Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 3 uker gammel jente som er verdens snilleste og blideste unge. Utenom at hun NEKTER å sove på natten. Dagen, jada helt fint det. Natten, absolutt ikke. Vet at nyfødte ikke her noe «døgnrytme» osv men er det ingenting man kan gjøre som fungerer? Holder på å bli sprø. 

Anonymkode: 81567...61b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må bare holde ut. Man skal ikke jobbe aktivt for å snu den, man skal følge detes døgnrytme de første månedene. Med det sagt har du jo perm, så du må nesten sove på dagtid. Det gikk noen uker før jeg skjønte det, og det hjalp veldig masse. Ryddet og styrte på på natten når hun var våken, som gjorde det enklere å sove med god samvittighet når hun sov på dagtid. Vi begynte tidlig med leggerutiner grunnet kveldsuro, så når hun var ca 2,5 mnd, eller 10-11 uker. Det er tidlig, men handlet om uroen hennes. Det funket fjell og det gikk ikke mer enn 2 uker før hun skjønte at på natt sover vi. 

Anonymkode: 944cc...f8d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir mer stress og ukoselig enn det gir effekt. Må bare stå i det. Det bedrer seg som regel av seg selv etter noen uker.

Anonymkode: a0d7f...08f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed på sykehuset, å ha ungen i dagslys hele dagen, og ha dempet belysnig/mørkt på kveld og  natt. De sa da ville babyen gradvis snu døgnet.

Anonymkode: 7e13c...572

• Liker 1
Skrevet

Sånn var min og. Gikk seg til gradvis, fra ca 4 måneder sov hun fra kl 21 og utover. Et utpreget b-menneske hele veien. Man kan jo ikke akkurat holde de våken, så det må bare gå sin gang det der.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyer har ingen døgnrytme enda. Men du kan legge til rette for gode rutiner allerede nå. La barnet sove i dagslys på dagen ( ikke på soverommet/senga, da den er forbeholdt natt). Demp lys og lyd på kvelden. Legg i senga på mørkt rom på natt. Etter hvert vil baby få en døgnrytme og lære seg de rutinene du gir. I mellomtiden må du sove på dagtid.

Anonymkode: 38660...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Er mitt første barn så var også litt bekymra for at jeg gjør noe «feil» siden hun ikke sover på natten. Enklere når alle bare sier det må gå seg til, så får jeg heller sove på dagtid jeg også. Tusen takk alle❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en 3 uker gammel jente som er verdens snilleste og blideste unge. Utenom at hun NEKTER å sove på natten. Dagen, jada helt fint det. Natten, absolutt ikke. Vet at nyfødte ikke her noe «døgnrytme» osv men er det ingenting man kan gjøre som fungerer? Holder på å bli sprø. 

Så sov på dagen når babyen sover, og vær våken når den er våken...?

Anonymkode: cf3a6...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...