Gå til innhold

Faster 20/4 men går ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kun mellom 13 og 17 og gikk ned 5 kilo de førtse tre ukene. De siste fire ukene har jeg ikke gått ned noe som helst....ikke ett gram! Noen dager spiser jeg f.eks en yoghurt klokka 13 og en halv, grillet kylling klokka 16.30, andre dager en liten salat klokka 13 og en grillpølse klokka 16.30, men jeg går ikke ned noe som helst. Skjønner liksom ikke helt at det går an. En dag spiste jeg litt protein yoghurt klokka 13 og en porsjon proteinpudding klokka 16.30, fortsatt ikke et gram ned i vekt.

Hvordan er det mulig?

I fjor prøvde jeg lavkarbo i en måned og gikk ned 9 kilo på en måned men lavkarbo frister virkelig ikke, ble lei av egg og selleriritmos....

Anonymkode: cacd4...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis så spiser du for lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (4 minutter siden):

Men jeg burde vel uansett gå ned noe? Jeg veier 88 kilo så det mer mye å ta av, for å si det slik. Jeg går turer, farter rundt på jobb og er i aktivitet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at du spiser for lite hvis dette virkelig er alt du spiser.. Hva drikker du?

Anonymkode: 1ed05...45b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig at du har levd på 1 yoghurt og en halv grillet kylling om dagen i FIRE UKER og ikke gått ned i vekt. Enten er det noe galt med vekta di eller så har du spist mer. Teller du kalorier? Hver minste kalori? Har du regnet ut ditt dagsbehov? 

Anonymkode: 66321...32f

• Liker 5
Skrevet

Jeg teller kalorier -og da mener jeg alt jeg spiser.

Det har hendt at jeg ikke har klart å få i meg alt i en periode og da har jeg opplevd at vekten har stått stille i motsetning til når jeg faktisk klarer å få i meg hele dagsbehovet. Kroppen er merkelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg burde vel uansett gå ned noe? Jeg veier 88 kilo så det mer mye å ta av, for å si det slik. Jeg går turer, farter rundt på jobb og er i aktivitet.

Men det å spise for lite gjør ikke at vekta går ned nødvendigvis. 
Da tror kroppen at sulter og den begynner å spare på energien. 
Det kan gjøre at forbrenninga stopper litt opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vektnedgang er ikke en lineær prosess, så selv med PF kan det stoppe litt opp før det løsner. Det er også et poeng å få i seg tilstrekkelig med væske. Om du stresser mye, så har kortisol en negativ effekt på vekttap, og kombinasjonen med svært lavt matinntak kan ha betydning. 

Anonymkode: 47f2c...bdd

• Liker 4
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Jeg vol spørre et annet spørsmål, har du lyst å leve slik alltid? Hvis ikke er det bare å stoppe. Ingen slike dietter er varige, du vil gå opp igjen når du begynner å spise mer normalt, og alt da er bortkastet. Du må legge om livsstilen om du vil ha varig vektnedgang. Grunnen til at det stopper opp er at kroppen din protesterer vilt på det du driver med, du ødelegger jo forbrenninga di.

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser ikke for lite som mange her skriver. Du spiser fortsatt for mye. Du kan også være på et platå, og da vil du med tiden gå ned. Tålmodighet er viktig her.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen dager spiser jeg f.eks en yoghurt klokka 13 og en halv, grillet kylling klokka 16.30, andre dager en liten salat klokka 13 og en grillpølse klokka 16.30, men jeg går ikke ned noe som helst. Skjønner liksom ikke helt at det går an. En dag spiste jeg litt protein yoghurt klokka 13 og en porsjon proteinpudding klokka 16.30, fortsatt ikke et gram ned i vekt.

Grillpølse og proteinpudding har mange kalorier i seg, og de er ultraprosessert mat. De inngår i ett dårlig kosthold. Du trenger kvalitetsmat, ikke dette.

Jeg må veldig langt ned på inntaket for å gå ned i vekt. Kan ikke skrive tallet her inne fordi det strider mot retningslinjene.

Anonymkode: 16679...67c

Skrevet

Kan vel hende forbrenningen er lavere siden kroppen har fått tid til å tilpasse seg?

AnonymBruker
Skrevet

Du ser jo svaret selv....

Når du ikke går ned i vekt så gjør man noe feil.

Første du må gjøre er å endre spisevinduet ditt, nattfasten kan være ca 12-13t.

Men du må SPISE NÆRING! Maten du nevner er jo bare dritten, ALTFOR lite mat. Grillet kylling du kjøper i butikken er turbo-kylling(308).

3-4 måltider om dagen med råvarer! Kjøtt, fisk, kylling, potet, ris, grønnsaker til. Lag mat selv. Som meieriprodukt kan du spise oster uten e-stoffer, cottage cheese, kesame, tyrkisk yoghurt osv. Mat er enkelt! Det er råvarer som er minst mulig bearbeidet.

Anonymkode: 73f2e...fe6

• Liker 2
Skrevet

Du spiser for lite de dagene du faster og for mye de dagene du ikke faster. Du må gjerne faste, men da må du også spise nok (1500-2000 kalorier per dag) og du kan ikke overspise i helgene, noe jeg er helt overbevist om at du gjør i dag. Du lurer bare deg selv ved å innbille deg at kostholdet ditt er en yogurt og litt kylling, for da glemmer du fort hva du spiste de andre dagene, som også er med i kaloriregnskapet.

AnonymBruker
Skrevet
IneT skrev (7 minutter siden):

Jeg vol spørre et annet spørsmål, har du lyst å leve slik alltid? Hvis ikke er det bare å stoppe. Ingen slike dietter er varige, du vil gå opp igjen når du begynner å spise mer normalt, og alt da er bortkastet. Du må legge om livsstilen om du vil ha varig vektnedgang. Grunnen til at det stopper opp er at kroppen din protesterer vilt på det du driver med, du ødelegger jo forbrenninga di.

Vil ikke si at det er bortkastet å gå ned 20 kg med fasting eller lavkarbo. Man MÅ ikke gå opp de 20 kiloene dersom man klarer å spise mindre porsjoner enn det man gjorde før. Jeg gikk, som sagt, ned 9 kilo på lavkarbo for litt over ett år siden, så begynt jeg å spise "normalt" igjen, og gikk ikke opp noe som helst. 

Ser mange griller meg pga denne ene grillpølsa, men det var aktivitetsdag med skolen til min sønn, der grillet de grillpølser så jeg spiste en, slik absolutt alle andre gjorde. Det var middagen min den ene dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (1 minutt siden):

Du spiser for lite de dagene du faster og for mye de dagene du ikke faster. Du må gjerne faste, men da må du også spise nok (1500-2000 kalorier per dag) og du kan ikke overspise i helgene, noe jeg er helt overbevist om at du gjør i dag. Du lurer bare deg selv ved å innbille deg at kostholdet ditt er en yogurt og litt kylling, for da glemmer du fort hva du spiste de andre dagene, som også er med i kaloriregnskapet.

Jeg faster hver eneste dag.....

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg faster hver eneste dag.....

Du faster ja, men du oppgir ikke hva du spiser alle dagene.

Skriv ned hva du har spist siste uken så får du svaret ditt. Ut fra hva du har oppgitt spiser du knapt 500 kalorier om dagen, og det stemmer ikke at du har gjort det over lengre tid, for da hadde du vært innlagt med underernæring for lengst. Du lurer kun deg selv...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du spiser ikke for lite som mange her skriver. Du spiser fortsatt for mye. Du kan også være på et platå, og da vil du med tiden gå ned. Tålmodighet er viktig her.

Grillpølse og proteinpudding har mange kalorier i seg, og de er ultraprosessert mat. De inngår i ett dårlig kosthold. Du trenger kvalitetsmat, ikke dette.

Jeg må veldig langt ned på inntaket for å gå ned i vekt. Kan ikke skrive tallet her inne fordi det strider mot retningslinjene.

Spiser for mye?? 
En halv grillet kylling er rundt 600 kcal, en yoghurt er 100-150kcal. 
Hvordan i ALL VERDEN kan du si at TS spiser for mye?? Mener du for blodig alvor at 700 kcal er for mye på en dag?? TS spiser EN grillpølse til middag, dette mener du er å spise for mye??? 

Det er ett særdeles farlig råd du kommer med her, når TS skisserer at hun spiser 700 kcal om dagen eller mindre, og du faktisk skriver at hun spiser for mye! 

Anonymkode: 0cb39...319

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser for mye?? 
En halv grillet kylling er rundt 600 kcal, en yoghurt er 100-150kcal. 
Hvordan i ALL VERDEN kan du si at TS spiser for mye?? Mener du for blodig alvor at 700 kcal er for mye på en dag?? TS spiser EN grillpølse til middag, dette mener du er å spise for mye??? 

Det er ett særdeles farlig råd du kommer med her, når TS skisserer at hun spiser 700 kcal om dagen eller mindre, og du faktisk skriver at hun spiser for mye! 

Anonymkode: 0cb39...319

Det ts oppgir, er en dag. Hva ts har spist alle andre dager vet vi ikke. TS har kanskje spist 1000 kcal en dag, men en annen dag kan det være 2000 kcal.

Om man spiser for lite, som mange her påstår, så går man ned i vekt. Sparebluss finnes ikke. Det kan være forbrenneing til ts er fucka etter x antall dietter, noe som jeg antar er mest sannsynlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke går ned av kaloriinderskudd bør man dra til legen. Man er da et unikum som leger og forskere vil forske på.

Anonymkode: 8267f...6ed

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
mereo skrev (40 minutter siden):

Burde vært smellfeite og fine de i konsentrasjonsleirene som var da. 
Tipper fysikkens lover gjelder de fleste

Endret av Enmanelskeråhate
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...