AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Hei. Jeg har hatt litt vansker med fastlegen i det siste. Har vært kjempefornøyd med fastlegen frem til nå. Jeg har ikke følt at jeg har hatt så mange støttespillere i livet mitt og følte at han var på min side. Jeg sendte en ekonsultasjon til han for 4 uker siden og en reseptforespørsel til han for 2 uker siden. Hverken av disse ble besvart. Han har tidligere alltid svart samme dag, ofte innen et par timer. Jeg har sjeldent sendte meldinger. Det var ikke lange eller kompliserte meldinger. Fikk ikke noe svar i det hele tatt, heller ikke at han ikke visste/ikke kunne hjelpe eller at jeg måtte bestille time fysisk istedenfor. Jeg ringte legekontoret hvor helsesekretæren sa at ekonsultasjonen var blitt mottatt. Er det mulighet for at helsesekretæren ikke videreformidler meldingene til fastlegen? Hvordan kan jeg ta opp dette med fastlegen? Forrige gang jeg var hos han (Etter at han ikke hadde svart på ekonsultasjonen) så virket han til å oppføre seg helst som normalt, så jeg fikk ikke inntrykk for at han var irritert på meg eller ikke ville svare på henvendelsene mine Jeg er redd for at jeg kanskje vil måtte bytte fastlege om jeg ikke får en forklaring og problemet vedvarer da jeg synes det er litt ubehagelig å ikke få svar i det hele tatt. Er det vanlig å oppleve dette? Anonymkode: 17e22...072
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Kan han ha glemt det? Lest den og ikke hatt tid til å svare der og da fir eksempel og så glemt det? Du kan sende svar i ekonsultasjonen og skrive du gjerne vil ha svar og be han si ifra om han trenger mer informasjon. resepten ville jeg ringt legekontoret om, så blir den ordnet. Anonymkode: 75d52...ccc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Fastleger er bare mennesker de også, og med det arbeidspresset mange av dem har så kan ting glippe.... Jeg ville sikkert tenkt litt som deg, men jeg ville gitt det en sjanse til - eventuelt bestilt meg en time både for ting du tar opp i e-konsultasjonen og for reseptfornyelse. Anonymkode: 567bb...b87 1
tussi680 Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Mulig er han også syk, du får ringe legekontoret. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Hei. Takk for svar alle sammen. Jeg har ringte legekontoret angående både resepten og e-konsultasjonen. Sekretæren sier bare at hun skal videreformidle beskjed og så skjer det ingenting. Jeg ringte idag tidlig kl.08.10 (de åpner telefon 08.00) og ba om time på dagen fordi legevakten ba meg å gjøre det for å få tatt et EKG pga noe urytme kvelden før. Fikk time 15.40. Det var fint for meg. Legen var forsinket, så fikk komme inn 16.50. Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig om sånt, man har det jo ikke akkurat travelt når man er syk. Da jeg kom inn så så han at han bare hadde 3 minutter, så da tok jeg ikke opp det med ekonsultasjonene. Jeg nevnte bare at jeg hadde sendt en. Da sa han at det er lang ventetid på de, noen ganger to uker.Jeg sendte den 02.05, så det blir vel over 4 uker siden. Det ble ikke tatt EKG eller rekvirert det. Jeg forsto det slik at han ikke mente at det var indikasjon for det basert på det jeg rakk å fortelle om i timen. Jeg har ikke noe imot det, altså at han er uenig med legevakten. Er litt ukomfortabel med det at jeg ikke fikk forklart så mye av formen min pga veldig kort tid og om det kan ha påvirket vurderingen. Skal prøve å tenke at det med manglende svar illefall ikke skyldes noe personlig nag mot meg fra hverken lege eller helsesekretæren, men heller bare at han har det veldig travelt og/eller har glemt seg eller at helsesekretæren har det travelt eller har glemt seg. Det er visste et veldig populært legekontor og fastlegen har veldig lang venteliste. Det er mulig at timer på dagen blir fult opp veldig raskt der slik at det derfor ble vanskelig å sette tid til meg selv om jeg ringte tidlig, eller at han hadde en krisesituasjon evt.at personene før meg brukte ekstremt lang tid. Det er kanskje også mulig at de har noen vansker/problemer med det elektroniske systemet via Helsenorge? Jeg tror at jeg forsøker å ta det opp neste gang jeg har en vanlig time hos han som dere foreslo. Visste ikke at man kunne legge til mer tekst på ekonsultasjon, kan gjøre det om det første ikke blir noe av, dersom jeg må benytte meg av elektronisk kommunikasjon. Tror kanskje det er best å møte opp der inntil videre. Anonymkode: 17e22...072
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå