AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Er så mye negativt som har skjedd mellom oss, han har såret meg dypt, jeg har såret han, han manipulerer, tvister på sannheten, putter all skyld på meg og er alltid offer. Jeg legger meg ofte flat. Sier unnskyld for hva jeg har gjort/sagt eller det han mener jeg har sagt/gjort. Han skal ta opp hver bidige dag alt det negative som har skjedd. Han vet egentlig også at alt startet med hva han valgte å gjøre mot meg, som gjorde at jeg mistet respekten for han. Han prøver ikke å fikse det han gjorde, men mener jeg må akseptere dette (uten å gå innpå akkurat hva det er i fare for å bli gjenkjent) Nå klarer jeg såvidt å være hyggelig mot han. Alle disse årene med kritisering og skyldspåleggelse har endret meg, og jeg merker jeg er negativ, krass og frekk, i tillegg tolererer jeg nesten ingenting lengre, og føler jeg oppfører meg mer og mer som han.. Trossalt som har skjedd så elsker jeg han fortsatt, men begynner å lure på om det heller er en avhengighet og ikke kjærlighet. Jeg vet det beste er å gå fra hverandre, men hvordan gå fra noen man fortsatt elsker? Hver gang jeg virkelig vurderer det så kommer tanken opp at kanskje det er jeg som faltisk oppfører meg dust, kanskje jeg er manipulatoren og behandler han dårlig? Så tenker jeg på alle de fine stundene og hvor glad han kan gjøre meg.. Så er det plutselig ikke så lett likevel.. Anonymkode: b73bb...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Spør deg selv hvorfor du kaller dette kjærlighet Anonymkode: 5666a...945
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Ved å elske seg selv mere og få hjelp av psykolog med å bryte traume båndet Anonymkode: 9b236...94b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 Prøv å skrive en konkret liste med alle de dumme tingene han har gjort mot deg. Hver gang du begynner å tvile og tenke at han var jo så snill den gangen i 2018 da han kjøpte blomster til deg (eksempel), så se på listen. Minn deg selv på hvor slem han er mot deg. Hadde han elsket deg, hadde han ikke vært slem mot deg. Det er vanlig at slik oppførsel smitter over på offeret. Derfor er det viktig at du klarer å slite deg løs så du blir deg selv igjen. Har dere hatt en traumatisk oppvekst? Omsorgssvikt? Foreldre som ruste seg / drakk? Anonymkode: de7d7...113 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 I dag har jeg feks vært en hore, jeg kan dra til helvete og komme meg ut av livet hans. Jeg har ikke sagt noe stygt til han. Han tvister på alt jeg sier, gir det en ny mening og sier jeg har sagt ting på en måte jeg ikke har. Så sier han at jeg kan jo ikke bli sur på han nå om noe skjer siden jeg har vært så fæl mot han. Han snakker i 30 min uten avbrudd, jeg hører bare. Sier jeg noe, blir han forbanna og sier jeg må spørre han med respekt om å kunne avbryte han, og at det er umulig å ha en samtale med meg. Jeg føler jeg blir gal. Og jeg tror han oppriktig mener han ikke har gjort noe galt. Jeg er ingen engel selv, jeg blir forbanna og kan være urimelig og frekk når grensen er nådd.. Men noe slikt har jeg aldri opplevd før jeg ble sammen med han, kjenner ikke igjen meg selv lengre. Mens jeg har skrevet dette har han ringt 12 ganger og skrevet 6 sms.. Blokkerer jeg så ringer han vennene mine, svarer ikke de, så kommer han på døra. 🤦♀️ Anonymkode: b73bb...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Prøv å skrive en konkret liste med alle de dumme tingene han har gjort mot deg. Hver gang du begynner å tvile og tenke at han var jo så snill den gangen i 2018 da han kjøpte blomster til deg (eksempel), så se på listen. Minn deg selv på hvor slem han er mot deg. Hadde han elsket deg, hadde han ikke vært slem mot deg. Det er vanlig at slik oppførsel smitter over på offeret. Derfor er det viktig at du klarer å slite deg løs så du blir deg selv igjen. Har dere hatt en traumatisk oppvekst? Omsorgssvikt? Foreldre som ruste seg / drakk? Anonymkode: de7d7...113 Jeg har ikke det, og temmelig sikker på at han ikke hadde det heller - annet en veldig strenge foreldre. Jeg har vært i tidligere forhold hvor det ikke har vært slik, jeg har heller aldri blitt pusha så til de grader som jeg blir nå, heller aldri blitt såret så dypt som han har såret meg. Og dessverre har jeg gitt tilbake. Oppført meg dust selv fordi jeg har hatt det så vondt. Hele forholdet er bare en vits, og det er nesten ingenting bra igjen i det. Så hvorfor er det så vanskelig å sette en strek? Fatter det ikke 🤦♀️ Anonymkode: b73bb...1d9
frøkna Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 Dette høres ut som et traumebånd, og ikke kjærlighet. Husk, ts. Du får ingen medalje for å holde ut dritten fra han. Du får bare sår i sjela. Viktig du setter deg selv først her altså. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 Du er i et voldelig forhold. Han utøver psykologisk vold med deg. Ikke noe annerledes enn at han la hånd på deg. Og du har mistet deg selv i det. Kjernen til håp er at du har bevart såpass innsikt at du skriver det du skriver her ❤️ Det du må gjøre: planlegge å gå uten at du sier noe til han. Allier deg med gode venner eller familie. Det virker ikke som dere bor sammen, og dersom dere gjør det så gjør det ting mer kompleks. Så antar at dere ikke gjør det. Varsle støttepersoner om planen din. Dersom du nevner for han at du har tenkt å gjøre det så vil du sannsynligvis få den beste versjonen av han som kan gjøre deg usikker og få deg til å revurdere e alt. Ikke la han manipulere deg. Blokker han fra alt, og varsle politiet om han stalker deg i etterkant. "De fine stundene" er ingenting å tenke på mot den psykologiske volden. Anonymkode: f9d8b...d88 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Man bare går. Selv om det er vanskelig. Det er som å velge mellom å rive av plasteret fort eller sakte, bare 1000 ganger verre. Jeg tok avgjørelsen, og så flyktet jeg mer eller mindre til venninne i annen by. Visste at jeg ikke ville være sterk nok hjemme og alene. Kunne kun være der to uker, på grunn av jobb, men det var tilstrekkelig til å bygge opp styrke til å stå imot. Vel hjemme løy jeg til ham og sa at jeg hadde truffet en annen. Det fikk ham til å ikke kontakte meg en stund, og så fikk jeg enda mer tid på å bygge meg opp. Med slik kontrollerende adferd som din viser tror jeg at jeg hadde satset på å komme meg langt bort lenge. Slike pleier ikke like enkelt å rygge unna av at man sier at man ønsker avslutning, eller at man lyver om at man har truffet en annen. Anonymkode: 17932...042 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 Ta kontakt med ditt nærmeste Krisesenter, ts! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du er i et forhold med alvorlig psykisk vold! Du trenger støtte og hjelp for å komme deg ut av dette forholdet! Det at han tydeligvis ikke respekterer når du kutter kontakten med ham, det viser at dette er en farlig mann. Du trenger hjelp! Krisesenteret har erfaring med å hjelpe personer som opplever slik psykisk vold fra partnere. Du vil der få hjelp og støtte, også til å ev. anmelde ham og søke om besøksforbud - om han nekter å akseptere at forholdet er over. Du må ut av dette forholdet, ts. Du elsker ikke den voldelige mannen - du tror du elsker den mannen han lot deg tro han var, men ikke er. Den mannen du tror du elsker, han finnes ikke! Den mannen finnes bare i korte øyeblikk når han tror han har gått for langt og trenger at du får nytt håp om at dere kan få det bra sammen, da viser han sine bedre sider. Men det er en del av den manipulerende psykiske volden han utsetter deg for - for bare når du har håp og tror han er noe han ikke er, så får han kontroll på deg, greier å holde på deg. Om du ser ham for den han faktisk er - en mann som utøver alvorlig psykisk manipulasjon og vold mot deg, da vil du lettere greie å frigjøre deg! Men du trenger støtte på veien ut av dette forholdet - så kontakt Krisesenteret, og fortell familie, venner eller andre nære sannheten om hvor voldelig han er, og at du trenger støtte. Snakk gjerne med fastlegen din også. Men kontakt først Krisesenteret, de har mye erfaring med å støtte kvinner ut av voldelige forhold. Anonymkode: 7cba4...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 1.45): Ta kontakt med ditt nærmeste Krisesenter, ts! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du er i et forhold med alvorlig psykisk vold! Du trenger støtte og hjelp for å komme deg ut av dette forholdet! Det at han tydeligvis ikke respekterer når du kutter kontakten med ham, det viser at dette er en farlig mann. Du trenger hjelp! Krisesenteret har erfaring med å hjelpe personer som opplever slik psykisk vold fra partnere. Du vil der få hjelp og støtte, også til å ev. anmelde ham og søke om besøksforbud - om han nekter å akseptere at forholdet er over. Du må ut av dette forholdet, ts. Du elsker ikke den voldelige mannen - du tror du elsker den mannen han lot deg tro han var, men ikke er. Den mannen du tror du elsker, han finnes ikke! Den mannen finnes bare i korte øyeblikk når han tror han har gått for langt og trenger at du får nytt håp om at dere kan få det bra sammen, da viser han sine bedre sider. Men det er en del av den manipulerende psykiske volden han utsetter deg for - for bare når du har håp og tror han er noe han ikke er, så får han kontroll på deg, greier å holde på deg. Om du ser ham for den han faktisk er - en mann som utøver alvorlig psykisk manipulasjon og vold mot deg, da vil du lettere greie å frigjøre deg! Men du trenger støtte på veien ut av dette forholdet - så kontakt Krisesenteret, og fortell familie, venner eller andre nære sannheten om hvor voldelig han er, og at du trenger støtte. Snakk gjerne med fastlegen din også. Men kontakt først Krisesenteret, de har mye erfaring med å støtte kvinner ut av voldelige forhold. Anonymkode: 7cba4...dd1 signerer dette Anonymkode: 02ded...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå