Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

Så - det å stille spørsmål ved at man ikke reagerer på en viss behandling er altså det samme som å ikke støtte ofrene? Hvor får dere slike ting fra? Det må være løse luften! Det er da INGEN som ikke støtter ofrene bare fordi man stiller seg undrende.

Herlighet, kvinner er jammen kvinner verst altså! ALT taes opp i verste mening og følger man ikke flokken i å tenke og mene akkurat det samme så er klørne ute. 

Jeg gidder ikke den hønseflokkmentaliteten!

Mener du seriøst at du hadde turt å si dette til ofrenes ansikt til ansikt? Om ei vennine fortalte deg at hum hadde blitt voldtat analt med en deodorant, så hadde du reagert med å "å sette spørsmål" med hvordan hun reagert under overgrepet? Og i tilleg tenkt at den oppførselen er forenlig med å være støttende? Jeg tror du (liksom) er "tøf" fordi du er anonym og at du hadde forståt hvor litte støttende utsagnene dinne er i det øyeblike du ikke bare baktalte ofrene....

Du har helt rett i at kvinner er kvinner værst av og til.... Men fy søren det er imponerende at du kan kritisere (eller stille spørsmål med) overgrepsofre og så fremstille deg selv som ofer i det øyeblike noen stiler spørsmål tilbake! 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Da må du si det på en annen måte, for i mine øyne virker det som at du forventer at alle skal være beviste i sine valg og kontant alert, klare for kamp mot envær trussel.

Nope. Det trenger jeg ikke gjøre, om du leser innlegget mitt som fanden leser Bibelen så er det ditt problem.

Stille spørsmål er ikke = skylde på ofre. At du og andre mener det, er jo helt hinsides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Mener du seriøst at du hadde turt å si dette til ofrenes ansikt til ansikt? Om ei vennine fortalte deg at hum hadde blitt voldtat analt med en deodorant, så hadde du reagert med å "å sette spørsmål" med hvordan hun reagert under overgrepet? Og i tilleg tenkt at den oppførselen er forenlig med å være støttende? Jeg tror du (liksom) er "tøf" fordi du er anonym og at du hadde forståt hvor litte støttende utsagnene dinne er i det øyeblike du ikke bare baktalte ofrene....

Du har helt rett i at kvinner er kvinner værst av og til.... Men fy søren det er imponerende at du kan kritisere (eller stille spørsmål med) overgrepsofre og så fremstille deg selv som ofer i det øyeblike noen stiler spørsmål tilbake! 

Enda en.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (5 minutter siden):

Nope. Det trenger jeg ikke gjøre, om du leser innlegget mitt som fanden leser Bibelen så er det ditt problem.

Stille spørsmål er ikke = skylde på ofre. At du og andre mener det, er jo helt hinsides.

Du ser det ikke i helhet slik jeg gjør.

I alle tider har ofre blir satt spørsmål til, som, har du kjæreste? Har du hatt sex etter overgrepet? 

Så mange overgripere blir satt fri fordi tanken rundt hva overgrep skal defineres som eller hvordan et offer for det skal opptre er langt smalere enn hva som er overgrep og traumatisk for noe å oppleve og hvordan noen opptrer under traumer.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (6 minutter siden):

Enda en.

Kanskje du skal finne på noe annet å gjøre i kveld, Hatsumomo? 

Det virker ikke å gjøre deg selv noe positivt å delta i denne diskusjonen heller.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EvaLi skrev (2 minutter siden):

Kanskje du skal finne på noe annet å gjøre i kveld, Hatsumomo? 

DET var et godt forslag!

Jeg forlater tråden, med mindre noen prøver å hente meg inn igjen for å kverulere videre ;)

Ha en uansett fin søndagskveld om inte annet!

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Enda en.

Ja stakars deg! Fælt for deg at folk stiler spørsmål med oppførselen din, bare fordi du i full ofentlighet (slik at alle involverte i saken kan lesse det) stiller spørsmål med overgreps ofrene. Ofre som du skriver om må jo tålle mer kritik en du, når du tros alt er i denne tråden av fri vilje.... Du er i dett minste i stand til å føle sympati med deg selv høres det ut som❤️

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

DET var et godt forslag!

Jeg forlater tråden, med mindre noen prøver å hente meg inn igjen for å kverulere videre ;)

Ha en uansett fin søndagskveld om inte annet!

Takk det samme!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Ja stakars deg! Fælt for deg at folk stiler spørsmål med oppførselen din, bare fordi du i full ofentlighet (slik at alle involverte i saken kan lesse det) stiller spørsmål med overgreps ofrene. Ofre som du skriver om må jo tålle mer kritik en du, når du tros alt er i denne tråden av fri vilje.... Du er i dett minste i stand til å føle sympati med deg selv høres det ut som❤️

Mhmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Mhmm.

Forstår du ikke kunne forlate tråden når du hadde noe så viktig å skrive ja.... Håper du reflekterer lit over hva du skriver om fremede menesker i ofentligheten frem over, på tros av dine "modne" svar her.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

Du trenger ikke være kvinne for å skjønne at å stå på alle fire HELT NAKEN for å se om man har kreft i stumpen er FULLSTENDIG unødvendig.

Men det er jo ikke så enkelt som du skriver her. Du må sette deg inn i menneskelige relasjoner og hvordan dynamikk fungerer over tid i en skjev relasjon. Det er en maktbalanse her som gjør at man forstår det er galt, men gjør det likevel. Det er vanskelig å sette seg inn i og hvis ikke du gjør det uten at du selv har vært i en sånn situasjon, så vil du nok ikke helt forstå det. Du kan jo forsøke å lese deg opp historier om misbruk. Men det er jo nettopp derfor det er så vanskelig å si i fra også. Man mangler forståelse og også evnen til å lytte og være nysgjerrig. Istedenfor velger man heller å bare stille spørsmål som du gjør. Beklager men man kan jo bli ganske oppgitt 🤦🏽‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (12 minutter siden):

Men det er jo ikke så enkelt som du skriver her. Du må sette deg inn i menneskelige relasjoner og hvordan dynamikk fungerer over tid i en skjev relasjon. Det er en maktbalanse her som gjør at man forstår det er galt, men gjør det likevel. Det er vanskelig å sette seg inn i og hvis ikke du gjør det uten at du selv har vært i en sånn situasjon, så vil du nok ikke helt forstå det. Du kan jo forsøke å lese deg opp historier om misbruk. Men det er jo nettopp derfor det er så vanskelig å si i fra også. Man mangler forståelse og også evnen til å lytte og være nysgjerrig. Istedenfor velger man heller å bare stille spørsmål som du gjør. Beklager men man kan jo bli ganske oppgitt 🤦🏽‍♀️

Gud bedre, man blir jo ikke ferdig her!

Jeg vet utmerket godt alt om dette, uten at jeg trenger å skrive om mine opplevelser her.

Jeg skylder ikke på ofrene, har ikke gjort og gjør heller ikke. Spørsmål er ikke å skylde. Hvor mange ganger må man dere mase om dette? Dere får ikke tvinge på meg en mening jeg ikke har! Det morsomme her er jo når dere påstår at jeg mener noe jeg ikke mener, men selv skal fortelle at JEG ikke kan mene noe om det som har skjedd. MORSOMT!!! PARODI! IRONI!

Bli ferdig med den opphøyde selvrettferdiggjøringen av deres egne tanker og følelser nå,  jeg hadde meldt meg ut av tråden, jeg. Men hvis dette fortsetter så kan jeg jo bare komme med en haug med personangrep og på den måten sørge for at tråden blir stengt - er det det dere ønsker så kjør på!

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (56 minutter siden):

Gud bedre, man blir jo ikke ferdig her!

Jeg vet utmerket godt alt om dette, uten at jeg trenger å skrive om mine opplevelser her.

Jeg skylder ikke på ofrene, har ikke gjort og gjør heller ikke. Spørsmål er ikke å skylde. Hvor mange ganger må man dere mase om dette? Dere får ikke tvinge på meg en mening jeg ikke har! Det morsomme her er jo når dere påstår at jeg mener noe jeg ikke mener, men selv skal fortelle at JEG ikke kan mene noe om det som har skjedd. MORSOMT!!! PARODI! IRONI!

Bli ferdig med den opphøyde selvrettferdiggjøringen av deres egne tanker og følelser nå,  jeg hadde meldt meg ut av tråden, jeg. Men hvis dette fortsetter så kan jeg jo bare komme med en haug med personangrep og på den måten sørge for at tråden blir stengt - er det det dere ønsker så kjør på!

Jeg svarte deg på det du svarte meg på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må alle gå inn og se «Norge bak fasaden» på TV2. Vanvittig sterkt av Rakel å stå fram som hun gjør. Jeg er stum av beundring!

Det må vel bli forvaring i denne saken? Dette er en syk og farlig mann.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (1 time siden):

Nå må alle gå inn og se «Norge bak fasaden» på TV2. Vanvittig sterkt av Rakel å stå fram som hun gjør. Jeg er stum av beundring!

Det må vel bli forvaring i denne saken? Dette er en syk og farlig mann.

Ja de kan da ikke finne på å slippe han løs i samfunnet. Hold han bak lås og slå

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EvaLi skrev (På 10.11.2024 den 12.33):

I tillegg glemmer man at dette har foregått i mange år, og ofrene er i hovedsak ikke gen Z. 

De har vokst opp med leksikon og ikke tiktok, det har ikke florert av informasjon om hvordan ulike behandlinger skal utføres, og det har ikke vært et tema man snakker med alle om. Og de man snakker med har i disse tilfellene også gått til samme lege. Ja, internett har kommet, men majoriteten er vel ikke de hyppigste google-brukerne som kvalitetssjekker alt legen sier og gjør.

Noen av dem var helt unge også. Jeg så intervjuer av flere i en TV2-dokumentar, flere var i 20-årene. Så han har klart å lure og utnytte flere generasjoner kvinner, inkludert jenter på TikTok. Den ene fortalte at hun hadde 12 GUer i året som 18-åring!!! Det er jo helt hinsides. En 18-åring som har et medisinsk behov for en GU i måneden skal selvsagt henvises til spesialist, for da har hun et alvorlig helseproblem! Det er ikke fastlegemateriale! En ung kvinne fortalte også at hun var livredd og var redd for at han skulle voldta henne. Det tyder IKKE på at det bare var snakk om “kontrollbehov” for å være sikker på at det ikke var kreft (relatert til tvangen) og at det ikke lå noe seksuelt bak. Etter noen uker med slike vitnemål tror jeg at han vil slite noe enormt med troverdigheten. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 10.11.2024 den 18.01):

Det burde være krav for at urologer er menn og gynekologer er kvinner...

Absolutt ikke. Verste gyn jeg har vært borti var med ei kvinne. Aldri noe ubehagelig eller rart fra menn. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (11 minutter siden):

Absolutt ikke. Verste gyn jeg har vært borti var med ei kvinne. Aldri noe ubehagelig eller rart fra menn. 

Enig, det er da helt uproblematisk med GU av mannlig gynekolog/fastlege, så lenge han er normal, dvs det overveldende antallet leger! Har aldri hatt noen issues med hverken menn eller kvinner. Min mannlige fastlege har alltid med seg legesekretær eller sykepleier når han tar GU, og det synes jeg er veldig ryddig og greit for begge parter. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utrolig at når jeg skriver at vi alle må utvise sunn skepsis og dømmekraft overfor maktpersoner vi er sårbare i forhold til kan blintolket som victim blaming… 

Det er åpenbart vanskelig for overgrepsofre av helsepersonell ikke våger å,anklage disse, fondet kan ende med diagnose , vrangforestillinger etc….  Det viser jo feks programmet om denne saken på tv2 ikveld, i reprise imorgen, der en jente forteller at hun måtte knipe seg imhånda for ikke å komme da han maserte klitorisen hennes..ene skrekkhistorien etter den andre.. ene måtte kle seg helt naken, ene neddopet i så sterke doser at det kunne medført pustestopp..osv.. for å vise hvilken tillit og makt en lege har så,kunne han fortsette , med kommunens tillit, overgrepene sine i over 16 år..

det viser hvor viktig det er med å varsle og ha sunn skepsis til den bransjen..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...