Ninaen Skrevet 23. januar #482 Skrevet 23. januar HelgeK skrev (På 16.1.2025 den 23.11): Finnes det ikke andre leger på dette stedet???? Det gjorde ikke det i mange år nei…bare vikarier/turnusleger i perioder
miniomelett Skrevet 29. januar #483 Skrevet 29. januar Er det noen med litt kjennskap til lov og rett som kan si noe om hva slags dom man ser for seg? Par år i fengsel, eller forvaring på livstid? Bot og pekefinger?
n_97 Skrevet 2. februar #484 Skrevet 2. februar miniomelett skrev (På 29.1.2025 den 14.34): Er det noen med litt kjennskap til lov og rett som kan si noe om hva slags dom man ser for seg? Par år i fengsel, eller forvaring på livstid? Bot og pekefinger? Vanskelig å si, men han har erkjent å ha voldtatt 21 kvinner og 44 tilfeller av misbruk av stilling. Så blir det å avvente hva retten kommer frem til. Til sammenligning ble Julio Kopseng dømt til 21 års forvaring for å ha voldtatt 18 kvinner, ett voldtektsforsøk og mishandling av sin tidligere samboer. 2 6
missLynch Skrevet 3. februar #485 Skrevet 3. februar (endret) Håper han får lovens strengeste straff, mister autorisasjonen som lege på livstid, samt at han må betale erstatning i mangemillionersklassen. Det at han kvittet seg med formue i forkant av rettssaken (overdro vel til slektninger) tyder på at vi har med en utrolig kynisk person å gjøre. Skulle ønske denne overdragelsen kunne omgjøres. Endret 3. februar av missLynch 10 7
Nordblomst Skrevet 14. februar #486 Skrevet 14. februar missLynch skrev (På 3.2.2025 den 16.17): Håper han får lovens strengeste straff, mister autorisasjonen som lege på livstid, samt at han må betale erstatning i mangemillionersklassen. Det at han kvittet seg med formue i forkant av rettssaken (overdro vel til slektninger) tyder på at vi har med en utrolig kynisk person å gjøre. Skulle ønske denne overdragelsen kunne omgjøres. Ser ut som de fleste av ønskene dine kan gå i oppfyllelse! Hvor står det med at han overdratt formue? Utrolig kynisk mann, og jeg håper dommerne ser tvers gjennom ham og hans "geniale, tyske metode". 3
Sissy33 Skrevet 16. februar #487 Skrevet 16. februar missLynch skrev (På 3.2.2025 den 16.17): Håper han får lovens strengeste straff, mister autorisasjonen som lege på livstid, samt at han må betale erstatning i mangemillionersklassen. Det at han kvittet seg med formue i forkant av rettssaken (overdro vel til slektninger) tyder på at vi har med en utrolig kynisk person å gjøre. Skulle ønske denne overdragelsen kunne omgjøres. Jeg håper du får rett. Han har jo, når alt kommer til alt, fått massevis av kvinner til å betale for å bli voldtatt... Det må dreie seg om nokså kreativ journalføring her også, for det finnes vel knapt noen allmennleger som har utført like mange gynekologiske undersøkelser som ham. 7 1
n_97 Skrevet 18. februar #488 Skrevet 18. februar Blir garantert anket til lagmannsretten av Bye. Ikke uvanlig at de har en oppførsel i tingretten som er kontraproduktiv. Når det endelig synker inn hvor lenge de blir sittende inne, hører de litt mer på advokaten sin. Bye ser ikke ut som noen kraftkar, blir ikke mye igjen av ham etter et ublidt møte med en torpedo i fengselet. De har jo sikkerhetsrutiner for slikt men... 6
AnjaMV Skrevet 18. februar #489 Skrevet 18. februar n_97 skrev (17 minutter siden): Blir garantert anket til lagmannsretten av Bye. Ikke uvanlig at de har en oppførsel i tingretten som er kontraproduktiv. Når det endelig synker inn hvor lenge de blir sittende inne, hører de litt mer på advokaten sin. Bye ser ikke ut som noen kraftkar, blir ikke mye igjen av ham etter et ublidt møte med en torpedo i fengselet. De har jo sikkerhetsrutiner for slikt men... Ja, om han ikke angrer nå, kommer han garantert til å angre når han sitter bak lås og slå og oppdager hvor upopulær han er. Håper han får det helt for jævlig 🤬 5
Druid Skrevet 18. februar #490 Skrevet 18. februar AnjaMV skrev (14 minutter siden): Ja, om han ikke angrer nå, kommer han garantert til å angre når han sitter bak lås og slå og oppdager hvor upopulær han er. Håper han får det helt for jævlig 🤬 Det jeg ikke skjønner, er ikke hvorfor han ikke får forvaring. Altså, han ser jo ikke ut til å ta inn over seg hva som han er anklaget for. Det er mere som han tidvis innrømmer feilbehandling, ikke omfanget av overgrep. Altså, nivået av hva han er tiltalt for, er jo sånn at han ikke burde komme ut igjen. 11
Nordblomst Skrevet 18. februar #491 Skrevet 18. februar Druid skrev (1 time siden): Det jeg ikke skjønner, er ikke hvorfor han ikke får forvaring. Altså, han ser jo ikke ut til å ta inn over seg hva som han er anklaget for. Det er mere som han tidvis innrømmer feilbehandling, ikke omfanget av overgrep. Altså, nivået av hva han er tiltalt for, er jo sånn at han ikke burde komme ut igjen. Vi diskuterte det over middagsbordet i går. Jeg tror de ikke tiltaler ham for forvaring, siden han ikke kan jobbe som lege lengre, og at det "kun" er i rollen som lege han har begått overgrep. Nå syntes jeg selv det er helt sprøtt at det skal være en del av saken, da han jo helt tydelig har gjort legelivet til en del av dagliglivet sitt. Jeg tror ikke han føler på anger, skam eller skyldfølelse for det han har gjort. Jeg tror kun han føler på irritasjon over å ha blitt "oppdaget" og stilt til retten for sine fæle, fæle handlinger. 9
Maleficenta Skrevet 18. februar #492 Skrevet 18. februar Nordblomst skrev (45 minutter siden): Vi diskuterte det over middagsbordet i går. Jeg tror de ikke tiltaler ham for forvaring, siden han ikke kan jobbe som lege lengre, og at det "kun" er i rollen som lege han har begått overgrep. Nå syntes jeg selv det er helt sprøtt at det skal være en del av saken, da han jo helt tydelig har gjort legelivet til en del av dagliglivet sitt. Jeg tror ikke han føler på anger, skam eller skyldfølelse for det han har gjort. Jeg tror kun han føler på irritasjon over å ha blitt "oppdaget" og stilt til retten for sine fæle, fæle handlinger. Men det skulle da ikke spille noen rolle om det kun var i jobben eller på privaten. Er da like forbanna kriminelt og sjukt det han har gjort. Sjukt nok til at han er en farlig mann 2 1
parmanoia Skrevet 19. februar #493 Skrevet 19. februar Nå er han pågrepet. https://www.vg.no/nyheter/i/lwmmqG/arne-bye-er-paagrepet-av-politiet 4 1 2
yamask Skrevet 19. februar #494 Skrevet 19. februar parmanoia skrev (21 minutter siden): Nå er han pågrepet. https://www.vg.no/nyheter/i/lwmmqG/arne-bye-er-paagrepet-av-politiet Endelig en god nyhet i avisene 😃 6 1 1
AnjaMV Skrevet 19. februar #495 Skrevet 19. februar Druid skrev (På 18.2.2025 den 11.16): Det jeg ikke skjønner, er ikke hvorfor han ikke får forvaring. Altså, han ser jo ikke ut til å ta inn over seg hva som han er anklaget for. Det er mere som han tidvis innrømmer feilbehandling, ikke omfanget av overgrep. Altså, nivået av hva han er tiltalt for, er jo sånn at han ikke burde komme ut igjen. Ja, helt enig. Begrunnelsen er visst den at siden han mister lege-autorisasjonen sin og overgrepene kun har funnet sted i jobbsituasjon, så vil det ikke være noen større fare for gjentagelse etter endt soning. Det er jo en helt forbløffende antagelse spør du meg. Han er en overgriper totalt blottet for empati! Han har forgrepet seg systematisk og kynisk i over 20 år! Han lyver så det renner av han og han vet tydeligvis ikke en gang hvordan man later som man angrer! Selvfølgelig er det en fare for at han finner en annen arena hvor han kan misbruke kvinner når han kommer ut! Å tro noe annet er meget naivt. Eneste som kan stoppe han er vel at han er så gammel og psykisk nedbrutt etter fengselsoppholdet at han ikke klarer å forgripe seg noe mer. Nå hørte jeg nettopp at han er pågrepet. Endelig er det monsteret der det hører hjemme! 6 2
BobbySocks Skrevet 19. februar #496 Skrevet 19. februar Forhåpentligvis er han gammel når han kommer ut. 1
Maleficenta Skrevet 20. februar #497 Skrevet 20. februar (endret) BobbySocks skrev (18 timer siden): Forhåpentligvis er han gammel når han kommer ut. Forhåpentligvis lever han ikke lenger når han kommer ut Endret 20. februar av Maleficenta 5
n_97 Skrevet 20. februar #498 Skrevet 20. februar Kikkere er vanskelige å rehabilitere, og han har et par andre parafilier i tillegg. Garantert at han finner på noe «Petter Smart». Eller logger seg inn på noe shady på svartenettet. Fengsel er det eneste rette stedet for ham. 4 1
Maleficenta Skrevet 20. februar #499 Skrevet 20. februar n_97 skrev (3 timer siden): Kikkere er vanskelige å rehabilitere, og han har et par andre parafilier i tillegg. Garantert at han finner på noe «Petter Smart». Eller logger seg inn på noe shady på svartenettet. Fengsel er det eneste rette stedet for ham. Med internettforbud
Gjest RedLights Skrevet 26. mars #500 Skrevet 26. mars Utspekulert type han der, som driver og gjemmer bevis som kan være viktige for saken. Over 15 politietterforskere som var hjemme hos Bye i dag for å gjøre søk. https://www.nrk.no/trondelag/politiet-fortset-ransakinga-heime-hos-arne-bye-1.17356202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå