salsera Skrevet 9. januar 2006 #1 Skrevet 9. januar 2006 Overveier å flytte; har funnet en leilighet som på mange måter er ideal, men er litt i tvil pga oppussing. Hva slags gulvbelegg anbefaler dere på kjøkkenet? Nå er det laminat, men med en del skader, så det må vi nok skifte ut. Eller har noen erfaring med å reparere laminatskader? Grubler også på farger, med hvite hvitevarer, bjørkemøbler og bjørkefarget gulv (hvis vi ikke bytter det helt ut), hva velger jeg på veggene? Liker ikke hvitt, får meg til å tenke på sykehus. På et rom flasser malingen i taket, er det mye arbeid å få det i orden? Gode tips? Hvor lang tid må man beregne på å male alle veggene i en leilighet? Det er kjempehøyt under taket og de fleste rommene er rundt 16 kvadratmeter. Det var mange spm på en gang, tror jeg stopper her selv om jeg kunne ha fortsatt i evigheter...
Gjest HB Skrevet 9. januar 2006 #2 Skrevet 9. januar 2006 Ang. farge på kjøkkenet så kan jo en lys grønnfarge være fint. Tenk på bjørka om våren. Eventuelt en friskere limegrønn. Alle blåfarger burde passe også. Hvorfor flasser malingen? Er det fuktproblemer i taket eller er det brukt feil malingstype (noen malinger "koker" når de brukes sammen)? Ville beregnet å male et rom ett strøk på en dag. Også litt avhengig av om dere må bruke gardintrapp, stillase eller langt skaft på rullen. Hilsen Lille meg
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #3 Skrevet 9. januar 2006 Hvis jeg hadde fått bestemme så skulle jeg hatt fliser på kjøkkengulvet!! Og med tid og stunder vil jeg trumfe det igjennom også! Fliser tåler alt, det er lett å holde rent og innmari deilig med varme under
Gjest Fruktfat Skrevet 9. januar 2006 #4 Skrevet 9. januar 2006 Fliser tåler alt, det er lett å holde rent og innmari deilig med varme under ← ...men ikke alt tåler fliser.. mister man en kopp i gulvet, knuser den. alloc har jo "fliser", knallfine, men slipper all knusinga :kgblunk:
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #5 Skrevet 9. januar 2006 Har vært hos naboen en tur og sjekket løsningen der. De hadde hvite fliser på kjøkkenet, men det hadde ikke vært noe for meg. En kopp kaffe eller et glass vin og så har man problemet med fugene. Ei venninne fortalte også at flere av flisene hos henne hadde små skader. Men mørkere fliser kanskje? Hvordan gjør man det med fugene, finnes det "fugestoff" (som dere merker er jeg helt uerfaren her, men lærevillig ) som er mørkere også? Hvilken farge er best for å unngå at hvert støvfnugg vises? Tror vi har bestemt oss for å gjøre noe med kjøkkengulvet og soveromgulvet (der hvor møblene er størst und tyngst), resten av gulvene får vente til senere en gang. Noen flere ideer til fargebruk? Og hva med taket??
salsera Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2006 ops, det var meg, glemte å logge meg inn...
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #7 Skrevet 9. januar 2006 Hvilken farge er best for å unngå at hvert støvfnugg vises?Terracotta/brunorange spettete.
Gjest Sabia Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Vegger er fine lyse, syns jeg, en eller annen sandfarge, som feks caffe latte o.l. Da ville jeg malt listene hvite hvis de ikke er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå