Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Til å ha OCD personlighetsforstyrrelse er han ikke så grundig med journalføringen. Desto mer grundig med å smøre ofrene i underlivet. Kan han manipulere og føre en hel bygd bak lyset helt siden 90-tallet, klarer han sikkert å si de riktige tingene til de sakkyndige og fikse en diagnose som kan være formildende. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå virker det som han har snudd om taktikken, ved at han ikke vil besvare det ene etter det andre spørsmålet. Eventuelt kanskje han har forstått at han inne har sjans til å ro mer... Men noe gjør meg skeptisk til å tro han gir opp så lett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erkjenner nok en gang ingenting der det ikke finnes video (nr 67), da er det plutselig en «ordinær gynekologisk undersøkelse». Skremmende. 

Endret av n_97
Korrektur
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Med kvinne 78 mener Bye at hun har mange selvmotsigelser i vitneutsagnet sitt. 

Hva i allverden mener han om seg selv? Han motsier jo seg selv hele tiden! Han "måtte" filme alle undersøkelser, men har slettet en del av dem. Han har ikke gjort noe galt, men erkjenner voldtekt. Han journalfører grundig, men har beviselig mange timer han ikke har ført journal fra.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er saken i gang igjen nå? Er spent på å høre hva familien sier men jeg vet ikke hvor jeg kan følge saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da er det opplyst om at Byes kone og Byes bror ikke skal vitne. Synd, hadde sett frem til å høre hva de mente om saken. 

(Og jeg er rett og slett blitt helt nummen av å lese om kvinne 83 sin sak. Det er så grovt!)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordblomst skrev (14 minutter siden):

Og da er det opplyst om at Byes kone og Byes bror ikke skal vitne. Synd, hadde sett frem til å høre hva de mente om saken. 

(Og jeg er rett og slett blitt helt nummen av å lese om kvinne 83 sin sak. Det er så grovt!)

Tipper de er så disgusted med hele fyren at det er ikke noe vits i å vitne.

Det sagt, hadde vært interessant om konen ga en forklaring på hva hun syntes om at mannen sin tok imot gyn undersøkelser både i helger og på kvelder. Det fremstår jo ikke som normalt. Og om hun kan vitne på at hun har opplevd at fyren at har et oppheng i å gjøre ting detaljert, nøye osv  eller om det er noe hun ikke kjenner til og han bare påstår.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han erkjent så mange voldtekter og misbruk av stilling for å få seksuell omgang at han er forhåpentligvis oppe i 21 års fengsel. Eller forvaring. 

Lurer litt på hvordan familien hans har det egentlig. Får jo Pelicot vibber av denne saken. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket diagnosekriteriene for tvangspreget personlighetsforstyrrelse og jeg synes ikke det som kommer frem i retten oppfyller dem. Voyeurisme (kikking) er ofte tvangspreget, men da snakker vi OCD på et spesifikt område og ikke gjennomgripende som en personlighetsforstyrrelse.

Er han sykelig opptatt av regler? NEI! Han har i årtier systematisk brutt en rekke norske lover samt så å si alle etiske retningslinjer som finnes i helsevesenet. 

https://www.oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-personlighetspsykiatri-napp/om-personlighetsforstyrrelser#X6-tvangspreget-personlighetsforstyrrelse

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig han har smurt disse kvinnene med, ble det nevnt noengang?

Vaselin/petrolatum eller noe annet?  Helt hårreisende og drive å kline ymse kremer rundt i et underliv.

Skal ikke broren/kona opp i retten på noe som helst tidspunkt? Syns det er litt dumt at de ble unntatt. Forstår det godt, men hadde jo vært veldig interessant å høre hva kona tenkte da dette pågikk (med alle gyn timene i hytt og pine altså).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og oppfordring til brudd på norsk lov. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miniomelett skrev (På 14.1.2025 den 11.05):

Skal ikke broren/kona opp i retten på noe som helst tidspunkt? Syns det er litt dumt at de ble unntatt. Forstår det godt, men hadde jo vært veldig interessant å høre hva kona tenkte da dette pågikk (med alle gyn timene i hytt og pine altså).

Etter straffeprosessloven § 122 er næmeste familie fritatt fra vitneplikt. De skulle egentlig vitne men trakk seg. Hvorfor de avstår kan man jo bare undres over. Og jeg undrer meg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (7 minutter siden):

Etter straffeprosessloven § 122 er næmeste familie fritatt fra vitneplikt. De skulle egentlig vitne men trakk seg. Hvorfor de avstår kan man jo bare undres over. Og jeg undrer meg. 

Kanskje de syns det er for vemmelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (2 timer siden):

Jeg forstår at dette blir for voldsomt for de. Vet jo ikke noe om de er i fornektelse eller at de har begynt å ta innover seg sannheten og det kan i begge tilfeller være ekstremt belastende å stå i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Duff skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at dette blir for voldsomt for de. Vet jo ikke noe om de er i fornektelse eller at de har begynt å ta innover seg sannheten og det kan i begge tilfeller være ekstremt belastende å stå i.

Jeg har all verdens forståelse for hvilken påkjenning det er for de nærmeste, om de ikke har hatt den fjerneste mistanke om hva han drev på med i alle år. Eller som du sier, de er i fornektelse og hjernen har i praksis kortsluttet. Ufyselig uansett. Håper de blir ivaretatt som mennesker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (30 minutter siden):

Jeg har all verdens forståelse for hvilken påkjenning det er for de nærmeste, om de ikke har hatt den fjerneste mistanke om hva han drev på med i alle år. Eller som du sier, de er i fornektelse og hjernen har i praksis kortsluttet. Ufyselig uansett. Håper de blir ivaretatt som mennesker. 

Det håper jeg også de blir. Jeg tenker jo at jeg glatt hadde kasta min mann under bussen hvis han hadde gjort det denne legen har gjort men det er jo slett ikke sikkert jeg hadde klart det for jeg har aldri hatt slike "sko" på meg. Måtte fred komme til kone og barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at kone/bror ikke vil vitne, men hadde vært interessant å høre deres perspektiver. Noen som vet om det er andre som kjenner han som skal vitne? Interessant å høre om hvordan han var "til vanlig".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 90 er jammen tøff!

(Kverulanter: nei, jeg mener ikke at de andre er feige. Jeg kjenner altfor godt til både frys og traumebonding) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...