Gå til innhold

Betale for e-konsultasjon når man har frikort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nådd frikortgrensa, men har ikke vært hos fastlegen min etter dette. Nå hadde jeg bare et enkelt spørsmål som krevde enkelt svar i to setninger. Så fikk jeg tilsendt en regning på 250 kr. Er det ikke gratis med frikort når man får svar på e-konsultasjon?
Og hvis jeg skulle hatt det gratis, må jeg da betale regningen og så får jeg tilbakebetalt beløpet?

Håper virkelig det er gratis. Synd om det er slik at om jeg har et enkelt spørsmål til legen så må jeg bestille time og møte opp på kontoret for å få det på frikortet🤯

Anonymkode: 5c574...3a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert bare frikort som ikke er registrert hos fastlege enda, men har og kommet ny, høyere frikortgrense, så kanskje derfor? Dersom du betaler regning du ikke skal betale blir beløpet refundert.

Anonymkode: c49c1...25e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må betale regningen, beløpet blir automatisk refundert fra Helfo

Anonymkode: d31fc...6b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet

Om du har betalt mer enn 199kr over frikortgrensen får du pengene tilbakebetalt, men om du har betalt f.eks 198kr over grensen får du ikke pengene igjen.

Anonymkode: 7c41b...599

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om du har betalt mer enn 199kr over frikortgrensen får du pengene tilbakebetalt, men om du har betalt f.eks 198kr over grensen får du ikke pengene igjen.

Anonymkode: 7c41b...599

Jeg er langt over grensen pga psykolog timer med offentlig støtte. Så regner med dette bare handler om at frikortet ikke er registret hos fastlegen enda som en over nevnte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er langt over grensen pga psykolog timer med offentlig støtte. Så regner med dette bare handler om at frikortet ikke er registret hos fastlegen enda som en over nevnte.

Det samme skjedde meg. Jeg tok da kontakt med legekontoret, og siden jeg hadde fått frikortet flere uker før denne e-konsultasjonen ble faktura slettet. For meg var det mer en prinsippsak, faktura hadde fakturagebyr jeg ikke ville fått refundert av helfo.

Anonymkode: 283c0...c90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...