Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Frøken fjong skrev (22 minutter siden):

I tillegg til voldtekter, har også misbrukt sin stilling for å oppnå seksuell relasjon med en rekke kvinner. Betyr det at kvinner i bygda også har ligget med han frivillig? Det var ikke rent få heller 🙈 

Jeg tipper voldtektene reines som "seksuele relasjoner", så det de mener er at han har har misbrukt stilingen sin for å voldta eller forgripe seg på kvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med endometriose og har hatt ganske mange timer på den gynekolog stolen. Har aldri følt at noen har gjort noe upassende, men etter denne saken så fikk det meg til å tenke på en opplevelse. 
Og det var da fastlegen min var borte og jeg fikk vikar. Sliter med jernmangel og timen min handlet om at jeg skulle ta blodprøver for å sjekke verdiene. Men han tok en undersøkelse nedentil, så skjønte ikke helt sammenhengen. Men jeg konkluderte at det står mye i journalen min om endimetriosen så mulig han leste feil og tenkte jeg var der for det også. 
Men det var ikke noe rart ved den undersøkelse , det var lik som jeg hadde fått alle andre stedene. 
Var hos en ny gynekolog nå etter at saken om Arne By kom i media og da tenkte jeg på de kvinnene som satt i den stolen og stolte på legen siden. Jeg hadde ikke sjanse til å se hva han drev med, han puttet noe inni meg som gjorde litt vondt, men han forklarte hva det var før han gjorde det og underveis. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de skylde på Asperger nå da🤷🏼‍♀️

"Overlapp med Aspergers syndrom

Psykologspesialisten fortel i retten at tvangsprega personlegdomsforstyrring overlappar med Asperger syndrom.

– Manglande fleksibilitet, spesialinteresser, sosial dysfunksjon, regelstyring og manglande mentalisering er felles for diagnosane, seier Nonstad.

Han trekk at tiltalte haldt fram med sine særeigne metodar trass i varslar og påpeiking.

– Han har vist lite evne til å ta tak i åtferd som allereie blei påstått i 2006 og me finn at mykje av dette har rot i personlegdommen hans."

https://www.nrk.no/trondelag/sakkunnige-om-frosta-legen__-har-tvangsprega-personlegdomsforstyrring-1.17117607

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (14 timer siden):

Hva faen?

Hadde han ikke en kone elns han kunne testet ut dette på? For en gal fyr. 🤯

Jo, han er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (2 minutter siden):

Psykologspesialisten fortel i retten at tvangsprega personlegdomsforstyrring overlappar med Asperger syndrom.

– Manglande fleksibilitet, spesialinteresser, sosial dysfunksjon, regelstyring og manglande mentalisering er felles for diagnosane, seier Nonstad.

Han trekk at tiltalte haldt fram med sine særeigne metodar trass i varslar og påpeiking.

– Han har vist lite evne til å ta tak i åtferd som allereie blei påstått i 2006 og me finn at mykje av dette har rot i personlegdommen hans."

https://www.nrk.no/trondelag/sakkunnige-om-frosta-legen__-har-tvangsprega-personlegdomsforstyrring-1.17117607

Noen som vet hvorfor psykiaterne snakker om diagnoser som ikke er relevant for straffeskyld?  Jeg skjønner at det utredes diagnoser som kan påvirke straffeskylden. Men hva er poenget med å utrede for ting som ikke er relevant for straffeskyld?  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (4 minutter siden):

Noen som vet hvorfor psykiaterne snakker om diagnoser som ikke er relevant for straffeskyld?  Jeg skjønner at det utredes diagnoser som kan påvirke straffeskylden. Men hva er poenget med å utrede for ting som ikke er relevant for straffeskyld?  

For å flytte fokus. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (9 minutter siden):

Mye av saken handler om "uvanlige arbeidsmetoder" og varsler knyttet til dette.  Hvis man kan gi en forklaring på hvorfor han har valgt uvanlige metoder for å gjøre oppgavene sine, og hvorfor han ikke har sluttet når han har fått påpakning, kan man overføre deler av saken fra "seksuelt motivert overgrep" og "voldtekt" til "grov uforstand i arbeidet".

Jeg vet ikke hvordan tiltalen er utformet, men hvis  hele tiltalen er basert på seksuelle overgrep, så vil han kunne frikjennes for mesteparten av saken. (Han har tilstått tre overgrep slik jeg har forstått det.)  

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker helt idiot og fullstendig inkompetent når man hører gyn-ekspertene forklare seg om «instrumentene» han brukte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latina1989 skrev (2 timer siden):

Var hos en ny gynekolog nå etter at saken om Arne By kom i media og da tenkte jeg på de kvinnene som satt i den stolen og stolte på legen siden. Jeg hadde ikke sjanse til å se hva han drev med, han puttet noe inni meg som gjorde litt vondt, men han forklarte hva det var før han gjorde det og underveis. 

Jeg går årlig til gynekolog, kvinnelig sådann, hun viser meg alltid alle instrumenter hun fører inn og samtidig forklarer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (3 timer siden):

Asperger og tvang. Ja ja… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (4 timer siden):

Virker helt idiot og fullstendig inkompetent når man hører gyn-ekspertene forklare seg om «instrumentene» han brukte. 

Det er helt idiot. Er ikke sakkyndig, men kommer fra en familie med sykepleiere i flere generasjoner. Har også vært x mange til underlivsundersøkelser pga flere barn, utredning osv. Risikosvangerskap. 

Slik han har drevet på med pasientene sine er heeeelt utafor. Dette er metoder og redskaper som ikke hører noen steder hjemme. Det er syk eksperimentering på mennesker som er i en bokstavelig talt avkledd og sårbar situasjon.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (2 timer siden):

Asperger og tvang. Ja ja… 

Mange som har det. Ingen unnskyldning whatsoever.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er aller verst at han har utført disse vonde og risikofylte underlivsundersøkelsene på 14-åringer og gravide. Håper han får lang straff! 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (4 timer siden):

For en klin sinnsyk fyr. 

Enig, tenkte det samme. Hvordan har de ikke merket det før? 

Lineaaa skrev (5 minutter siden):

Synes det er aller verst at han har utført disse vonde og risikofylte underlivsundersøkelsene på 14-åringer og gravide. Håper han får lang straff! 

Ja 😭 Ikke bare en overgriper, han er jo en gal torturist..liksom, hva er det som skjer? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (26 minutter siden):

Mange som har det. Ingen unnskyldning whatsoever.

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det alltid en overgriper som har ansvaret for overgrep en begår, det er aldri offeret som er ansvarlig…Dog er det litt spesielt å,høre at kvinne har kledd seg helt naken og inntatt stilling på alle fire for å gjennomføre gynekologisk undersøkelse , virker ikke helt vanlig i mine ører..

Endret av Baktus2024
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (5 timer siden):

Nå er det alltid en overgriper som har ansvaret for overgrep en begår, det er aldri offeret som er ansvarlig…Dog er det litt spesielt å,høre at kvinne har kledd seg helt naken og inntatt stilling på alle fire for å gjennomføre gynekologisk undersøkelse , virker ikke helt vanlig i mine ører..

Helt uforståelig! Men har du gjennomført GU i alle år på dette viset, og naboen og venninne din sier det er slik det gjøres (gjorde det jo mot 90 damer der), så kan en kanskje tenke at det er normalt?
Men å godta at legen stapper hele hånden sin inn i skjeden din, og etterpå stapper en deodorant (!) inn anus.. før han avslutter med womanizer/vibrator. Og du heller ikke ser de 14 (!) kameraene han hadde montert…  Det er helt hinsides det han har holdt på med, over 20-30 år. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begrunner handlingene OG filmingen sin med angst for å «ikke få med seg alt, bevis for at han har gjort jobben sin ( noe sånt bla-bla). Men har han noen gang filmet andre ting? Har han noengang filmet seg selv og pasient mens han  med pinne og lommelykt har studert mandlene til noen? Burde det ikke vært like viktig å være sikker på en streptokokk-infeksjon i halsen for å ta det som eksempel? 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (5 minutter siden):

Han begrunner handlingene OG filmingen sin med angst for å «ikke få med seg alt, bevis for at han har gjort jobben sin ( noe sånt bla-bla). Men har han noen gang filmet andre ting? Har han noengang filmet seg selv og pasient mens han  med pinne og lommelykt har studert mandlene til noen? Burde det ikke vært like viktig å være sikker på en streptokokk-infeksjon i halsen for å ta det som eksempel? 

Sannt! Du er smart, han gjorde jo ikke det. 

Kunne tenkt at han var redd for konsekvenser fordi det er kvinne kroppen og nakenhet, men.. han påfører kvinner langt mer skade og pervesitet enn normal praksis, å at han ikke skjønner det, enten er han gal eller så lyver han.

Nå går jeg langt men er han en sånn som kunne vært en freaky morder? Han er klinisk, han serie skader folk og har sin egen distanse og tenker det er riktig, samtidig som det er perverse handlinger og har en sykelig fascinasjon av kvinnekroppen som gjør at han krysser grenser og påfører smertefull belastning fysisk og psykisk. Det er så skummelt hvordan han er.

Har han filmet prostata undersøkelser? Har han undret på hva som skjer om han putter en deodorant i rumpa på en mann, å hvorfor ikke? 

Bør de sjekke om det er mannlige pasienter som har opplevd alternativ og vondt behandling? Er det flere områder han bruker andre gjenstander på folk?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...