AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Har en ganske rolig hund, som sjelden knurrer. Men det virker som han blir redd av en syk person i familien, spesielt i de periodene hun er veldig dårlig. Blek og utmattet. Da stiller han seg opp, og viser tenner når hun kommer inn. Og kan også begynne å knurre. Har noen vært borti noe lignende? Jeg har bare hatt hunder som har vært ekstra støttende i sånne situasjoner. Anonymkode: 360d4...9b8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Kanskje hunden er en reinkarnert kg-diagnostiker som ikke føler seg ferdig med å dele ut diagnoser i øst og vest? Anonymkode: 0047e...9d8 3
Gjest ti10 Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 (endret) Kan det være medisiner hun bruker som han reagerer på? Altså lukter? Eller bruker hun krykker eller noe annet som han synes er skremmende? Stønner eller beveger seg slik at han blir redd? Endret 30. mai 2023 av ti10 .
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje hunden er en reinkarnert kg-diagnostiker som ikke føler seg ferdig med å dele ut diagnoser i øst og vest? Anonymkode: 0047e...9d8 Ja, den var jo litt morsom. Men... For oss er jo dette bare tragisk. Alvorlig sykdom og en hund som blir helt rabiat. Anonymkode: 360d4...9b8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 ti10 skrev (1 minutt siden): Kan det være medisiner hun bruker som han reagerer på? Altså lukter? Eller bruker hun krykker eller noe annet som han synes er skremmende? Stønner eller beveger seg slik at han blir redd? Ingen hjelpemidler eller tydelige skavanker. Bare blek og utmattet. Tar noen medisiner, men virker som det er mer utseendet hunden har reagert på. Eller... Det vet vi vel egentlig ikke. Anonymkode: 360d4...9b8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 Personen er ikke seg selv, oppfører seg annerledes, lukter annerledes for hunden, dere rundt er ikke helt dere selv. Det er mye en hund kan reagere på som vi ikke tenker over Anonymkode: 578ff...3a7 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 Noen hunder fanger opp sykdom hos mennesker veldig tydelig, så jeg antar at hunden forsøker å si tydelig fra at hun er veldig syk. Jeg vet om ei som fortalte legen sin at hunden hadde endret adferd, litt slik deres har gjort mot denne personen. Heldigvis hadde hun en oppegående lege som da tok grundige tester. Viste seg at hun hadde kreft. Ble bra fordi det ble oppdaget da det ble. Så kanskje fortelle lege om det, kan være at det er noe annet som gjør henne så dårlig som hun er nå, enn "bare" det dere vet hun feiler. Anonymkode: 27332...43e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 jeg har også opplevd at hunder kan reagere på mennesker som ser annerledes ut. Jeg tror det hjelper hvis eieren er avslappet og aksepterer personen. Litt som med et barn og en forelder. Hvis hunden at personen ikke er farlig Anonymkode: c0ca4...41e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 Nå vet jeg ikke hva slags sykdom denne personen har. Men jeg vet at i starten av mitt ME-forløp produserte kroppen mye stresshormon (kortisol) og vet at hunder reagerte på det. Ikke med knurring, men de unngikk meg mer. Kanskje det er noe sånt den reagerer på Anonymkode: c0312...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Han liker nok ikke uføre Anonymkode: 3291f...e7e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 Hunden min var den første som merket det da jeg hadde kreft, og det at jeg kjente igjen oppførselen hans var også det som gjorde at tilbakefallet ble oppdaget så raskt som det ble. Derfor er jeg kreftfri den dag i dag. Han knurret ikke, men lagde en lav murrelyd og dyttet borti meg med snuten akkurat der det var kreft. Kanskje hunden din også prøver å advare om at det er noe galt? Anonymkode: f170c...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg har også opplevd at hunder kan reagere på mennesker som ser annerledes ut. Jeg tror det hjelper hvis eieren er avslappet og aksepterer personen. Litt som med et barn og en forelder. Hvis hunden at personen ikke er farlig Anonymkode: c0ca4...41e Det gjør vi. Er nær familie, og har til en viss grad innfunnet oss med sykdommen. Alle unntatt hunden, i hvert fall. Anonymkode: 360d4...9b8
Troyamin Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 Det er ikke unormalt at hunder reagerer på folk som er "unormale". Rus, psykisk ustabilitet, utviklingshemmede, folk i niqab/burka, e.l. Beste er å ta hensyn til hunden og skjerme den. Aldri sett den i en situasjon den føler seg tvunget til å handle i forsvar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå