Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det et varseltegn? 

Jeg ser han jo hver dag hjemme. Det føles som litt bortkasta å reise på ferie med han hvor jeg vil bare se mer til han. Det er så godt å komme litt bort fra han. Blir enklere å være sammen etter et avbrekk. Likevel føles det litt rart da det ikke var sånn før. Før ville jeg jo være med han hele tiden. 

Andre som føler det sånn?

Anonymkode: 8a9d0...d59

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet (endret)

Nei, føler det ikke sånn om kona. Om du ikke klarer trynet til samboeren over en lengre periode så har vel forholdet en utløpsdato. 

Endret av Lykkedykker
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hva du legger i bortkasta, men litt tid fra hverandre kan gjøre godt. Selv skal jeg på ei ukes soloferie i Syden og gleder meg masse, selv om min kjære blir hjemme. Vi har ikke fri samtidig, ihvertfall ikke i starten av ferien, og som lærer MÅ jeg bort fra byen og landet med en gang skolen er ferdig! 😄 Dette er 2.året jeg gjør dette, og mulig det blir en tradisjon. Har lyst til å finne på noe med kjæresten seinere i sommer, da.

Anonymkode: f491a...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke være noe galt i å føle det sånn. 

Liker du å reise, da? Om du liker å reise, det er bare mannen du ikke vil reise med, hva er årsaken? Er det ikke gøy å reise med ham? 

Jeg har en venninne som aldri reiser på ferie med mannen, kun med venner. Han er ikke så interessert i å reise. De få gangene de har reist sammen, har det bare vært konflikt siden han bare vil ligge på hotellet og glo på tv, bare vil spise på nærmeste restaurant, osv, mens hun vil ut å gjøre ting. 

Jeg elsker å reise med mannen, ingen andre jeg vli reise med. Men vi vil jo det samme på reise. Selv om vi ser hverandre hele tiden hjemme, gjør vi andre ting på ferie, og det er kjekt sammen. 

Anonymkode: 01647...1d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg gleder meg masse til å reise på ferie med mannen min.  

Anonymkode: 40085...762

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er det et varseltegn? 

Jeg ser han jo hver dag hjemme. Det føles som litt bortkasta å reise på ferie med han hvor jeg vil bare se mer til han. Det er så godt å komme litt bort fra han. Blir enklere å være sammen etter et avbrekk. Likevel føles det litt rart da det ikke var sånn før. Før ville jeg jo være med han hele tiden. 

Dette er blinkende røde varseltegn.

Du er i stagnasjon eller la oss kalle det den grå hverdagsfellen. Drept mange potensielt gode forhold. Det er ikke mannen din du ønsker å dra på ferie uten, det er den grå hverdagen. Som han nå er sterkt assosiert med.

Hvis du ikke gjør noe med dette, så er forholdet deres dødsdømt, kanskje du får muligheten å prøve det å være utro først, da du nå er i en fase der du vil se på personlighetstrekk som din man savner som mer attraktive.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker ikke lovende ut.. Kan være uskyldig og at det er bare sånn du er som person

Anonymkode: 3fc4d...d83

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (På 30.5.2023 den 22.02):

Nei, føler det ikke sånn om kona. Om du ikke klarer trynet til samboeren over en lengre periode så har vel forholdet en utløpsdato. 

Jeg er introvert,  og får mer energi av å tilbringe deler av dagen /  perioder alene, f.eks hvis han reiser bort en helg. Det gir meg mer energi slik at jeg kan være mye mer "på" når vi er sammen.  

Det handler ikke (for min del) om å ikke tåle trynet på samboeren.

(Jeg er ikke TS.)

Anonymkode: 388af...ab8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man får jo tid til hverandre på en helt annen måte på ferie.  Om du er lei av typen din, så har dere vel vokst fra hverandre

Anonymkode: 4ebff...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynner å tenke, hva er forskjellen mellom det her og når man gleder seg til egentid når samboer blir borte en liten stund? Føler det er ganske normalt

Anonymkode: 3fc4d...d83

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 22.00):

Er det et varseltegn? 

Jeg tror nok at folk er forskjellige. Selv har jeg alltid lyst til å være med mannen min - både i hverdagen og på ferie. Andre har sikkert mer behov for tid for seg selv. Det jeg ville vært mest bekymret for, hadde jeg vært deg, er at dette har forandret seg. Er det du som har endret deg, eller er det forholdet som er i ferd med å endre seg? 

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er introvert,  og får mer energi av å tilbringe deler av dagen /  perioder alene, f.eks hvis han reiser bort en helg. Det gir meg mer energi slik at jeg kan være mye mer "på" når vi er sammen.  

Det handler ikke (for min del) om å ikke tåle trynet på samboeren.

(Jeg er ikke TS.)

Anonymkode: 388af...ab8

Er både introvert og autist, men føler ikke at jeg blir tappet av energi når jeg er med kona. Kona er ufør, og jeg jobber foreløpig kun 50%, så det blir en del tid sammen. 

Skrevet

Min umiddelbare tanke er at dette ikke er særlig positivt. Har vært med samme mann i over 10 år og synes det er veldig kjekt å reise på ferie sammen selv om vi er (og bor) sammen hver dag. Ferien blir et lite avbrekk fra det travle livet og gir en sjans til å bare slappe av sammen og nyte livet. Sammen. 
Det er herlig innimellom hvis han drar bort på noe, det er godt å nyte en kveld og to alene i eget selskap, men jeg hadde tatt det som et stort, glødende faresignal hvis min samboer sa at han ville reise på ferie uten meg fordi han så nok til meg i hverdagen. Det tolker jeg som begynnelsen på slutten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det likt, gruer meg til ferie sammen. Men det er fordi mannen min ikke snakker med meg. Så det blir jo en ferie med monolog eller stillhet, og en irritabel mann. Og så må jeg veie opp for barna for at faren melder seg ut. Det er ganske ensomt. Da hadde det vært hyggeligere å bare feriert alene med barna. 

Hva er det du som gjør at du heller vil være alene? Er det kjedsomhet, irritasjon? Hvordan er hverdagen, har dere det fint da? Ferie gjør jo ofte dynamikken synlig fordi man har tid sammen. 

Anonymkode: e2acf...542

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg føler det likt, gruer meg til ferie sammen. Men det er fordi mannen min ikke snakker med meg. Så det blir jo en ferie med monolog eller stillhet, og en irritabel mann. Og så må jeg veie opp for barna for at faren melder seg ut. Det er ganske ensomt. Da hadde det vært hyggeligere å bare feriert alene med barna. 

Hva er det du som gjør at du heller vil være alene? Er det kjedsomhet, irritasjon? Hvordan er hverdagen, har dere det fint da? Ferie gjør jo ofte dynamikken synlig fordi man har tid sammen. 

Barna merker den isende stillheten og dine forsøk på å glatte over. ( Jeg var en av disse ungene)

Gi det noen år og de spør hvorfor dere ikke er skilt!

Hvorfor går du ikke 

Anonymkode: 0dee4...33d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barna merker den isende stillheten og dine forsøk på å glatte over. ( Jeg var en av disse ungene)

Gi det noen år og de spør hvorfor dere ikke er skilt!

Hvorfor går du ikke 

Anonymkode: 0dee4...33d

Jeg glatter ikke over, jeg sier fra. Det er overhodet ingen kulde mellom barna og meg, vi har latter og masse prat. Og forsøker å ha de med ut det jeg kan på egen hånd. Går ikke pga sykdom som gjør det vanskelig å stå med alt alene, og dårlig økonomi. 

Skrevet (endret)

Om dama ville på ferie uten meg hadde jeg ikke nektet det, men da ble hun eks det øyeblikket hun gikk igjennom sikkerhetskontrollen. 

"Jentetur" er like stor varsellampe som de som synes fellatio er "nedverdigende". Ikke mitt bord.

Det ender i kategorien kvinner som har menn som "gode venner"..

Endret av AdonisFFM
Skrevet

Butter og jeg skal på reise om bitt. Blir stor stas 763CDC03-F6F6-4A43-84F4-F688D199C13E.gif.7085da18712193272d6288a8b4aff11e.gif 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...