Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

ForumMaria skrev (17 timer siden):

Hva er disse underlivsplagene alle oppsøker han for? Og som han har smurt for? Jeg sier ikke at det han har gjort er greit nei, men er det vanlig at unge kvinner har så mye plager der nede?

Det er vel ikke alle som har oppsøkt ham for det, men ja, underlivsplager er vanlig, spesielt om de konsekvent feilbehandles eller får beskjed om at noe er galt med dem. Skal ikke forundre meg om noen også fikk plager av hans "behandling". Han har også utført mange "undersøkelser" uten indikasjon. Folk har kommet med vondt i halsen og han har gjennomført gu liksom...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han virker jo for å være helt sykelig besatt av kvinners underliv. Må være en diagnose dette her, kan ikke skjønne annet. Det er så forferdelig det som kommer frem fra rettssaken nå, jeg er redd det får konsekvenser slik at kvinner generelt gruer seg for en GU. At man ikke kan stole på fastlegen sin, fordi dette faktisk har skjedd. Huff. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (3 timer siden):

Han virker jo for å være helt sykelig besatt av kvinners underliv. Må være en diagnose dette her, kan ikke skjønne annet. Det er så forferdelig det som kommer frem fra rettssaken nå, jeg er redd det får konsekvenser slik at kvinner generelt gruer seg for en GU. At man ikke kan stole på fastlegen sin, fordi dette faktisk har skjedd. Huff. 

Jeg gruer meg for gu bare av å lese tråden her. Takk og lov for at jeg aldri har opplevd dette. Står på venteliste for ny fastlege da pga flytting. Dog en kvinnelig en men likevel. Kvinnelige leger kan jo være fucked up i hodet de og man vet aldri

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 timer siden):

Jeg gruer meg for gu bare av å lese tråden her. Takk og lov for at jeg aldri har opplevd dette. Står på venteliste for ny fastlege da pga flytting. Dog en kvinnelig en men likevel. Kvinnelige leger kan jo være fucked up i hodet de og man vet aldri

Heldigvis ganske mindre sjanse for at de skulle inneha en pervers seksuell glede av å massere klitoris og innføre flasker i underlivet til kvinner i det minste.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (10 timer siden):

Heldigvis ganske mindre sjanse for at de skulle inneha en pervers seksuell glede av å massere klitoris og innføre flasker i underlivet til kvinner i det minste.

Joda men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatsumomo skrev (5 timer siden):

Jesus. Så vemmelig. Og at det her og tok så lang tid før han ble dømt. Det skulle vært pålagt å ha med en legesekretær inne på alle legekontor ved alle undersøkelser uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (26 minutter siden):

Jesus. Så vemmelig. Og at det her og tok så lang tid før han ble dømt. Det skulle vært pålagt å ha med en legesekretær inne på alle legekontor ved alle undersøkelser uansett.

Helt klart, og håper all denne oppmerksomheten som er rundt Frosta saken nå fører til at mannlige fastleger velger å ha med legesekretæren ved gyn undersøkelser så slike ting aldri får muligheten til å skje igjen. Så får det heller være at det tar litt tid og ressurser enn det vanligvis ville gjort.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (8 minutter siden):

Helt klart, og håper all denne oppmerksomheten som er rundt Frosta saken nå fører til at mannlige fastleger velger å ha med legesekretæren ved gyn undersøkelser så slike ting aldri får muligheten til å skje igjen. Så får det heller være at det tar litt tid og ressurser enn det vanligvis ville gjort.

Jeg kommer iallefall til å kreve det neste gang jeg skal ta en sånn us

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 15.11.2024 den 11.29):

Nå fant jeg det. Fy faen for en sjuk fyr. Og i forklaringene hans framstår han i tillegg som helt fullstendig blåst. 

Blåst som forklaringen til Vågå-ordføreren. Bare verre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (På 12.11.2024 den 18.24):

Hele Norge er små forhold. Når de samme legene leker stolleken mellom kommuneoverlegestillinger og statsforvalteren så ja… 

Det var en stygg sak på Levanger for få år siden også, psykiater som mista autorisasjon og jobb etter seksuelt forhold med 2 tidligere pasienter, avslørt da siste av dem oppdaga at han sto i med begge samtidig. Da saken sprakk sto 10 damer til fram. Og i kjølevannet kom det masse historier om ham som hadde vært «kjent» på Levanger i åresvis, men ingen hadde turt å dele utenfor sine små kretser. 

Så vidt jeg vet ble den saken henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelgeK skrev (1 minutt siden):

Som straffesak ja. Men han mister autorisasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HelgeK skrev (24 minutter siden):

Er så kvalmt at saken ble henlagt når ti damer står fram. Altså. Skulle alle de juge da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 23.11.2024 den 19.08):

Er så kvalmt at saken ble henlagt når ti damer står fram. Altså. Skulle alle de juge da?

Det var vel pressen som overdrev med at det var ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelgeK skrev (5 timer siden):

Det var vel pressen som overdrev med at det var ti.

Ja overdrev de nå da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med hver dag inne på nrk, og fy søren så sint jeg blir! Alt tullpratet hans om "smøring" og "nei, jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde putta en flaske inn i skjeden hennes, men det var sikkert for å se bedre". 

Jobber selv i helse, og har satt inn en spiral eller to, men aldri, ALDRI har jeg hatt behov for å bruke annet enn et spekulum. Oftest går jeg til og med ned i størrelse på spekulumet. 

Jeg håper han tar inn over seg hva han har drevet på med (men jeg har mine tvil...), og så håper jeg ingen noen sinne trenger å oppleve en sånn lege igjen.

Endret av Nordblomst
Skriveleif
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringene hans henger ikke på greip. Han innrømmer voldtekt på flere av kvinnene når ting tar lang tid og han ikke bruker hansker/ulike objekter.

Men med samme handlingene så innrømmer han ikkke voldtekt på andre kvinner og at det ikke var seksuelt motivert. Men hvordan kan han skille det når tross alt voldtektene må være av seksuell motivasjon. Han virker jo fader meg helt blåst sammen med forklaringene. Han burde bare innrømmet at alle tilfelle var såkalt voldtekt for å slippe å fremstå som fullstendig tilbakestående OG en voldtektsmann.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier jo alt om hvor syk denne mannen er. Han er ikke med i den virkelige verden i det hele tatt. Han burde vært på institusjon…. For lenge siden. Og flere sånne tilsynelatende oppegående mentalt syke mennesker går rundt omring. Skremmende

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...