Gå til innhold

Min samboer kommuniserer så dårlig med sin eks som han har barn med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med min samboer i 8 år og etter et par år flyttet jeg inn til han. Han har et barn på 12 år med sin x og jeg reagerer på at de samarbeider dårlig. Hun har vært vanskelig mot han i flere år, men da hun fikk ny partner begynte hun å oppføre seg mer normalt, men han synes jeg er slapp når det gjelder å kommunisere.

Han spør aldri hvordan barnet har det hjemme hos moren eller hva barnet gjør på, han vet ikke når barnet legger seg, verken i ukedagene eller helg, han vet ikke om barnet er sykt når det kommer til oss på samvær eller andre ting.

Jeg har barn selv og selv om faren til mine barn var en idiot i perioder, så informerte vi hverandre om hvordan barna hadde det når de var hos meg eller han.

Hvis barnet mitt skulle til faren på samvær ga han alltid beskjed om barna var forkjøla eller hadde kastet opp dagen før, om de hadde opplevd noe kjipt på skolen eller i venneflokken eller andre viktige ting som skulle skje i forbindelse med skole eller fritidsaktiviteter. Min samboer er liksom ikke interessert å vite noe som helst om hvordan barnet har det hjemme hos moren, og spør aldri moren om informasjon.

Av og til spør han barnet men barnet selv har jo ikke helt oversikten.

Min samboer er ofte frustrert eller irritert på barnet sitt fordi barnet ikke vet hva som skal skje på skolen,  at han ikke vet at barnet var sykt og kom til oss med feber etter å kastet opp hele natten osv. Jeg maser og sier at han må snakke med moren, men han sier han gidder.

Jeg synes det er viktig at begge hjemmene samkjører litt regler og tider, slik at barnet har det ganske likt i begge sine hjem.

Jeg blir frustrert på barnets vegne.

Anonymkode: d0b82...172

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen innspill?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

En tolvåring er stor nok til selv å informere om at det kastet opp dagen før, eller lignende småting. 

Anonymkode: bda63...6b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns en 12 åring er såpass stor at det kan barnet selv si.

Selv min på 6 pg 9 klarer det når de kommer fra far.

Alt som skjer på skole også videre går på app så dette får han på mobilen, informasjon kommer fra mappa til ungene hvis det er noe på skolen.

Så er vel ikke så mye din samboer trenger å spørre sin eks om.

Sjeldent jeg tar kontakt med min eks når han har de 50%  Jeg stoler på at min eks tar kontakt hvis det er noe som er viktig.

Anonymkode: 5db34...454

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Men synes det er rart at han ikke spør verken barnet sitt eller moren om hvilke regler de har der hjemme, mtp på leggetid, godteri,skjermbruk osv.

Det er mye mas og kjefting mellom han og barnet om leggetider, skjermbruk godterispising.

Jeg er faktisk den som vet mest hvordan barn har det, hva som har skjedd i hennes hverdag og prøver å lage struktur, men min samboer roter det til, så ofte zoomer jeg bare ut og tenker at det er hans oppgave.

Glemte å skrive i hovedinnlegget at barnet er i autismespekteret, og ikke har så god orden på seg selv eller hukommelse .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg syns en 12 åring er såpass stor at det kan barnet selv si.

Selv min på 6 pg 9 klarer det når de kommer fra far.

Alt som skjer på skole også videre går på app så dette får han på mobilen, informasjon kommer fra mappa til ungene hvis det er noe på skolen.

Så er vel ikke så mye din samboer trenger å spørre sin eks om.

Sjeldent jeg tar kontakt med min eks når han har de 50%  Jeg stoler på at min eks tar kontakt hvis det er noe som er viktig.

Anonymkode: 5db34...454

Det er sjeldent at foreldrene informere hverandre hvis det er noe viktig.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En tolvåring er stor nok til selv å informere om at det kastet opp dagen før, eller lignende småting. 

Anonymkode: bda63...6b0

Ikke alle 12 åringer får med seg ting. Noen lurer seg også unna. En voksen mann burde kunne snakke med sin eks på en grei måte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn! Din mann trenger veiledning. 

Anonymkode: 84901...2d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...