Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Enig i at det er helt absurd at han ikke innrømmer at det er seksuelt motivert. Og at han i det hele tatt prøver å bortforklare. 

"Aktor Rikhard Haugen Lyng spør deretter Bye om undersøkelsene han gjorde på undersøkelsesbenken der han fikk pasienten til å stå i flere ulike stillinger og med lite klær.

– For meg så fremstår disse stillingene og øvelsene som ganske seksuelt betont. Hvilke tanker har du om det? Spør aktor.

Bye forteller at han ikke har noen spesiell kommentar til dette.

– Det kan du jo basere på videovinkel. Hadde man valgt et annet kamera, så hadde man sett pasienten fra sida eller en annen vinkel. Da hadde det ikke framstått sånn."

(https://www.nrk.no/trondelag/frosta-saken-i-retten-1.17108196)

Jeg tolker dette som at han egentlig er enig i at det er seksuelt, og så bare forsøker han å skyve det over på kameravinkling. Og virker heldigvis som om aktor er flink til å påpeke og fremheve for resten av retten hvor merkelig og helt tullete det han sier er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bye hadde ikke lyst til å forklare seg om hvorfor han brukte en vibrator på en av kvinnene under GU.

Nei, det forstår jeg godt, for det er jo ingen forklaring utifra et medisinsk utgangspunkt som kan forsvare bruken av det!!

Er det bare meg, eller blir andre like forbanna over at denne fyren har kunnet holde på slik mot kvinner så lenge!? Kvinner har hatt altså time på ettermiddager, gjerne 1 time om gangen med bare masse gjentagende roting i underliv og rumpen. 

Jeg blir fysisk kvalm av hvordan han har holdt på. 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (9 minutter siden):

Bye hadde ikke lyst til å forklare seg om hvorfor han brukte en vibrator på en av kvinnene under GU.

Nei, det forstår jeg godt, for det er jo ingen forklaring utifra et medisinsk utgangspunkt som kan forsvare bruken av det!!

Er det bare meg, eller blir andre like forbanna over at denne fyren har kunnet holde på slik mot kvinner så lenge!? Kvinner har hatt altså time på ettermiddager, gjerne 1 time om gangen med bare masse gjentagende roting i underliv og rumpen. 

Jeg blir fysisk kvalm av hvordan han har holdt på. 

Jeg er drit forbanna. Det er bare helt ufattelig. Det jeg tenker er litt av grunnen til at det har kommet inn såpass få klager/at så få har meldt ifra, og at han dermed har kunnet holde på lenge, er at han har valgt sine ofre med omhu. Han har testet de, og skjøvet grensene sakte for å finne ut hvor langt han kan gå med den enkelte. Han har blitt "kompis" og gitt dem privatnr. sitt hvor de kunne ringe til alle døgnets tider om de ønsket. Han har groomet de og fått de til å åpne seg og vært en "venn" og en støtte for de som kanskje var aller mest sårbare for å skape et avhengighetsforhold.

Han har vært en master manipulator rett og slett. Minner egentlig om slik sektledere holder på. Alle blir nikkedukker og tør ikke stille spørsmål.

Jeg lurer veldig på om noen av de fornærmede har hatt noen form for "utbrudd" mot Bye under sine forklaringer. Hvor de viser ordentlig sinne og snakker direkte mot han. Har til gode å lese om det ihvertfall. Alle virker veldig kontrollert. Jeg vet jo at det ikke tillates noen voldsomme høylydte reaksjoner i en rettssal, men jeg hadde nok forventet mer krasshet. Dersom det er slik at alle er så 'milde' som det fremstår, så sier det jo egentlig en god del om ofrene han har plukket ut, at det er ikke tilfeldig det her. Det tenker jeg ihvertfall.

I dag er han ikke i rettsalen grunnet "helseproblemer". Tenker vel heller at dagens tema "vomanizer" ble litt heftig for han. Her blir det vanskelig å fortsette å hevde at ingenting av det han har gjort er seksuelt motivert. Hans forsvar rakner bare mer og mer og han vet det. 

Håper på 21 års forvaringsdom. Og at han ikke slipper ut mer. Ellers flytter han vel bare til Asia eller noe, og fortsetter sin syke atferd der etter endt soning.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker ikke bare sykelig opptatt av kvinner underliv (og endetarm), men rett og slett sadistisk, slik han har puttet større og større ting inn i dissa stakkars kvinnekroppene, og i tillegg ikke gitt seg selv om de har sagt det er vondt. Det blir bare mer og mer drøyt det som fortelles. For en grusom mann! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fremstår dum, som Ted Bundy gjør, når han ikke forteller motivet bak handlingene sine. Som at han er så dum, at han tror vi er så dum, at vi ikke ser hva som foregår.

Det er åpenbart seksuelt. Ellers har han vært rar, gal og sadistisk på alle andre pasienter og ved alle andre medisinske behandlinger også. Men det er jo mistenkelig vis bare mot damer og ved alt som minner om seksuelt overgrep.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvilken vei han har puttet inn flaska. Grøss og gru om det er med den drikke siden, som er ruglete og harde kanter. Men ekstra grøss om det er den store bunnen. Fy faen. Og når han puttet inhalator langt oppi for å fremprovosere støtsmerter som ved samleie. Det er jo bare grotesk! Problemet er vel at han innrømmer nå, så får han rabatt på straff pga det..? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnjaMV skrev (På 29.11.2024 den 12.54):

Jeg er drit forbanna. Det er bare helt ufattelig. Det jeg tenker er litt av grunnen til at det har kommet inn såpass få klager/at så få har meldt ifra, og at han dermed har kunnet holde på lenge, er at han har valgt sine ofre med omhu. Han har testet de, og skjøvet grensene sakte for å finne ut hvor langt han kan gå med den enkelte. Han har blitt "kompis" og gitt dem privatnr. sitt hvor de kunne ringe til alle døgnets tider om de ønsket. Han har groomet de og fått de til å åpne seg og vært en "venn" og en støtte for de som kanskje var aller mest sårbare for å skape et avhengighetsforhold.

Han har vært en master manipulator rett og slett. Minner egentlig om slik sektledere holder på. Alle blir nikkedukker og tør ikke stille spørsmål.

Jeg lurer veldig på om noen av de fornærmede har hatt noen form for "utbrudd" mot Bye under sine forklaringer. Hvor de viser ordentlig sinne og snakker direkte mot han. Har til gode å lese om det ihvertfall. Alle virker veldig kontrollert. Jeg vet jo at det ikke tillates noen voldsomme høylydte reaksjoner i en rettssal, men jeg hadde nok forventet mer krasshet. Dersom det er slik at alle er så 'milde' som det fremstår, så sier det jo egentlig en god del om ofrene han har plukket ut, at det er ikke tilfeldig det her. Det tenker jeg ihvertfall.

I dag er han ikke i rettsalen grunnet "helseproblemer". Tenker vel heller at dagens tema "vomanizer" ble litt heftig for han. Her blir det vanskelig å fortsette å hevde at ingenting av det han har gjort er seksuelt motivert. Hans forsvar rakner bare mer og mer og han vet det. 

Håper på 21 års forvaringsdom. Og at han ikke slipper ut mer. Ellers flytter han vel bare til Asia eller noe, og fortsetter sin syke atferd der etter endt soning.

Jeg er også dritsint. Ja, du har nok mye rett i det du sier om offerutvelgelse, og at han gradvis har pushet grenser. Groomet dem. 

Fyren er er en god gammeldags seksualsadist. Bør bures inne og kaste nøkkelen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om overgrep begått av helsepersonell, å sette opp timer sent om ettermiddagen når alle har gått hjem er et av de røde flaggene.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hva Bye skal opp i rumpen på nesten alle damene med både flasker, spekulum og fingre. Hva er det han "liksom" skal se etter i rumpen? Og trodde det var i såfall vanlig at man måtte "rense" seg for "avfall" i stumpen når man skal gjøre undersøkelser av den typen,v vil jo tro at å bare skyve inn et spekulum eller en flaske må jo være vanvittig ubehagelig uten den slags forarbeidelser, og mange av disse undersøkelsene har jo kommet bardus på kvinnene uten å ha vært avtalt.

Inn for en forkjølelse og bare ta en gyn und. i samme slengen liksom, sånn for sikkerhets skyld.

Noen av kvinnene hadde vært hos legen i 2 timer!!  Vanlig time hos legen er 15 min, og litt lengre på gyn undersøkelser, men 2 timer? 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (39 minutter siden):

Jeg fatter ikke hva Bye skal opp i rumpen på nesten alle damene med både flasker, spekulum og fingre. Hva er det han "liksom" skal se etter i rumpen? Og trodde det var i såfall vanlig at man måtte "rense" seg for "avfall" i stumpen når man skal gjøre undersøkelser av den typen,v vil jo tro at å bare skyve inn et spekulum eller en flaske må jo være vanvittig ubehagelig uten den slags forarbeidelser, og mange av disse undersøkelsene har jo kommet bardus på kvinnene uten å ha vært avtalt.

Inn for en forkjølelse og bare ta en gyn und. i samme slengen liksom, sånn for sikkerhets skyld.

Noen av kvinnene hadde vært hos legen i 2 timer!!  Vanlig time hos legen er 15 min, og litt lengre på gyn undersøkelser, men 2 timer? 

Det er helt hinsides. Jeg finner egentlig ikke ord som dekker godt nok det han har holdt på med. Han har både utøvd svært vonde ting, i tillegg til å skulle "massere" noe som ikke kan være for annet enn å sjekke om han kan gi dem orgasmer. Han er så skrudd. Jeg forstår ikke annet enn at han har ønsket å påføre dem skam gjennom å prøve å gi dem orgasmer, for så å utføre disse smertefulle tingene. Jeg klarer egentlig ikke å forstå noe av han. Grusom, sadistisk mann!  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HelgeK skrev (2 timer siden):

Er det virkelig nødvendig at alle detaljene skal frem i media?

Jeg tenker det er viktig for at man skal forstå grovheten i hva han har gjort og at det tilsier STRENG straff.

Tenker også at dette er jo et helt samfunn av kvinner som i mange år har trodd at disse gyn undersøkelsene er "normale"  og at man skal stole på at legen vet best - det kan være mange unge kvinner der ute som enda ikke har hatt sin første gyn undersøkelse og som kanskje ikke har noen forutsetninger for å si hva som er normalt eller ei i denne sammeheng, da er det på sin plass at detaljene kommer frem og man får vite at det på alle måter er omstendelig, langtrukket, unødvendig, fører til smerter/blødninger, ikke medisinsk adekvat og ingen grunn for de ulike tingene denne legen gjorde - slik at alle som leser om denne saken forstår hvordan det IKKE skal være under en slik undersøkelse. Den slags bevisstgjøring rett og slett forhindrer at senere leger/helsepersonell skal kunne foreta slike overgrep i fremtiden.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelgeK skrev (2 timer siden):

Er det virkelig nødvendig at alle detaljene skal frem i media?

Hvorfor tenker du det ikke bør bli opplyst om? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hatsumomo skrev (16 timer siden):

Jeg tenker det er viktig for at man skal forstå grovheten i hva han har gjort og at det tilsier STRENG straff.

Tenker også at dette er jo et helt samfunn av kvinner som i mange år har trodd at disse gyn undersøkelsene er "normale"  og at man skal stole på at legen vet best - det kan være mange unge kvinner der ute som enda ikke har hatt sin første gyn undersøkelse og som kanskje ikke har noen forutsetninger for å si hva som er normalt eller ei i denne sammeheng, da er det på sin plass at detaljene kommer frem og man får vite at det på alle måter er omstendelig, langtrukket, unødvendig, fører til smerter/blødninger, ikke medisinsk adekvat og ingen grunn for de ulike tingene denne legen gjorde - slik at alle som leser om denne saken forstår hvordan det IKKE skal være under en slik undersøkelse. Den slags bevisstgjøring rett og slett forhindrer at senere leger/helsepersonell skal kunne foreta slike overgrep i fremtiden.

Jeg er helt enig- uvitenhet har vært denne legens beste våpen.

Vet at detaljene kommer ut unngår vi også spekulasjoner om at dette "ikke var så ille" eller at "de ville det selv" eller lignende.

Samtidig kan jeg forstå at det er en tilleggsbelasning for kvinnene at dette kommer frem i media, men de er jo også anonymisert.

Jeg heier på Gabriele Pelicot som står frem (annen overgrepssak i Frankrike) og sier at skammen er det overgriperen som skal bære - ikke offeret!

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ikke så mye mer å si. Men som sagt... jeg erkjenner sånn som beskrevet i forhold til inadekvat bruk av denne flaskelignende gjenstanden. Fordi det er vanskelig å se at jeg skal få noe tilleggsinformasjon ved å bruke den."

Så HVORFOR gjorde han det? Hvorfor innrømmer han ikke at hanhadde seksuelle motiver? Hvorfor fortsetter han med å fortelle om "inadekvat bruk" når det er ikke er spørsmål om det va en god eller dårlig undersøkelse, men det handler om om det var seksuelt motiverte undersøkelser hvpr han voldtar og skaffer seg seksuell omgang med pasientene sine? 

Jeg blir så sint og frustrert. Jeg blir så trist. Det eneste dekkende ordet jeg har for den mannen er absurd. Totalt absurd oppførsel, totalt absurde forklaringer i ettertid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her… er .. sykt.

Hadde dette vært meg, i etterkant, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde sett han i rettssalen 🤬

IMG_4070.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

Det her… er .. sykt.

Hadde dette vært meg, i etterkant, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde sett han i rettssalen 🤬

IMG_4070.jpeg

Fullstendig galskap. Hvis han hadde gjort disse tingene mot datteren min så er det enn viss mulighet for at han ikke hadde vært istand til å sitte i noen rettsal nå for å si det sånn.

Makan til syk og manipulativ type. Det er så ekkelt at jeg blir helt satt ut.

Dette at han tvilholder på at det ikke var noe seksuelt motiv blir bare dummere og dummere for hver dag han forklarer seg.  Han venter med å se videoopptakene og høre kvinnenes forklaring. DERETTER tar han stilling til om han er skyldig eller ikke etter tiltalen. Han må altså se og høre hva de har av beviser først, og se om han klarer å vri på det så det skal virke "uskyldig". Er bevisene for sterke, ja først da kan han si seg skyldig. Og da er han skyldig bare pga hvordan ting ser ut og høres ut i ettertid. Aldri skyldig pga sine egne intensjoner da "undersøkelsen" fant sted, for de "husker han ikke og forstår ikke" når han ser tilbake på det.

Fy faen for en kvalm fyr 🤬🤬🤬🤬

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...