Gå til innhold

Noen som har noen eksempler på føflekker som er sjekket, som kanskje du eller lege synes så farlig ut som ikke var det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som også kanskje har hatt noen av disse tegnene man skal se etter? 
atypisk form, sår, mørke, ser rare ut, store..? 

Har bestilt time, men gruer meg så fælt. 
og har overbevist meg selv om at den er farlig, og har spredd seg for lengst. ☹️

Anonymkode: d7130...a87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det. Fastlegen tok vevsprøve og sendte inn. Resultatet var at det var en helt ufarlig føflekk. Det må ikke være kreft selvom du har flere tegn. Prøv å ikke tenke på det før du har tatt prøve og fått svar. Lykke til! 🌸

Anonymkode: 249b9...ac8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en som var tofarget, grå og svart. Den sto ganske høyt opp. Den kom på ganske kort tid også, men hadde rund og klar fasong. Fastlegen var usikker, men siden den ikke var over 0.5 cm trodde han ikke at det var noe farlig. Han fjernet den og sendte den inn. Den var godartet.

Anonymkode: 7be48...920

AnonymBruker
Skrevet

Min er lys, men den flyter litt utover. Kanskje akkurat 0.5 cm.. Jeg fant igjen et bilde, som viser at den var der for 5 år siden. Lik form, men om den er større er vanskelig å se. 
ikke kløe, sårdannelse, eller irritasjon. 
men fortsatt skikkelig redd pga formen. 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et sår i flere år med en klump i som ikke ville gro. Både fastlegen og hudlegen som opererte var overbevist om at dette var en godartet basalcellecarsinom. Da svaret kom så var vi alle overrasket over at det ikke var det. Men det hadde forstadier som kunne utviklet seg til basalcellecarsinom om jeg hadde «spart» det lenge nok. Det viser bare at det kan bruke lang tid på å utvikle seg. 

Anonymkode: 8e071...210

Skrevet

Ja, jeg hadde to føflekker på skulderen som fastlegen ikke skjulte at hun var veldig skeptisk til. Jeg forberedte meg også på at de var av den skumle sorten (selv om magefølelsen min faktisk sa noe annet).

Da jeg var innom og tok stingene, så hun meg der inne (var jo ikke hun som tok stingene), og hun kom inn, tydelig glad og litt overrasket, og fortalte at det ikke var noe skummelt i noen av dem.

Så det MÅ ikke være skumle saker selv om de ser akkurat sånn ut. Men veldig lurt å ta en sjekk og å fjerne dem!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd det. Den var stor og mørk med skorper på. Legen virker veldig bekymret. Hadde nok bare skrapet den litt siden den var litt utstående, for den var helt godartet. 

Anonymkode: e7858...ded

AnonymBruker
Skrevet

Pappa har fjernet en del føflekker som har vært skumle på ulike måter. Noen har hatt flere farger, noen har vært veldig ujevne, noen har klødd, noen har blødd... To viste seg å ikke engang være føflekker, de var leverflekker som han fikk allerede som barn. Resten har vært friske føflekker, bare rare. :) 

Anonymkode: 1931b...f39

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet to stk , den end hadde rar farge, og litt rar konsistens (?) Litt sånn boblete nesten. Den andre hadde veldig unormal form, avlang og vokste utover. Begge to var det ingenting galt med :) Så det kan se ille ut uten at det er noe galt, men alltid best å være på den sikre siden😊

Anonymkode: adc4f...f95

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde en på ryggen som jeg syns såg litt rar ut, litt ujevn form på den, så legen fjernet den for han syns den såg litt spesiell ut og. men den var godartet så. 

Anonymkode: 406db...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok to i dag. Ene var legen sikker på var fin, bare stygg og stor. Den andre anslo han en risiko på, 5%. Den var liten og ujevn i kantene, helt sort. Jeg tenker det går bra. Skulle det være noe fjerner de bare mere vev rundt der føflekken var.

Anonymkode: 661d1...5ea

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. 
jeg skjønner at jeg har hengt meg litt opp, sjekker bilder fra år tilbake og er helt surrete. 
Slitsomt. 
Gikk så langt at jeg sendte inn bilder til Aleris, legen der var ikke noe bekymret. Men som en god pasient, legger jeg nå merke til andre, og blir selvfølgelig usikker på om hun så på dem også. Sendte bilde av hele ryggtavla. 

Jeg venter fortsatt på time, men jeg har allerede fjernet 4-5 stk.. Blir jo litt hysterisk kanskje. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...