gode idéer å dele?😊 Anonymkode: d3b14...1f5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 God kaffe, konfekt? Anonymkode: 48b0a...132 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Gavekort fra bokhandel. Anonymkode: 20e30...86e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Gavekort på kondomeriet? Anonymkode: 9dcfd...9ef
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Lærer selv, og hadde satt veldig stor pris på blomster. Det er alltid gøy! Gavekort på bokhandel var også en god ide. Selv drikker jeg ikke vin, og vet ikke om det hadde vært helt passende fra 7. klassinger 😅 Anonymkode: 70232...598 2
Kjempeliten Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 Jeg har fått gaveeske fra Rituals et par ganger. Syns det er fint, jeg. Såper og kremer har man alltids bruk for. Ellers er sånne gaveposer med krydder/ oljer fint å få også:) 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Lærer selv, og hadde satt veldig stor pris på blomster. Det er alltid gøy! Gavekort på bokhandel var også en god ide. Selv drikker jeg ikke vin, og vet ikke om det hadde vært helt passende fra 7. klassinger 😅 Anonymkode: 70232...598 Vin i gave fra folk som ikke har lov å kjøpe vin er langt over kanten. Anonymkode: fc7d3...4ba 3
Gjest takinova Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Da jeg jobbet som lærer syns jeg det var kleint å få gaver for å gjøre jobben sin. Blir dessuten et uartig opplegg med noen lærere som får gaver, andre som ikke får, foreldre som føler seg presset til å bidra osv osv Et godt samarbeid med foreldrene er gave nok😜
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 Det har kommet noe nytt (for meg iallfall) som heter Living Flowers, blomsterbuketter som varer i 6 måneder. Har ikke testet de selv, men de har høy score på trustpilot, så har tenkt å prøve de snart. Det er jo et flott og bedre alternativ til vanlige blomster som varer en uke eller to. https://livingflowers.no/ Anonymkode: 9f989...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Fikk et epletre av 7.klassingene mine en gang. Det var skikkelig hyggelig. Tenker ofte på dem når jeg ser treet. Fin gjeng! Forutsetter at læreren har egen hage... Anonymkode: ecd03...d30 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 Gave er absolutt ikke nødvendig 😊 Det hyggeligste jeg fikk et år var et kort fra alle elevene, der de hadde skrevet en liten hilsen til meg. Gave blir satt veldig pris på da, når det først er fikset. Jeg bare vet det kan være litt styr for foreldrene å organisere og alle har kanskje ikke råd. Så det bør isåfall være helt valgfritt om de andre foreldrene ønsker å være med. Og skulle det være få foreldre som deltar og det derfor ikke blir noe særlig penger, så er et kort mer enn koselig nok😊 Har fått alt fra krydder, olje, kopper, bilde, pyntefigur, blomster, vin, plante og alt blir satt pris på. Fikk også julepynt et år, ikke min stil, men ble glad likevel og bruker det år etter år til pynt i klasserommet Anonymkode: 76c87...025
Carrot Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Hva med å la alle elevene skrive en liten hilsen på etpar linjer og så samle dem på ett ark og få det rammet inn? Endret 31. mai 2023 av Carrot 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har fått i oppgave å kjøpe gave til lærerne i klassen til sønnen min. En mann og en dame. Det er avslutning i 7.klasse, så har lyst at det skal være noe litt mer en bare en blomst. Noen som har noen gode idéer å dele?😊 Anonymkode: d3b14...1f5 Få hver av ungene til å kludre ned noe. Heft det sammen. Overrekk. Skal du gi noe større enn barnetegninger? Husk å ikke komme over grensen for ulovlige gaver og korrupsjon. Da tvinger du læreren velge mellom å bryte loven eller gi gaven til kommunen. Den summen er på et absolutt maks 250 kroner. Anonymkode: dd813...7d1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 Den beste gaven jeg har fått, var et dekorert papphjerte der elevene takket meg. Jeg ble så rørt og har det fremdeles.😊 Anonymkode: 2f124...7cc 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Skrevet 31. mai 2023 Begge mine foreldre var barneskolelærere, og de fikk gjerne en fin vase etter lignende fra glassmagasinet. Lysestaker, lykt til kubbelys, en pen skål osv. Og da mener jeg når et klasse gikk ut etter syv år, dette var ikke hvert år nei. Kan fortelle at de satte veldig stor pris på den oppmerksomheten, og fortalte ofte stolt at dette var vasen de hadde fått av elevene sine. Husk at lærere ikke får noen julebord i utlandet eller bonuser til sommerferien - så en sånn oppmerksomhet hvert syvende år syns jeg man kan unne dem. Anonymkode: c563c...d37 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fikk et epletre av 7.klassingene mine en gang. Det var skikkelig hyggelig. Tenker ofte på dem når jeg ser treet. Fin gjeng! Forutsetter at læreren har egen hage... Anonymkode: ecd03...d30 Dette har jeg og tenkt på, da får en ett minne for mange år🥰 Ts Anonymkode: d3b14...1f5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gave er absolutt ikke nødvendig 😊 Det hyggeligste jeg fikk et år var et kort fra alle elevene, der de hadde skrevet en liten hilsen til meg. Gave blir satt veldig pris på da, når det først er fikset. Jeg bare vet det kan være litt styr for foreldrene å organisere og alle har kanskje ikke råd. Så det bør isåfall være helt valgfritt om de andre foreldrene ønsker å være med. Og skulle det være få foreldre som deltar og det derfor ikke blir noe særlig penger, så er et kort mer enn koselig nok😊 Har fått alt fra krydder, olje, kopper, bilde, pyntefigur, blomster, vin, plante og alt blir satt pris på. Fikk også julepynt et år, ikke min stil, men ble glad likevel og bruker det år etter år til pynt i klasserommet Anonymkode: 76c87...025 Takk for mange gode tips😊Det er selvsagt helt valgfritt å være med. Ser hvor mye penger det blir og kjøper deretter😊Ts Anonymkode: d3b14...1f5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #20 Skrevet 1. juni 2023 Husk å få med alle som jobber på trinnet! Gave er ikke viktig, men det er så utrolig leit å stå der som en del av et team, men bli oversett fordi man «bare» er en ressurslærer, spesialpedagog, assistent e.l. De har gjerne jobbet med elevene i mange år, men har ikke noen fremtredende rolle for foreldrene. For min del kan gavene gjerne «differensieres» slik at kontaktlærere får mest, men sørg i alle fall for at alle får en blomst eller noe. Gavetips kan være oljer,krydder o.l., gaveeske fra lokalt saftpresseri, et av lærer-bildene til Lisa Aisato. Anonymkode: 4d843...b96 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå