Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når fortalte dere familie og venner om graviditeten? Uke? Var dette før eller etter første ultralyd? 

Anonymkode: 0cf00...fd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To venninner av meg så fort jeg hadde positiv test egentlig. Svigers i uke 7, moren min uke 8, tok tidlig ultralyd i uke 9. resten fikk vite det her og der. Vi gadd ikke å følge «regelen» om 12 uker, vi ønsket å dele. 

Anonymkode: 46bec...5dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når fortalte dere familie og venner om graviditeten? Uke? Var dette før eller etter første ultralyd? 

Anonymkode: 0cf00...fd9

Har fremdeles noen jeg ikke har sagt det til. Er i uke 26. syns det er så rart å fortelle og lage mye styr av

Anonymkode: e1137...ca2

• Liker 2
Skrevet

Jeg fortalte moren min da jeg var 8 uker på vei, og på jobben da jeg var akkurat passert 12 ukers grensa. 

Bestevenninna fikk vel vite det omtrent da jeg fikk positiv test i hånden. Umulig å holde noe sånt hemmelig for henne.

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det til foreldrene våre med en gang. Venner etter en mnd, kanskje. På jobben litt senere. Ser ikke noe poeng med å vente. Om det hadde gått galt, så hadde vi vært åpne med det.  Ufrivillig abort tidlig i svangerskap er jo ikke noe tabu-emne i mitt hode lenger. Det var i gamle dager.

Anonymkode: ceee3...f9c

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Når testen viste positiv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortalte det til foreldrene våre med en gang. Venner etter en mnd, kanskje. På jobben litt senere. Ser ikke noe poeng med å vente. Om det hadde gått galt, så hadde vi vært åpne med det.  Ufrivillig abort tidlig i svangerskap er jo ikke noe tabu-emne i mitt hode lenger. Det var i gamle dager.

Enig. 

Anonymkode: 46bec...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det med en gang.

Anonymkode: b8910...208

Skrevet

Venner og familie fikk vite det ved positiv test, jobben i uke 7-8 på grunn av intens kvalme

Gjest tekanna
Skrevet

Sjefen uke 6 pga hyperemesis, familie uke 8, venner uke 12.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har fremdeles noen jeg ikke har sagt det til. Er i uke 26. syns det er så rart å fortelle og lage mye styr av

Anonymkode: e1137...ca2

Samma her, jeg er også i uke 26… Syns det er litt slitsomt å få oppmerksomhet, og å snakke om private ting på jobb. Men nå synes magen så godt at folk må skjønne det selv om jeg ikke har sagt det. 

Fortalte det til familie i uke 14, til de eldre barna i uke 17. 

Anonymkode: 2b623...e1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om man ikke syns spontanabort er noe tabu-evne, er det fryktelig trist å måtte reversere nyheten. Og spesielt om noen du fortalte delte videre og plutselig må du forklare til gratulerende bekjent på butikken eller foreldre i barnehagen at dessverre så gikk det ikke veien denne gangen. 

Anonymkode: 33305...9d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine rundt uke 6 fordi jeg var hjemme på ferie og fryktelig dårlig. Svigers omtrent samtidig.

Nærmeste venninne uken etter.

Er nå i uke 15 og har delt med omgangskretsen vår da pinsefeiringen ble annerledes enn vanlig. Ingen på jobb vet noe, planlegger i grunn og holde det sånn så lenge som mulig. Det føles veldig personlig, og jeg synes allerede det er ukomfortabelt med alle oppfølgingsspørsmålene. 

Anonymkode: 9255b...1b6

Skrevet

Vi fortalte etter uke 12 og tidlig UL.  Jeg opplevde faktisk en spontanabort i uke 11 en gang og var veldig glad for at jeg fikk bearbeide det i fred sammen med mannen min og ikke måtte fortelle mange mennesker at vi ikke skal ha barn likevel. Jeg synes også det var godt å slippe å forholde seg til at andre ble triste og kom med trøstende ord eller "gode råd". Det handler ikke om hvorvidt noe er tabu eller ikke i det hele tatt. Folk sørger på ulik måte og har ulike behov i forhold til hva de vil holde privat.

AnonymBruker
Skrevet

Sist svangerskap fikk kommende besteforeldre vite det etter uke 12, andre nære noen uker etter oul. Ellers fikk andre vite det etter fødselen. 

Denne gangen fikk kommande besteforeldre vite det i uke 15, og andre etter oul når ting har fått sunket litt inn. 

Anonymkode: fae20...89a

AnonymBruker
Skrevet

Med en gang. Jeg er dritdårlig på å holde ting hemmelig. Ikke si noe til meg som resten av slekta ikke skal få vite. Jeg er en ekte sladrekjerring. 32 going on 72 😅

Anonymkode: 7f45b...920

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med en gang. Jeg er dritdårlig på å holde ting hemmelig. Ikke si noe til meg som resten av slekta ikke skal få vite. Jeg er en ekte sladrekjerring. 32 going on 72 😅

Anonymkode: 7f45b...920

Godt du har selvinnsikt i alle fall 😅❤️

Anonymkode: 6899b...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...