Gå til innhold

Hvordan er prisene i Spania nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har allerede betalt fly og hotell for 2 barn og 2 voksne så for sent å angre nå 🫣 Bestilte allerede i fjor.. Vi skal til Mallorca og lurer litt på hva vi kan forvente oss sammenlignet med i fjor. Med små barn blir det mye lunsj og middag på rommet med minikjøkken men hvordan er prisene i matbutikkene nå? Er det mye dyrere enn i fjor…? 

Anonymkode: 8c673...758

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Spania men ikke på et typisk dyrt turiststed, alt har blitt mye dyrere de to siste årene. Matvarer har f.eks. gått opp med nesten 17% det siste året og det er ikke uvanlig at enkelte produkter har blitt enda dyrere enn det igjen.

Så er jo euroen blitt veldig dyr i tillegg, det er ikke billig å være norsk turist i Spania nå for tiden og de som ikke har vært siden før pandemien vil nok få seg et lite sjokk.

Anonymkode: 289c7...d11

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har allerede betalt fly og hotell for 2 barn og 2 voksne så for sent å angre nå 🫣 Bestilte allerede i fjor.. Vi skal til Mallorca og lurer litt på hva vi kan forvente oss sammenlignet med i fjor. Med små barn blir det mye lunsj og middag på rommet med minikjøkken men hvordan er prisene i matbutikkene nå? Er det mye dyrere enn i fjor…? 

Euroen er på 12kr

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (6 minutter siden):

Euroen er på 12kr

Det vet jeg, det er derfor jeg spurte om matvareprisene 😀

AnonymBruker
Skrevet

Vi var nettopp i Spania. Alt var bestilt og betalt et stykke i forveien, også mat og drikke (all inclusive), det var vi veldig glade for, for de gangene vi spise og drakk utenfor hotellet, svei det godt i lommeboka. Et anslag viser at prisene hadde steget med 20-30 prosent siden sist vi var der for et par år siden.

Anonymkode: 010d8...20c

AnonymBruker
Skrevet

Var i Alcudia i april. Fortsatt mye lavere priser på matbutikken enn hjemme, så selv om euroen er svak så fikk vi fulle handleposer for 400kr. Da med både vin, øl, gode skinker og oster. Så merket ikke mye til at det evt var dyrere enn da vi var der i fjor. 
Spiste endel ute, og synes heller ikke det var spesielt dyrt. Hvertfall ikke sammenlignet med her i Oslo, hvor det koster oppunder 300kr for en pizza 😅

Anonymkode: 54e95...d54

• Liker 2
Skrevet

Mye mye billigere for slikt som vi bruker når vi er på ferie. Var der sist i påsken. Tror man kan ha to ulike perspektiver. Utvikling av priser, eller faktiske priser. En utrolig god italiensk pizza og en øl til 120 kroner på restaurant. Er grisebillig sammenlignet med Norge.

• Liker 3
Skrevet

Var på Gran Canaria, brød var sykt dyrt

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på Mallorca nå. Sinnsykt dyrt her😳 en pakke med skivet ost (8 skiver oppi) koster 3,85 Euro, altså 46kr🙈  Billig balsam hjemme som koster 30-40kr (fruktis osv) koster her 84kr!! LITEN (under 100 gram) Toblerone så jeg i dag på butikken og den kostet 42 kr. potetgullposene koster ca 50kr, Pringles koster ca 40kr. 

Middag ute med drikke for en familie kommer ikke særlig under 1000kr vil jeg tro. Vi brukte 1800kr på middag i dag, og vi er tre barn, to tenåringsjenter og to voksne. Spiste pizza/ pasta, drakk brus og to glass vin (ett hver vi voksne). 

Vi ble ganske overrasket over prisnivået her nå. Helt sjukt dyrt, og det går relativt hardt utover feriebudsjettet. 

Anonymkode: a14f6...cfb

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Angrer på at vi ikke bestilte all inclusive for å si det slik...

Anonymkode: 6f354...de6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 22.51):

Vi er på Mallorca nå. Sinnsykt dyrt her😳 en pakke med skivet ost (8 skiver oppi) koster 3,85 Euro, altså 46kr🙈  Billig balsam hjemme som koster 30-40kr (fruktis osv) koster her 84kr!! LITEN (under 100 gram) Toblerone så jeg i dag på butikken og den kostet 42 kr. potetgullposene koster ca 50kr, Pringles koster ca 40kr. 

Middag ute med drikke for en familie kommer ikke særlig under 1000kr vil jeg tro. Vi brukte 1800kr på middag i dag, og vi er tre barn, to tenåringsjenter og to voksne. Spiste pizza/ pasta, drakk brus og to glass vin (ett hver vi voksne). 

Vi ble ganske overrasket over prisnivået her nå. Helt sjukt dyrt, og det går relativt hardt utover feriebudsjettet. 

Da må dere handle på de skikkelige butikkene og ikke Spar/andre sjapper. Der er prisene mye lavere enn her. Eroski el lign. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da må dere handle på de skikkelige butikkene og ikke Spar/andre sjapper. Der er prisene mye lavere enn her. Eroski el lign. 

Hotellet ligger sånn til at det er lite utvalg av butikker uten å måtte kjøre. Men det skal sies, da vi har vært der det er bedre tilbud av butikker er ikke prisen veldig langt unna det jeg har beskrevet. Helt utrolig dyrt har det blitt der. Og det bør man definitivt være forberedt på. 

Utflukter er også veldig dyre. 
Buss rundt i byen har blitt relativt dyrt. Vi har betaler for 5 stk med buss (maks 5 belastes) og har da dratt 3-4 km èn vei, frem og tilbake. Det har kostet 180kr. 
(vi har tatt buss grunnet spesielle behov på ett av barna). 

En is som ikke er en plain saftis koster LETT 3 Euro. Gjerne mer. 
Brus på restauranter ligger på rundt 33-40kr for 0,33 liter. Ikke noe billig for brus på butikker heller. 0,5 liter vann er vel rundt 13kr. 

Vær også obs på turistskatten. Vi betalte ved utsjekk i dag ca 600kr for syv dager (totalt). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...