AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Hvorfor lar mange barna se på YouTube? Overhørte et barn i barnehagen si til et annet i dag «jeg skal drepe Anders». Pedagogen på avdelingen mente det var på grunn av YouTube, at de har et grovere språkbruk og de leker mye mer voldsomt. Jeg har ikke skjønt hvorfor noen lar barna sine se på YouTube? Det er så mye ræl! Anonymkode: 942f9...cd0 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Minner meg om eksen min. Starter navnet på S? Anonymkode: ef315...63d 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Tror det er ganske normalt med den type ordbruk. Min jente på 4 år har nevnt at hun vil skyte alle guttene i barnehagen. Jeg snakket selvsagt med henne om at dette var noe man ikke sier. Nabogutten sa han skulle drepe meg men at han måtte hjem og hente kniven først. Min egen nevø sa til meg i den alderen at jeg skulle dø. Jeg bare ignorerte han og hørte aldri den type snakk igjen. Jeg tror dette er bare noe de sier i den alderen uten at man skal legge noe i det. Alle de nevnte barna er blitt eldre i dag og er omsorgsfulle og snille mot andre mennesker og dyr. Anonymkode: e0969...a50 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det er ganske normalt med den type ordbruk. Min jente på 4 år har nevnt at hun vil skyte alle guttene i barnehagen. Jeg snakket selvsagt med henne om at dette var noe man ikke sier. Nabogutten sa han skulle drepe meg men at han måtte hjem og hente kniven først. Min egen nevø sa til meg i den alderen at jeg skulle dø. Jeg bare ignorerte han og hørte aldri den type snakk igjen. Jeg tror dette er bare noe de sier i den alderen uten at man skal legge noe i det. Alle de nevnte barna er blitt eldre i dag og er omsorgsfulle og snille mot andre mennesker og dyr. Anonymkode: e0969...a50 Mitt barn har ALDRI sagt sånne ting. Ingen oppegående barn går rundt og sier slike ting. Anonymkode: 942f9...cd0 9 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 Men ja, YouTube er bannlyst her i huset etter at eldstemann ble mer eller mindre avhengig av å se en drittserie om noen nyrike østeuropeiske barn bosatt i Dubai. Hele serien er basert på at de har masse dyre leker og hele tiden pakker ut presanger med enda mere svindyre leker. Og alle konflikter løses med at de får enda en leke. Skikkelig søppel barne-tv. Diana and Roma tror jeg serien heter. Anonymkode: e0969...a50 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men ja, YouTube er bannlyst her i huset etter at eldstemann ble mer eller mindre avhengig av å se en drittserie om noen nyrike østeuropeiske barn bosatt i Dubai. Hele serien er basert på at de har masse dyre leker og hele tiden pakker ut presanger med enda mere svindyre leker. Og alle konflikter løses med at de får enda en leke. Skikkelig søppel barne-tv. Diana and Roma tror jeg serien heter. Anonymkode: e0969...a50 Hahaha! Hva i alle dager??? Anonymkode: 942f9...cd0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt barn har ALDRI sagt sånne ting. Ingen oppegående barn går rundt og sier slike ting. Anonymkode: 942f9...cd0 Tror nabogutten var rundt 3 år da han sa dette. Han forstod nok ikke hva han snakket om. Anonymkode: e0969...a50 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mitt barn har ALDRI sagt sånne ting. Ingen oppegående barn går rundt og sier slike ting. Anonymkode: 942f9...cd0 Fireåringer kan selvfølgelig si mye rart. Anonymkode: 8fad8...244 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fireåringer kan selvfølgelig si mye rart. Anonymkode: 8fad8...244 Det «rare» kommer fra et sted, forstår dere ikke det? Fy så naive Anonymkode: 942f9...cd0 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Dette er blitt et problem i vår bhg. Begynte med en gutt som tok denne ordbruken med seg i bhg, og det har spredd seg. Vet barnehagen jobber veldig med dette. De snakker mye om det med barna, og det er sendt med brev hjem. Siste er visst at de nå har fått inn ekstern hjelp. Så er nok noe noen barn sier, men siden bhg går så hardt ut antar jeg det er langt fra vanlig. Anonymkode: ec519...fdb 2 1
Eva-Lena Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Minner meg om eksen min. Starter navnet på S? Anonymkode: ef315...63d Går eksen din i bhg? Hvor gamle er dere? 5 2
Sofakona Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 Flott at det skrives slik om barn på kg...og ikke er det sant at det er pga youtube...du går etter at pedagogen TROR det er fra youtube. Denne gutten kan ha hørt det fra brødre... venner... mamma eller pappa...det finnes faktisk ord utenfor media. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 Youtube er jo mye mer barnevennlig enn slike ting som TikTok og Instagram. Så jeg ville valgt Youtube langt fremfor de andre tingene mange av de dårlige rollemodell foreldrene velger til barna sine. Anonymkode: 47a8c...654 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Fireåringer kan selvfølgelig si mye rart. Anonymkode: 8fad8...244 Hvem i all verden lærer et barn å si slikt? Hvor har barnet hørt dette? Hører de far si slikt til mor? Dette er virkelig bekymringsfullt! Anonymkode: 7b9d2...263 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det «rare» kommer fra et sted, forstår dere ikke det? Fy så naive Anonymkode: 942f9...cd0 Har hørt småbarn si drepe og dø lenge før youtube kom. Anonymkode: 8fad8...244 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #16 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvem i all verden lærer et barn å si slikt? Hvor har barnet hørt dette? Hører de far si slikt til mor? Dette er virkelig bekymringsfullt! Anonymkode: 7b9d2...263 De kan ha hørt det fra andre barn, eldre barn, på tv, på gata, hvor som helst. Det er ikke bekymringsfullt uten en kontekst som gjør det bekymringsfullt. Som sagt kan småbarn si mye rart, de suger til seg ord fra overalt, men de forstår ikke nødvendigvis rekkevidden av det de sier. Anonymkode: 8fad8...244 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #17 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men ja, YouTube er bannlyst her i huset etter at eldstemann ble mer eller mindre avhengig av å se en drittserie om noen nyrike østeuropeiske barn bosatt i Dubai. Hele serien er basert på at de har masse dyre leker og hele tiden pakker ut presanger med enda mere svindyre leker. Og alle konflikter løses med at de får enda en leke. Skikkelig søppel barne-tv. Diana and Roma tror jeg serien heter. Anonymkode: e0969...a50 Her er de også Vlad og Niki bannlyst. Grusomt Anonymkode: ebe45...481 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #18 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt småbarn si drepe og dø lenge før youtube kom. Anonymkode: 8fad8...244 Hahaha, husker lillesøsteren min ble sint på meg en gang og sa "jeg skal dø deg!!!" Vi er 28 og 30 år. Youtube eksisterte ikke den gang, og ikke har foreldrene våre slik språkbruk. Anonymkode: a0673...832 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #19 Skrevet 31. mai 2023 Barn hører voksne si dø eller drepe, de plukker det opp på butikken, bussen, kino, osv osv. Vi lekte mye cowboy og indianer som små og vi løp rundt å drepte hverandre fra vi var 4 til 8 eller noe. Barn er ikke mer voldelige nå en før. Men nå er det tydeligvis negativt å leke politi og røver. Bare det å nevne pistol eller pil og bue i barnehagene jeg har jobbet er bannlyst. Trist etter min mening siden det er læring i all lek. Anonymkode: 2703e...501 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #20 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Youtube er jo mye mer barnevennlig enn slike ting som TikTok og Instagram. Så jeg ville valgt Youtube langt fremfor de andre tingene mange av de dårlige rollemodell foreldrene velger til barna sine. Anonymkode: 47a8c...654 Øh. Det står ikke mellom tiktok og Instagram. Det står mellom YouTube og Netflix, NRK etc. Snakker om å ikke forstå poenget for så små barn. Anonymkode: 942f9...cd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå