Andy1999 Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Min far er en tydelig narsissist som har ødelagt mye for meg når det kommer til selvtillit, relasjonsbygging og tillitt. Du som har vokst opp med en eller flere narsisistiske omsorgspersoner, hvordan har du fått bearbeidet? Hvordan var det for deg, og hvilke traumeresponser har du? Er henvist til psykolog. 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Mamma var narsissist og jeg var det hatede barnet, min bror var høyt elsket. Jeg har gått i terapi i 20år (ikke sammenhengende), prøvd det meste som gruppeterapi, EMDR, hypnose, individuell terapi, privat, offentlig med avtale, gått flere år til DPS. Har prøvd flere antidepressiva. Vet ikke om noe av dette har hatt effekt egentlig, føler meg bare dritt og skulle ønske jeg ikke ble født. Ble ufør tilslutt. Har flere psykiske diagnoser, bl.a unnvikende personlighetsforstyrrelse og alvorlige søvnproblemer. Bruker sovepiller fast fordi jeg ellers ikke får sove. Sliter i relasjoner med andre, føler meg verdiløs for meg selv. Har ingen tips, men hold ut? Vi skal heldigvis dø en gang. Forhåpentligvis før enn siden. Anonymkode: ac7cb...649 5
Mymlen Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 18.22): Mamma var narsissist og jeg var det hatede barnet, min bror var høyt elsket. Jeg har gått i terapi i 20år (ikke sammenhengende), prøvd det meste som gruppeterapi, EMDR, hypnose, individuell terapi, privat, offentlig med avtale, gått flere år til DPS. Har prøvd flere antidepressiva. Vet ikke om noe av dette har hatt effekt egentlig, føler meg bare dritt og skulle ønske jeg ikke ble født. Ble ufør tilslutt. Har flere psykiske diagnoser, bl.a unnvikende personlighetsforstyrrelse og alvorlige søvnproblemer. Bruker sovepiller fast fordi jeg ellers ikke får sove. Sliter i relasjoner med andre, føler meg verdiløs for meg selv. Har ingen tips, men hold ut? Vi skal heldigvis dø en gang. Forhåpentligvis før enn siden. Anonymkode: ac7cb...649 Nå er ikke jeg ts, men hvordan stilte faren din seg til alt dette? Var han i bildet? Virker som at du føler at ting er litt fortapt nå, men jeg håper allikevel at det går oppover for deg og du får leve livet ditt på en god og positiv måte 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Skrevet 3. juni 2023 Jeg har brutt med foreldrene. Bygget meg opp gjennom å gi meg selv alt det de ikke gav meg. Trening, sunn mat og gode relasjoner. Jeg har satset på meg selv. Tatt en utdannelse som jeg liker. Det handler om å bygge seg opp, så man kan stille opp for sine nærmeste. Fikk egne barn, og vi har det fint. Barna får det jeg ikke fikk. Et fredelig hjem med god omsorg. Hver eneste dag, finner vi på noe som er hyggelig for alle. Det kan være en tur til byen, en utflukt eller en god film. Om du ikke har barn eller kjæreste kan jeg anbefale å gi omsorg til planter, fisk eller hund/ katt. Det gjør godt å føle at man kan skape seg en trygg hule hjemme hos seg selv. Jeg har vært veldig kontant på å kaste ut kjærester som ikke virker. Om de forsøker å bryte meg ned eller manipulere meg, så er det rett ut. Jeg viser ikke nåde, og lar meg ikke vikle inn i diskusjoner rundt egne behov og egen velferd. Føler jeg meg angrepet har jeg rett, og jeg kaster rett ut. Det har fungert bra for meg, spesielt siden det virker som at jeg har en tendens til å finne fram til partnere som ligner mine foreldre. Det er synd, men jeg tar tiden til hjelp. Kanskje en prins dukker opp en dag, men jeg leter ikke. Har kuttet ut foreldrene mine. Det blir bedre hvor hvert år de er borte fra min hverdag. Anonymkode: 06e46...7ea 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå