Gå til innhold

Flytte sammen, barn over 18 år får lengre vei til meg, er det ego?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann jeg kan se for meg å bo sammen med. Da er det aktuelt at jeg flytter til han, jeg trives dessverre uansett ikke såå godt i huset jeg kjøpte 6 km fra eksmannen. 

Men min nye kjæreste bor tre timers kjøretur unna. 

Det er barna mine jeg tenker på, vil de føle at jeg er egoistisk og ikke tenker p dem?? De får lengre vei til meg. 

Begge er over 18 år og er godt i gang med utdannelse og bor der de går skole. Min nye kjære vil ha plass og ta godt imot de. 

Anonymkode: c3fa2...952

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du og ny kjæreste vært sammen?

Anonymkode: 0be6e...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke ego når barna er voksne og uansett ikke bor i nærheten. 

Anonymkode: 54baf...261

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

De er over 18 år, så hvorfor skulle det være ille? De bor ved skolen... 
De har vel ikke tenkt å flytte hjem igjen?!  

Endret av Perfume
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det.

Fir selv om de er over 18 og klarer seg selv, ville det også betydd at jeg så de enda mindre.

Anonymkode: 978cb...748

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde ikke klart det.

Fir selv om de er over 18 og klarer seg selv, ville det også betydd at jeg så de enda mindre.

Anonymkode: 978cb...748

Hvorfor ville det betydd at du så ungene mindre? 

• Liker 2
Gjest Mammamia75
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke likt om min mor flytta

Endret av Mammamia75
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

De flytter ikke hjem igjen nei. 

Vet ikke hvor de slår seg ned, kan jo bli nærmere meg enn faren til slutt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke ego. Du er voksen, de er voksne. Det viktigste er vel at de er velkommen i ny tilværelse

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mammamia75 skrev (23 minutter siden):

Hvorfor ikke? Hvis du allikevel har etablert deg et annet sted. Mener foreldre aldri kan flytte?

Anonymkode: 8aa42...cb4

• Liker 2
Gjest Mammamia75
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor ikke? Hvis du allikevel har etablert deg et annet sted. Mener foreldre aldri kan flytte?

Anonymkode: 8aa42...cb4

Kunne vel vendt meg til det.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker flytt men behold huset. 

Anonymkode: 006d0...244

AnonymBruker
Skrevet

Du er voksen og de flyttet ut for studier, så kan du da gjøre det for deg selv om du vil flytte sammen med han etterhvert. Kan godt være de vil besøke deg litt mindre om alle barndomsvennene deres er fra der faren (og du nå) bor, men slik er bare livet. Har du et godt forhold til dem så stopper ikke besøkene. 

Anonymkode: c5577...805

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er voksen og de flyttet ut for studier, så kan du da gjøre det for deg selv om du vil flytte sammen med han etterhvert. Kan godt være de vil besøke deg litt mindre om alle barndomsvennene deres er fra der faren (og du nå) bor, men slik er bare livet. Har du et godt forhold til dem så stopper ikke besøkene. 

Anonymkode: c5577...805

Det er omvendt, man flytter ikke vekk fra barn, selv om der over 18, det er de (barnene) som velger om de vil flytte vekk fra der de har sitt miljø eller ikke. 

Men det viktigste her er at trådstarter tar en prat med ungene om dette. Jeg ville lyttet mest til de om jeg skulle tatt et slik valg eller ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har møtt en mann jeg kan se for meg å bo sammen med. Da er det aktuelt at jeg flytter til han, jeg trives dessverre uansett ikke såå godt i huset jeg kjøpte 6 km fra eksmannen. 

Det er barna mine jeg tenker på, vil de føle at jeg er egoistisk og ikke tenker p dem?? De får lengre vei til meg. 

Begge er over 18 år og er godt i gang med utdannelse og bor der de går skole. Min nye kjære vil ha plass og ta godt imot de. 

Det er sjeldent at man bor hele livet på et sted. Si at du nå ikke flytter med kjæresten av hensyn til dine voksne barn, og mister kjæresten. Så flytter begge barna tvers over landet for å studere/jobbe/bo sammen med kjæreste, så sitter du der alene. De er voksne. 

Anonymkode: 8205b...b57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
HarvestMoon skrev (38 minutter siden):

Det er omvendt, man flytter ikke vekk fra barn, selv om der over 18, det er de (barnene) som velger om de vil flytte vekk fra der de har sitt miljø eller ikke. 

Men det viktigste her er at trådstarter tar en prat med ungene om dette. Jeg ville lyttet mest til de om jeg skulle tatt et slik valg eller ikke. 

Så hvis ungene dine er 30 år og nekter deg å flytte fra hjemplassen, slik at du forblir alene hele livet, vil du bare akseptere det? Mens de får seg kjæreste, barn, minner, lykke osv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mammamia75 skrev (9 timer siden):

Din mor fortjener å gjøre det hun ønsker og trenger, når du er voksen. Du er voksen. Vær voksen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er egoistisk, men er ikke sikkert det er feil for det.

Men hvis du vil ha mye kontakt med barn og eventuelle barnebarn så hadde jeg ikke gjort det. Men du må velge hva som er viktigst for deg?

Anonymkode: 422e1...173

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ville det betydd at du så ungene mindre? 

For 3 timer hver vei er veldig langt, og noe ikke de fleste gjør ofte

Anonymkode: 422e1...173

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så hvis ungene dine er 30 år og nekter deg å flytte fra hjemplassen, slik at du forblir alene hele livet, vil du bare akseptere det? Mens de får seg kjæreste, barn, minner, lykke osv?

Skjønner ikke siste del av svaret ditt. Skulle det være et problem om livet mitt stod mer stille enn et ungt menneske? Skulle det være et problem mine barn opplever lykke, kjæreste og barn? Om det ikke er det du mener, så må du se nærmere på måten du formulerer deg på.

30 år? Jeg oppfatter HI som om de er unge voksne, 18 og 20 eller noe sånt.

Hvis ungene er over 30, så kan jeg endre mening.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...