AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange år. Likevel, har vi hatt null kontakt i perioder, og det går så lenge mellom hver gang at jeg glemmer årsaken, og den ene årsaken til det er at hun alltid maser om å få låne penger. Jeg er en fattig alenemor på minstetrygd og får sosial stønadstillegg fra nav. Lever 4000kr under fattigdomsgrensen. De, er gift, i full jobb begge to, og mangler ingenting samt en hytte (villa) de driver og pusser opp på nå. De har også nylig kjøpt seg dyr utendørs jacuzzi. så ringer hun og spør om jeg kan låne henne 600kr? Til mat? Vel jeg besøkte de for to dager siden og kjøleskapet var fullt av mat og jeg hadde med mat til de også. Så jeg spør om ikke mannen kan låne henne? Nei… Han hadde ikke penger han, heller. Og jeg har ikke samvittighet til å si nei fordi de har to små jenter å forsørge også. De lovet å betale tilbake, det gjenstår å se, men jeg har kuttet kontakten før fordi de skyldte meg penger. Så da jeg overførte pengene, ringte jeg og hun sa takk og ha det og bare la på. Hadde ikke tid til å prate i to minutter engang. Takknemlighet finnes ikke. De vil at vi skal på harryhandel snart. Jeg er redd for at de «Ops, har ikke dekning på kortet» mens vi er der så jeg må punge ut for alt, så tør nesten ikke å avtale med de. Hvordan kan noen kjøpe dyr jacuzzi for så å be venner om å låne de penger til mat? Merker at jeg er så skuffa. Anonymkode: bb518...7e7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Vi har snill også har vi dum. Her er du faktisk dum. Du må si nei. Anonymkode: 0f977...dd6 8 10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Jeg forsøkte, men manipulerende mennesker er ikke enkle å forholde seg til… Anonymkode: bb518...7e7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Send et vippskrav så er du nok kvitt henne. Anonymkode: 15dec...fdb 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Jeg har en bror som til stadighet spør meg om penger (han har det han trenger - men er et evig sushue) og jeg svarer han ikke om han spør etter penger, jeg svarer kun om det er andre ting jeg. Han har nå sluttet stort sett å spørre meg om å få låne penger, fordi han veit han får ingen respons Anonymkode: 1a5bd...27b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Neste gang så sier du bare at du er blakk. Anonymkode: c4058...e11 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Neste gang så sier du bare at du er blakk. Anonymkode: c4058...e11 Jeg er det men ikke enkelt når man må si nei flere ganger og det likevel forsøkes på alle vis… Anonymkode: bb518...7e7
Trolltunge Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er det men ikke enkelt når man må si nei flere ganger og det likevel forsøkes på alle vis… Anonymkode: bb518...7e7 Nei og legg på. 2
Andro Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Jeg ville ha svart at jeg aldri låner bort penger, som et prinsipp. Vil hun låne så må hun høre med en kredittinstitusjon. Jeg ville også sagt at den som spør igjen vil miste kontakt med meg, fordi det er unødvendig og frekt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er det men ikke enkelt når man må si nei flere ganger og det likevel forsøkes på alle vis… Anonymkode: bb518...7e7 Du er jo åpenbart ikke blakk hvis du evner å låne henne penger gang på gang. Det store spørsmålet er hvorfor er du venn med denne personen? Anonymkode: 62c53...a9f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Sånne rotete folk kutter jeg ut. Ærlig talt, har de ikke Mastercard ? Er også enslig mamma. Jeg kan spise ris i en uke så lenge mitt barn får maten hen trenger. Og jeg hadde ALDRI spurt om å få låne penger fra noen. Hadde heller dødd. Det har jeg Mastercard til så da lånet jeg i det minste av neste lønn. Anonymkode: edf0b...268 2 3
Hannah80 Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 Du har ikke samvittighet til å si nei, pga barna hennes? Du har jo barn selv, og mottar sosialhjelp. Nå har dere 600 kr mindre denne måneden. Det er jo bare trist. 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 TS Jeg vedder på at det de kjøper ikke er det nødvendigste til barna. De har garantert en fryser med mat. Jeg hadde en kompis ( jeg datet han i en periode) som spurte om lån. Han sa ikke hva det var til. Men han er enslig pappa, jeg er enslig mamma, så jeg tenkte på barnet hans og om de hadde nok mat. Men etterpå så skrev han til meg og takket meg så inderlig for jeg hadde gjort det mulig for han til å dra ut og ta en øl og være sosial. Så han dro ut å kjøpte øl han. Jeg ble så sur!! Der satt jeg og tenkte at han trengte penger til mat til sønn sin. Anonymkode: edf0b...268 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg forsøkte, men manipulerende mennesker er ikke enkle å forholde seg til… Anonymkode: bb518...7e7 Du må lære deg å sette grenser. Det er faktisk ditt ansvar. Anonymkode: f6e61...f8b 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 Ingen er så tåpelig som dette. NIce try, troll. Anonymkode: 99109...22a 1
Kullsyrevann Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 Tenk tilbake til de gangene hun har hatt penger og send vippskrav til samme tidspunkt i måneden. Noen brenner fort gjennom store summer og blir blakke fort. Noen tjener lite og har alltid penger på konto, noen tjener godt og er alltid blakke. Folk er forskjellige stilt økonomisk, men ikke alle er like smarte med midlene de har.
Hundejente Skrevet 31. mai 2023 #17 Skrevet 31. mai 2023 har også en sånn venninne. iblant sier jeg ja, men har stadig oftere begynt å si "nei, sorry, går dessverre også og venter på lønn" eller noe sånt. jeg tenker at det kan ikke være vanskeligere enn å si at man ikke har mulighet, for man har en del utgifter denne måneden, og hvis de fortsetter å insistere, står man bare på sitt og sier "skulle gjerne ha hjulpet, men som sagt så har jeg bare ikke mulighet". 2
Bombasi Skrevet 31. mai 2023 #18 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Problemet med situasjonen er at du har lånt ut og fortsetter å låne ut penger. Hadde du ikke gjort det, og stått på NEI som prinsipp, så hadde du heller aldri hatt problemet. Det er ordet NEI som er viktig. Og kanskje særlig med tanke på framtiden. Endret 31. mai 2023 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #19 Skrevet 31. mai 2023 Du må bare si det som det er, at du ikke har mulighet til å låne ut grunnet egen økonomi. Vil de ikke forstå det, så er de neppe venner å ta vare på for å si det rett ut. Anonymkode: 01f2b...119 2 1
Btw Skrevet 31. mai 2023 #20 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Kan ikke du bare svare henne som det er " Er du gærrrrn?! Jeg er lever på sosialtrygd og du ringer meg for å låne penger?! Er du helt på jordet?" Endret 31. mai 2023 av Btw 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå