salsera Skrevet 9. januar 2006 #1 Skrevet 9. januar 2006 Har forsøkt å orientere meg litt her inne, og de fleste av dere skriver om parkett, laminat og fliser. Men har noen av dere erfaring med gulvbelegg? Foreldrene mine har det og det virker som de er fornøyd med det, men de har ikke erfaring med andre gulv. Hva er lettest å legge? Prisen spiller også en rolle. Hva er fordelen med gulvbelegg og hva er ulempen?
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #2 Skrevet 9. januar 2006 Gulvbelegg (vinyl) er godt å gå på, det er litt mykt hvis du skjønner....
Gjest Fruktfat Skrevet 9. januar 2006 #3 Skrevet 9. januar 2006 vi har gulvbelegg -fulgte med i husprisen, kommer til å legge noe annet etterhvert- og det er mykt å gå på, ja. det vi har er nok ikke av beste kvalitet, etter to år er det riper og hakk i det, har en hund som har hjulpet til litt der :kgblunk: (veier bare 3kg, så er ikke store kklumpen da) mine foreldre har belegg på kjøkken og i gang, og det gar holdt forholdsvis bra i 26 år. nå får man jo utrolig mye forskjellige mønstre på belegg, så er bare å velge og vrake. (bare pass på at de som skal legge det kan det de gjør, ellers synes det godt... hos oss har de ikke vært flinke nok til å slipe under, og det ser man godt.
Gjest gjest1 Skrevet 9. januar 2006 #4 Skrevet 9. januar 2006 Mine foreldre har det i noen år. Etter nesten 20 år, så er det fortsatt veldig fint. Ville nok ikke hatt det i stua (det ser plastic fantastic ut..)
Gjest innomtitter Skrevet 9. januar 2006 #5 Skrevet 9. januar 2006 Vi har gulvbelegg i hele huset, og det har holdt godt i 10 år. Men det er klart at etter 10 og med to små barn har det komt hakk. Verst der som sofaen har stått faktisk!!! Når ungene har slengt seg i sofaen, har den blitt dyttet, og dermed har belegget blitt skubbet bortover. Det er med andre ord ødelagt der. Ellers så har det også kommet hull når vi har flyttet på kjøleskapet. Tror det er det... Ungene har også laget noen små hull/hakk når de har leket med skarpe leker (metall-biler o.l.), men disse er ikke godt synlige. Alt i alt er vi ganske fornøyde med belegget. Det er mykt å gå på, lette å holde rene og ikke så glatte (noe som jeg fremdeles merker veldig godt på bekkenet mitt da jeg hadde bekkenløsning ved siste graviditet ). Men vi kommer nok til å legge laminatgulv når det blir tid for opp-pussing. Dette fordi jeg tror det er mer slitesterkt og fordi jeg syns det er fint.
Gjest Rognebær Skrevet 9. januar 2006 #6 Skrevet 9. januar 2006 Jeg ville bare hatt det i et skikkelig kult mønster. Mao ingen treimitasjon eller lignende. Så ett med prestekrager over det hele, og det var skikkelig stilig. Kult en liten stund, men jeg tror jeg ville blitt gal av at smulene på kjøkkengulvet ble kamuflert.
Mette Skrevet 9. januar 2006 #7 Skrevet 9. januar 2006 Et fint belegg ligger fra ca 100 kr kvadratmeteren og oppover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå