AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 hei! har per nå et engasjement som går ut september. har blitt 25 i år, så har fått post om å ta celleprøve i år. har fått time senere denne uka, men nå lurer jeg på om jeg burde utsette det til engasjementet mitt er over? jeg har en kontorjobb med fleksitid, med ubetalt lunsj. Så i mine øyne kan jeg jo bruke lunsjen til legetimen, men leder er ikke så fan av at man gjør slikt i lunsjen. har det noe å si om jeg tar den om 3-4mnd i stedet? Anonymkode: 27b13...80c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Du har krav på fri for å gå til legen, men ikke krav på fri med lønn. Om du ikke har symptomer på noe vil jeg tro det går fint å vente. Anonymkode: d43a6...440
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Går nok fint å vente. Anonymkode: b75f2...8f0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har krav på fri for å gå til legen, men ikke krav på fri med lønn. Om du ikke har symptomer på noe vil jeg tro det går fint å vente. Anonymkode: d43a6...440 jaa, dropper jo lunsj og jobber inn evt ekstra tid! bruker altså ikke betalt tid på det. Dog har jeg vært veldig mye hos legen i det siste pga. hjerteproblemer jeg måtte følge opp, så føles bare så dumt å måtte være fraværende for en unødvendig ting (selv om jeg er jo borte i maks 30 min med mindre noe uforutsett skulle skje) Anonymkode: 27b13...80c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 Ubetalt lunsj er fritid, du kan gjøre hva du vil og trenger ikke være på arbeidsplassen. I alle mine jobber har jeg ofte gått ut en tur for å gjøre noen ærender eller spise lunsj ute. Selve sjekken tar vel bare 10-15 min, om du kommer deg til og fra på resten av tiden så er det da ikke noe i veien for å gå til legen kontra å stikke på Joe & the juice. Når det er sagt, så går det nok greit å vente også Men sjefen din har da ikke noe med hva du gjør i lunsjen, med mindre det er en del av avtalen at du må være tilgjengelig (men da skal du vel også få betalt?). Anonymkode: 8523c...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå