Gå til innhold

10 åringen blir rasende når han taper i fortnite

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når han spiller og taper blir han rasende sparker og hyler og skriker.Er dette normal oppførsel?Merker spesielt når han spiller dette spillet at det skjer.Hvordan er deres barn når de taper?Merker når han spiller med venner han kjenner er det ikke så mye skriking men når han spiller uten dem er det..

Anonymkode: 3d277...aca

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Min slet med regulering ved gaming og jeg satt foten ned. Ga han klar beskjed om at jeg skjønte det var kjipt når han ikke fikk til ting eller tapte, men det er uakseptabelt å utagerende med skrik og fysisk utagering. 

Etterhvert ble han bedre på det. Han er 7.

Klart, må innrømme at jeg har hatt slike perioder i voksen alder ved gaming 😂 

Kan banne høyt og sikkert høres litt gal ut, men er bare ventilering. 

Er ellers ganske fattet🤪🤓

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Takk for raskt svar.Jeg har prøvd å snakke om det flere ganger,men hjelper ikke blir bedt om å gå ut,men sikkert greit å gjøre det i fredstid.😊

AnonymBruker
Skrevet

Noen barn trenger litt flere år på seg for å lære å regulere følelsene sine. Les deg opp på løsninger for å forbedre reguleringen og sørg for bra kosthold.

Anonymkode: b32d3...9dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De må lære seg å regulere følelsene sine. De kan ikke bli kjeftet på og fortslt at de ikke skal gjøre det. Da stenges det inne og blir verre. 

En del gutter og menn blir veldig ivrig og irritert og kaster kontrollere og kjefter på spillet. Men da ofte med ahd feks.

De har litt verre for å regulere seg selv om de skjønner etterpå at det var dumt.

Snakk med han!

Anonymkode: 2aa29...b2f

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
reisefeber skrev (12 timer siden):

Takk for raskt svar.Jeg har prøvd å snakke om det flere ganger,men hjelper ikke blir bedt om å gå ut,men sikkert greit å gjøre det i fredstid.😊

Bare bryt inn når det skjer. La ungen få en pause fra gamingen og hente seg inn. Når han har roet seg litt, si at du forstår frustrasjonen, men at det faktisk bare er et spill og han vil bli bedre ved å trene. Men at det alltid bil være sterke gamere der ute som vil gruse han til tider. 

Det suger, men å bli sint vil ikke endre utfallet. Da må en bare puste og prøve igjen. 

Øving gjør mester. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var/er min 11-åring fortsatt. En rolig type ellers, men strever litt med følelsesregulering. Har ADD.

Anonymkode: 6ee38...0bf

AnonymBruker
Skrevet

En ting til, sett deg ned ved siden av gutten når han, lettere å regulere seg noen ganger når mamma sitter ved av og passer på.

Anonymkode: b32d3...9dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd setter jeg stor pris på🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når han spiller og taper blir han rasende sparker og hyler og skriker.Er dette normal oppførsel?Merker spesielt når han spiller dette spillet at det skjer.Hvordan er deres barn når de taper?Merker når han spiller med venner han kjenner er det ikke så mye skriking men når han spiller uten dem er det..

Normalt men han bør kanskje få litt hjelp med å mestre følelsene sine om han er til fare for seg selv eller sine omgivelser

AnonymBruker
Skrevet

Ville nektet han å spille resten av dagen pluss neste dag når sånt skjer. Da skal du se han plutselig klarer å ta seg sammen etter et par runder med inndratt spilling. 

Anonymkode: 78385...8a6

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ville nektet han å spille resten av dagen pluss neste dag når sånt skjer. Da skal du se han plutselig klarer å ta seg sammen etter et par runder med inndratt spilling. 

Anonymkode: 78385...8a6

Ja, om han er en vanlig gutt så er dette også mitt råd😅

Med min med ADD blir det som en set-up-to-fail. Vi øver heller, og jeg hjelper ham når han tilter. Det har blitt mye, mye bedre. Og så trenger han ikke gå rundt å tro at han er mislykket. 

Har to gutter til også, som har høyere forventning til selvregulering fra oss voksne. Men de har normale forutsetninger.

Anonymkode: 6ee38...0bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ville ikke latt 10-åringen spille Fortnite i det hele tatt, det er vel 12-årsgrense av en grunn. Resultatet opplever du jo nå.

Anonymkode: 7b8fa...430

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Søk opp råd rundt dette med å regulere følelser, så snakker dere sammen om det når han er rolig. Anerkjen følelsene, men forklar også at det er viktig å ikke utagere sånn fordi det kan virke skremmende for andre rundt samt lett føre til ødeleggelser og skader.

Godt mulig han er i en preteen periode der ekstra hormoner gjør selvregulering ekstra vanskelig. Har selv vært borti at en gutt i den anledning ofte ble så hissig av småting at han ble litt skremt av egen oppførsel, da snakket vi bare om det med å lære seg å regulere følelser og at selv voksne kan ha problemer med det og at en kan søke hjelp om en ikke klarer å finne utav det selv.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ville ikke latt 10-åringen spille Fortnite i det hele tatt, det er vel 12-årsgrense av en grunn. Resultatet opplever du jo nå.

Anonymkode: 7b8fa...430

Det handler ikke om selve spillet. Det handler om mestringsfølelse. At han ikke får til det han vil/taper. 

Det er en prosess å lære seg å takle nederlag. 

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst så er ikke fortnite et spill for en så ung gutt. For det andre trenger han hjelp til å lære å kjenne igjen følelsene sine og hva han trenger å gjøre for å styre seg.

Dere foreldre må nok vesentlig mer på banen her.

Anonymkode: daf32...e70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta fra han spillkonsollen. La han få andre aktiviteter han kan holde på med så han får beveget seg. Han må også lære å tape i spill.

Anonymkode: c8658...ea9

• Nyttig 1
Skrevet

Åpenbar trolletråd. 10-åringer skal ikke spille Fortnite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mine var sånn, men har sagt at det er uaktuelt å oppføre seg sånn, og fortsetter de forsvinner playstation. Lenge! Trengte bare gjennomføre en gang, nå er de mye flinkere å kontrollere seg selv.

Anonymkode: 83799...303

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (14 minutter siden):

Åpenbar trolletråd. 10-åringer skal ikke spille Fortnite.

Hvorfor?.

Anonymkode: 9523d...9a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...