Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig og jeg føler meg ekstra sett på dagen min, men jeg synes ikke det er veldig viktig. Men som tenåring så var det alltid litt ekstra stress med bursdag, fordi jeg var nervøs for at ingen kom til å skrive på veggen min. Høres ganske teit ut, men som tenåring så er man jo vanligvis mer sensitiv for sånt. Nå er jeg heldigvis opptatt av sånt lengre. 

Hva er dine tanker og følelser rundt det?

Anonymkode: b2973...cd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I år slo jeg av at datoen min er synlig for alle sammen. Jeg syns bare det er stress å takke alle de jeg ikke har snakket med på 15 år som gratulerer meg fordi de mener det er det riktige å gjøre. De vet jo knapt hvem jeg er lenger 🙈 Det funket. Da fikk jeg 8-10 stk, og da fra folk jeg fortsatt har med å gjøre.

Anonymkode: 23c04...0a4

• Liker 5
Skrevet

Bryr meg ikke. Gidder ikke å like engang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I år slo jeg av at datoen min er synlig for alle sammen. Jeg syns bare det er stress å takke alle de jeg ikke har snakket med på 15 år som gratulerer meg fordi de mener det er det riktige å gjøre. De vet jo knapt hvem jeg er lenger 🙈 Det funket. Da fikk jeg 8-10 stk, og da fra folk jeg fortsatt har med å gjøre.

Anonymkode: 23c04...0a4

Tenker det samme 

Anonymkode: b259c...385

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig når gir meg bursdagshilsener. Selv om det er folk jeg ikke har mye kontakt med, så setter jeg stor pris på en hilsen. 

Anonymkode: c9daa...17e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er overfladiske, men jeg later som det er greit og liker på hvert enkelt innlegg. Det betyr så mye mer når folk tar seg tid til å sende en pm. De som sender kun på veggen husker vel ikke hvem de har gratulert to sekund etterpå. Jeg har slutta å gratulere på veggen , de som betyr noe får PM eller personlig gratulasjon. 

Anonymkode: 2bf95...b7c

• Liker 3
Skrevet

Jeg har deaktivert kontoen i en uke før og etter for å slippe maset 🤪 det er upersonlig, og jeg har ikke tid.

AnonymBruker
Skrevet

Da du var tenåring? Fantes ikke Facebook da jeg var tenåring. Heldigvis 

Anonymkode: b7aa5...836

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er kjempekoselig når gir meg bursdagshilsener. Selv om det er folk jeg ikke har mye kontakt med, så setter jeg stor pris på en hilsen. 

Anonymkode: c9daa...17e

Denne er jeg enig med. Når noen jeg kjenner/halvkjenner skriver til meg, tenker jeg på den personen og husker et godt minne. Samme med de jeg gratulerer selv, det er en koselig måte å finne et minne om en person på, før det kommer til en kondolanse-side som vedkommende aldri får se.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er tullete. Har sett altfor mange ‘kosehilsner’ av folk som egentlig sterkt misliker den de hilser til. Jeg er nok blitt ganske kynisk med årene. Min vegg er stengt for å kommentere og fødselsdato er ikke oppgitt. Jeg kan heller ikke tagges uten godkjennelse. 

Anonymkode: fc038...fb4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjernet bursdagen min fra facebook og  stenger veggen rett før dagen. Slik vet jeg at jeg ikke får noen facebook-hilsener, og slipper å kjenne på at jeg eventuelt har fått for få :)

Anonymkode: 49fe6...391

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er skikkelig hyggelig! 😊

Anonymkode: f2f6e...80f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har slått av. Men en eller annen har sikkert et varsel på. Og har skrevet på veggen. Og da får jeg mange fler. Har dårlig forhold til min bursdag, pga noen i familien alltid skulle lage den til en dritt dag

Anonymkode: efb85...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Bare når noen jeg bryr meg om sender hilsen. Men en melding, telefonsamtale eller dm betyr så mye mer!

Anonymkode: e5fac...716

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har deaktivert muligheten for andre å publisere på min facebookvegg hele året, men bruker å åpne opp 2 dager før bursdag og holder det åpent 2 dager etter bursdag for å gi folk mulighet til å gratulere meg med dagen. 

Syntes det var stas. Før. 

Nå synes jeg det er overfladisk "mas". Jeg bryr meg ikke lenger. Også fordi jeg knapt er på Facebook nå og har slettet det meste av innholdet, så hele Facebook-styret har mistet sin glans. Har vurdert å la facebookveggen min forbli stengt, samt fjerne fødselsdato fra profilen, neste gang jeg har bursdag. Vi får se hva jeg gjør. Tror kanskje at familien min vil synes det er rart av meg, for de er en slik gratulerer-familie til alt og alle der ute.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen ordentlig venninne-krets og ekstremt liten familie. Har noen få kollegaer og noen foreldre til barn i klassen til mine to barn. Hadde bare føltes kleint om jeg fikk 5 bursdagshilsener på Facebook-veggen 🙈 Folk hadde fått helt bakoversveis over hvor lite venner jeg har 😂  Regner med jeg har Norges-rekorden i få Facebook-venner 🙈

Anonymkode: 8e49b...b30

AnonymBruker
Skrevet

«Gratulerer med dagen!”

(Liker)👍 “Takk!”

«Gratulerer med dagen!”

(Liker)👍 “Takk!”

«Gratulerer med dagen!”

(Liker)👍 “Takk!”

Anonymkode: b259c...385

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fjernet dato på fb. Orker ikke styret med bursdaghilsner.

Anonymkode: e1896...661

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er svært irriterende når andres bursdagshilsener kommer opp i feeden min i mange dager etterpå. Aner ikke hvordan jeg får stoppet det heller...

Anonymkode: 995b9...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er hyggelig, men takker alle sammen felles, og trykker ikke liker på hver eneste post. Hvis man overser en risikerer man å bli kg-mat: "Venninna mi trykket liker på alle hilsner bortsett fra min!" Ja, den tråden har vel vært her opptil flere ganger. 😅 Fører heller ikke regnskap med hvem som gratulerer meg slik at kun de samme får hilsen tilbake, som enkelte visstnok driver med. 

Anonymkode: a6b97...8f7

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...