AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg er veldig hobbymosjonist. Jogger 5 km i uka og ikke raskere enn 31 minutter. Trenger et par nye joggesko. Funker disse karbon joggeskoene bra? Vil de klare å få meg til å forbedre tida mi noe særlig? Målet mitt er jo 30 min men sliter med å komme under. Noen som har erfaring og evt har tips til sko? Anonymkode: 9486b...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg bruker disse, klarte ikke å bruke sko med karbonplate 🫣 Er totalt avhengig av en del demping og løper alt fra 5 til 12 km to til tre ganger i uken. https://www.getinspired.no/sko/joggesko/asics-gel-nimbus-25-as-1012b356-022?gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1U7ggzRNdKAuVthBh34_AMmwSWPyLyNL4gcRlmqTLBLPXlPPvXFh9JhoCw-YQAvD_BwE Anonymkode: 3ebfc...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bruker disse, klarte ikke å bruke sko med karbonplate 🫣 Er totalt avhengig av en del demping og løper alt fra 5 til 12 km to til tre ganger i uken. https://www.getinspired.no/sko/joggesko/asics-gel-nimbus-25-as-1012b356-022?gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1U7ggzRNdKAuVthBh34_AMmwSWPyLyNL4gcRlmqTLBLPXlPPvXFh9JhoCw-YQAvD_BwE Anonymkode: 3ebfc...d12 Var ikke sko med karbonplate jeg prøvde når jeg begynte å løpe 😅🙄🫣 Tenkte feil 😅 Men anbefaler Nimbus 25 i hvertfall. Anonymkode: 3ebfc...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 31. mai 2023 #4 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er veldig hobbymosjonist. Jogger 5 km i uka og ikke raskere enn 31 minutter. Trenger et par nye joggesko. Funker disse karbon joggeskoene bra? Vil de klare å få meg til å forbedre tida mi noe særlig? Målet mitt er jo 30 min men sliter med å komme under. Noen som har erfaring og evt har tips til sko? Anonymkode: 9486b...34e Tenk litt på om du er lett eller tung og hva slags underlag du løper på. Den som er tung og løper på asfalt bør ha veldig god demping for å spare knærne. Mest framgang får du ved øke treningsmengden. Myndighetene anbefaler 150 minutter pr uka. Når du jogger så fort du kan så er det hardtrening. Det er en fordel å legge inn et par dager med rolig trening, og det kan jo være gåturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Del Skrevet 31. mai 2023 Kommer ikke til å jogge mer enn 1 gang i uka for trener mye styrke resten av uka. Spørsmålet er om det er noe å hente i karbonsko på mitt nivå? Er de liksom så revolusjonerende at jeg mest sannsynlig vil løpe kjappere? Anonymkode: 9486b...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 31. mai 2023 #6 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg vil si sannsynligvis ikke, og at det er mye mer å hente på andre justeringer. Forskning viser at noen karbonsko er bedre enn vanlige sko og andre ikke. Om du skal løpe 1 gang per uke ser jeg ikke poenget. Det er jo ikke volum å snakke om i det hele tatt. Da er det viktigere at du har sko du føler deg komfortabel i tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. mai 2023 #7 Del Skrevet 31. mai 2023 Min er erfaring er at karbonsko har effekt om man løper fort nok og klarer å lande langt nok frem på foten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå