Gå til innhold

Bryllupsreise, HVOR ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Er det noen av dere som har forslag til hvor man kan reise ?

Vi klarer liksom ikke helt å bestemme oss.....det er jo så mange steder man kunne tenkt seg å reise til..

Vi kan tenke oss lange slappe dager i solen, men det må også være mulighet for å finne på ting....

Type øde øy blir litt for rolig for oss...

Vi har vært i Thailand, Bali...så østen frister ikke så mye.

Noen som har erfaring med Sør-Amerika,Afrika ???

Takknemmelig for tips :D :briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lyst å reise til Maldivene... Men jeg tviler på at vi får tåd til det... :cry:

Vil anbefale Mexico! Vi var i Playa del carmen på Yucatan-halvøya for 2 år siden. Der er det fantastiske strender, masse å oppleve (ruiner etter indianere, jungel, dykking/snorkling) og mulighet for billig shopping hvis man bare gidder å gå litt utenfor turiststrøket. Nattliv er det også, men uten masse støy. Paradis...

Skrevet

Vi var på ferie i Italia, Toscana - og der trivdes vi med utflukt til Pisa, Roma, Pompeii. Anbefales!! Ellers så har jeg lenge hatt lyst å reise til Afrika - Tanzania og Zanzibar - det virker så spennende. Både eksotisk og feriested på en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det avhenger en del hvilken tid på året man skal dra, da man gjerne helst styrer unna syklonperioder og regntider.

Likeså bør man se på hvor sikkert det er i området mht kriminalitet,

med mindre man planlegger å isolere seg inne på et hotelområde.

Hva slag budget man har, men oppholdet er kjapt dyrere enn flybillett,

ikke nødvendigvis billigere å dra kortere, noen destinasjoner ser tilsynelatende dyre ut pga pakketurer bare benytter dyre hotel.

De ulike karibiske øyer er veldig ulike.

Ellers er Mauritius et meget godt alternativ, det er faktisk rimelig der hvis man ikke går for exclusive all inclusive hoteller.

Om sommeren kan Sarento på Sicilia være et godt alternativ.

Eller bo på et slottshotel i Spania (Parador), Frankrike etc?

Skrevet

Vi hadde en fantastisk ferie i Port El Kantaoui i Tunisia! Vil anbefale denne litt mer "velstående" forstaden fremfor et sentrum som f.eks. Sousse. I Tunisia får man oppleve en imponerende sammensmelting av kulturer og religioner, pga. beliggenheten midt mellom Europa og Afrika. Ørkenlandskapet og muslimske tradisjoner gjør at man kan ta del i spennende og annerledes aktiviteter.

Anbefaler hotellene Palmarina og Sol Club kantaoui.

God tur! :)

Skrevet

Eller man kan gjøre noe helt annet, f.eks å reise på skiferie i Alpene. Det har vi tenkt å gjøre. Der er det masse å se, oppleve og gjøre - spesielt hvis en har tilgang på bil, sånn at det ikke bare blir skibakken og hotellet en ser. :briller:

Vi gifter oss like før jul, og reiser i romjula! Gleder meg!!

Skrevet

Bryllupsreisen vår gikk til Santorini, Hellas, og det angrer vi ikke et sekund på. Et kjempekoselig og veldig romantisk sted, og heller ikke så veldig stort, så man får tid til hverandre. Vi bodde på en plass som het Monolithos, bare 20 meter fra stranden, og ca. 10 min fra nærmeste tettsted. Vi hadde en fantastisk bryllupsreise. Vil du se bilder så kan du gjøre det på

http://home.halden.net/bikercouple/honeymoon.html

Lykke til med valget.

Kos og klem

Skrevet

Vi tenker å dra tilbake til Skiathos fordi vi traff hverandre der...egentlig på vei til Athen, men vi hadde begge Skiathos som base og vi likte oss kjempegodt der...

Det blir jo som en vanlig chartertur..men det er jo fritt frem for å utforske landskapet på egenhånd! :ler:

Det spørs jo selvsagt hvilken årstid en gifter seg på..og hvor mye penger en kan bruke på reisen! men å velge et sted dere begge har hatt lyst å reise til eller et sted som betyr noe for dere er jo et tips!

Skrevet

:briller: Hallo.

Vi har tenkt på å dra til Tyrkia, Marmaris på bryllupsreise.

Vi har vært der en gang før, og det var helt herlig der.

Alt var billig der, og det var kjempegod mat og drikke.

Det er mye man kan finne på der. F.eks: Båtturer, jeepturer osv.

Så hvis dere liker varme,bading, shopping og slafing, så anbefaler jeg dere å ta turen dit.

Må bare oppleves. Har du vært der en gang, så kommer du alltid tilbake.

Lykke til

Skrevet

Vi skal til Katalonia i Spania, og bo i middelalderslott..

Pluss at vi skal og se på Formel 1 løpet som går utenfor Barcelona.

(mitt forslag, faktisk :D )

Vi skal bare være borte en uke etter bryllupet, og så skal vi ha et par uker i syden med barn (og kanskje barneproduksjon :ler2: )senere på sommeren.

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Oi. Frk. Busybody, kan jeg spørre om hvordan du fikk billetter til formel 1 løpet? Samboeren min sitter pal foran tv når det er formel 1 på så det hadde jo vært perfekt for oss!!

Skrevet

Vi skal som sagt se på løpet i Spania, det går 4 mai.

Her ser du kalender for løpene til neste år:

http://www.formula1.com/races/calendar.html

og her er billetter til Circuit de Catlonia, Spania:

http://www.circuitcat.com/2002/english/frame.html?21

For de andre løpene må du nestentrykke på banen til de respektive løpene, og se om du får frem noe info der.

Kanskje vi sees da.. :ler:

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Vi gifter oss 3. mai, så det blir nok litt vanskelig å se løpene i Spania. Men ideen var absolutt god. Kanskje vi tar en tur til Østerrike 18. mai isteden. Tror sannelig vi skal tenke litt på dette her :) Takk skal du ha :D

Skrevet

Vi drar til Roma. Ingen av oss har vært der før, fordi vi begge faktisk hadde "gjemt unna" Roma til den framtidige bryllupsreisen før vi overhodet traff hverandre...

Det vi imidlertid funderer litt på er hvor raskt etter bryllupet vi skal reise. Er det noen som har erfaring? Hadde vært godt å reise nesten direkte etter bryllupet, men det blir akkurat i fellesferie-rushet....

Nitha

Skrevet

Vi vurderer Maldivene, Seychellene eller Mauritius. Det endelige valget står på min samboer. Jeg får ikke vite hvor det blir før vi reiser :-)

Skrevet

Hmm....vi hadde også tenkt oss på reise, men det gikk i vasken fordi sambo'n skal på jakt (noen kan man ikke omvende....). Vi får ta det nærmere jul tror jeg - og da er det London som er målet :D

Skrevet

Vi drar til Tenerife 3 dager etter bryllupet.

Hadde en del diskusjoner fram og tilbake på om vi skulle reise til et eksotisk sted og bo rimelig, eller om vi skulle ta et sted vi kjente og likte, og heller bo litt mer "luksuriøst".

Etterhvert falt valget på det siste, og jeg tror ikke jeg kommer til å angre på det. :D

Er mer viktig for oss at vi kjenner stedet og vet hva vi får når det er bryllupsreise, så kan vi heller ta et eksotisk sted senere :D

Skrevet

Hei,

hva med Malaysia eller Tailand? Vi har vært i Malaysia, i Kuala Lumpur

og på ei øy som heter Langkawi. Langkawi var rene paradiset. Kuala Lumpur var også helt greit. Betalte ca. 10000 for 2 uker med flyreise

til Malaysia, fly innenland og overnattinger. Ellers er det ganske billig der.

Vår bryllupsreise går nok til USA. Skal være der i 3 uker. Skal reise

litt rundt, og besøke broren min som bor der.

Hilsen Louise73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...