Gå til innhold

Kommunelegen som er siktet for utallige overgrep og filming av dem

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Magrat skrev (14 minutter siden):

Interessant at han slettet videoene med mannlige klienter.

Han var ikke "redd for å bli anklaget for noe" av dem.

Nei rart, det, du……… 

Han vil nok bli fullstendig avkledd (pun not intended) når vitnene kommer. Både andre leger og ikke minst de mange ofrene. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

parmanoia skrev (11 timer siden):

Jeg fatter ikke hvordan denne manipulererende fyren kan slippe unna med tvangspreget personlighetsforstyrrelse og tilpasningsforstyrrelse fra rettspsykiaterne. Bruker de for dårlige diagnoseverktøy? Er det fordi legen er en av deres egne? 

(kilde fra NRK, prøve å finne den igjen). 

Men "slipper han unna med det"?  Slik diagnoser vil ikke frita fra noe straffeansvar eller moralsk ansvar. 

Endret av SVK
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (8 minutter siden):

Men "slipper han unna med det"?  En slik diagnose vil jo ikke frita fra noe straffeansvar eller moralsk ansvar. 

Neida, han er fortsatt ikke alvorlig sinnslidende, men likevel… Kan ikke huske sett noen gjøre så grove ting få så «snille» diagnoser. 

Endret av parmanoia
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (24 minutter siden):

Neida, han er fortsatt ikke alvorlig sinnslidende, men likevel… Kan ikke huske sett noen gjøre så grove ting få så «snille» diagnoser. 

Mulig jeg misforstår deg. Men jeg tenker det er bra han ikke får noen alvorlige diagnoser, for alvorlige diagnoser kan brukes til å slippe unna straffeansvar. Det at han ikke får noen alvorlige diagnoser viser også at han visste akkurat hva han gjorde. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Mulig jeg misforstår deg. Men jeg tenker det er bra han ikke får noen alvorlige diagnoser, for alvorlige diagnoser kan brukes til å slippe unna straffeansvar. Det at han ikke får noen alvorlige diagnoser viser også at han visste akkurat hva han gjorde. 

Jeg tenkte på mer alvorlig PF-diagnose. Ikke psykose. Han vet definitivt hva han driver med. 

Endret av parmanoia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte på en mer alvorlig PF-diagnose. Ikke psykose. 

Skjønner. Da misforstod jeg deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippijei skrev (1 time siden):

kan si så mye at det ikke er greit i Frosta nå. Det er mye splittelse, håper virkelig at kommunen får ekstern hjelp til å håndtere dette. Stakkars folk. 
Kommunedirektøren var vel han som sammenligna Bye med Mengele. 
Tiltredes.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sykt i seg selv at mannlige politikere, som ordføreren, ønsker at saken skal dysses ned og ikke snakkes om som de grove overgrepene de er. Hva er det ordføreren er så opptatt av å skjule og dysse ned??

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk

- han har makten i et avhengighetsforhold mellom kvinnene og seg som lege. Ved å hevde at det er noe som må følges opp, så er han den som følger opp. Som passer på. Som tar godt vare på dem, og som skriver ut resepter. Han gjør kvinnene avhengige av seg både som lege, men også som menneske. Frosta er et lite sted.

- kvinnene har ikke sett redskapene hans, de har ligget flatt på benk i motsetning til hvordan vanlig GU utføres. Det er først på video de har fått vite hva som er brukt.

- det har gått rykter i bygda lenge, og blitt en slags ting man spøker med, hans fascinasjon for GU har blant annet vært omtalt i revy. De som har forsøkt å varsle har ikke kommet noe vei, og møtt motstand av de andre (som indirekte er redde for å miste legen sin, han har jo innprentet i de hvor viktig hans oppfølging er av deres helse.)

Uten å ha kjennskap til psykologi, avhengighet, tillitsforhold, matkbalanse og det komplekse rundt saken så skal man være forsiktig med å uttale seg. Til sammenligning går det nå en dokumentar på TV2 "under Guds øyne," hvor man ser hvor hjernevasket mennesker i ulike maktforhold kan bli. Sitt ikke så høyt å døm, den som er så heldig å se dette scenarioet utenfra, og ikke fra innsiden av livet på bygda. 

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 6.11.2024 den 15.52):

Var vel kommunedirektøren der oppe som hadde kalt ham dr Mengele. Vedkommende måtte gå på dagen. 
Spør du meg, er sammenligningen spot on 🤬

Ja, han påsto at han brukte Wominizer på klitten til ei dame av rein nysgjerrighet: hva ville skje liksom? Det er jo nesten en sykere forklaring enn et reint seksuelt motiv....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Ja, han påsto at han brukte Wominizer på klitten til ei dame av rein nysgjerrighet: hva ville skje liksom? Det er jo nesten en sykere forklaring enn et reint seksuelt motiv....

At det er fysisk mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (22 timer siden):

Du kan være helt sikker på at han kommer til å bli straffet for dette.

Hva mener du med sett i kortene? Det vil være omtrent umulig å avdekke slike overgrep om ikke offeret sier noe.

Det hjelper ikke så mye å klage over ledere i landet om man ikke har noen løsning.

Det gikk vel ca 20 år fra først ofer varslet til han ble stoppet. Så du kan ikke skylde på offre som ikk sier noe i denne saken! 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (På 6.11.2024 den 15.52):

Var vel kommunedirektøren der oppe som hadde kalt ham dr Mengele. Vedkommende måtte gå på dagen. 
Spør du meg, er sammenligningen spot on 🤬

Hæ, fikk han sparken for det? Det gir ingen mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (14 timer siden):

Det er ikke noe ved disse utsagnene som klander ofrene.

Det blir bare påpekt fakta, og gir ett av de mulige svarene på hvordan dette kunne ha fortsatt i 18 år.

Det er ikke fakta at det er "snodig at ingen av ofrene har varslet før"! Fakta er at han ble varslet mot, men det tokk årevis før han fikk noen reaksjoner..... Så hva med å rette søkelyset mot det ofentlige som ikke greide å stoppe han? Jeg synes det er direkte stygt å sitte anonymt på nett og bælere ofre for så grove overgrep om hva de "burde" gjøre. Ofrene er de eneste som ikke har feilet her.... 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (17 minutter siden):

Han sa vel opp selv.
Var vel ikke bare derfor. Er jo en konflikt mellom kommunedirektøren og ordfører som går på hvor åpne de skal være. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Virrevirrevapp skrev (34 minutter siden):

Hva faen?

Hadde han ikke en kone elns han kunne testet ut dette på? For en gal fyr. 🤯

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Nei overhode ikke. Sier isåfall en del om hvor stor innflytelse den ekle legen hadde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til voldtekter, har også misbrukt sin stilling for å oppnå seksuell relasjon med en rekke kvinner. Betyr det at kvinner i bygda også har ligget med han frivillig? Det var ikke rent få heller 🙈 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (16 timer siden):

Interessant at han slettet videoene med mannlige klienter.

Han var ikke "redd for å bli anklaget for noe" av dem.

I tillegg da anklagene kom så holdt legen videoene skjult. Det var politiet som fant videoene, ikke legen som tok frem videoene for å vise at han var uskyldig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...