Gå til innhold

Anbefaling kodelås til ytterdør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

God dag godfolk!

Skal få oss ny ytterdør og tenkte i den forbindelse å investere i en kodelås framfor ordninær nøkkellås. Nå er utvalget litt overvelmende, og trenger derfor anbefaling til kodelås.

Vi er to som bor i huset om det har noe å si, en tenåring og meg, en godt voksen dame.

Hva liker du med din kodelås og hva kunne vært bedre?

Og en lite ting til: Passe alle kodelåsene alle dørene?

Anonymkode: 80224...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi hadde Yale før og har kjøpt dette til nytt hus også. Ingenting å si på den, funker fint.

Anonymkode: 18514...c3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Yale doorman her og. Hatt den i 6 år uten problemer. Bytter batteri hver 9-10 mnd ca. Har Verisure alarm som er koblet opp mot dørlås/app. Full kontroll og kan låse opp døra fra appen ved behov. 

Endret av curiosity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd de fleste, og er mest fornøyd med Yale. Passer til nye dører, ja.

Anonymkode: 8f3d9...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ny dør i 2014, og monterte Yale. Koblet opp mot husalarmen.

Digg å kunne sjekke mobilen om døra er låst. Eller dersom noen måtte inn - kunne ha de på tlf og låse de inn og ut. 

Anonymkode: bde49...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Yale v2n med Verisure låsemodul (Har ikke alarm fra Verisure) og er superfornøyd med den løsningen :)

Fantastisk deilig å slippe å ha med husnøkkel overalt, for ikke å snakke om å glemme den overalt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde yale, veldig fornøyd helt til den ikke virket lengre.... gikk nesten 14 dager uten å få låst døra...eneste kontakt info til de er et skjema på nett. De svarte etterhvert der, og da måtte det sendes masse videoer med feilen. Når vi tilslutt fikk beskjed om at de ikke fikk gjort mer og ta kontakt med butikken så var ikke varen inne og måtte bestille til butikk, tok da ennå et par dager. Prøvde butikk først, låsesmed etc, men kun kontaktskjema på nett som kunne hjelpe oss. Burde minimum hatt noen å ringe som kan reise ut til tilefeller som dette. Tviler på forsikringa hadde dekket tyveri i denne perioden. Jeg snakket forøvrig med dem for å forhøre meg litt og de sa jeg ikke var den eneste som ringte ang. yale...

Anonymkode: a37ee...b20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt Yale Doorman i 6 år, kjempefornøyd. Har hver vår nøkkelbrikke, men bruker mest kode. Nøkkelbrikke brukes stort sett bare når vi låser i sikkerhetsmodus. Greit å slippe å ha med nøkler f.eks på trening. Skifter batterier ca en gang i året, og det første varselet kommer i god tid før batteriet er tomt.

Anonymkode: 6adb6...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke kodelås selv og jeg har lurt på det. Samtidig så har jeg sett noen ugunstige bieffekter. Barn og unge synes ikke nødvendigvis det er så morsomt å bli overvåket. Det at foreldrene kan vite til en hver tid om de er inne når de selv ikke er det går litt utover følt frihet. Nå kan det godt tenkes at dette for de aller fleste virker som en konstruert problemstilling, men jeg har hørt noen som har reagert på det. Og det går på at de føler seg overvåket. Dette gjelder nok først og fremst litt eldre barn.

Anonymkode: 9c883...b69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke kodelås selv og jeg har lurt på det. Samtidig så har jeg sett noen ugunstige bieffekter. Barn og unge synes ikke nødvendigvis det er så morsomt å bli overvåket. Det at foreldrene kan vite til en hver tid om de er inne når de selv ikke er det går litt utover følt frihet. Nå kan det godt tenkes at dette for de aller fleste virker som en konstruert problemstilling, men jeg har hørt noen som har reagert på det. Og det går på at de føler seg overvåket. Dette gjelder nok først og fremst litt eldre barn.

Om du har den uten låsemodul så er det ingen app som kan lese noe som helst. Da er fortsatt fordelen at dere slipper å ha med nøkler :) For meg var det det viktigste med kodelåsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
DrueSmoothie skrev (1 minutt siden):

Om du har den uten låsemodul så er det ingen app som kan lese noe som helst. Da er fortsatt fordelen at dere slipper å ha med nøkler :) For meg var det det viktigste med kodelåsen

Ok, har ikke satt meg så mye inn i disse. Høres bra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har easy access. Liker at vi også har fysisk nøkkel i tillegg til brikke og kode.

Anonymkode: bcde6...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Yale Doorman med Verisure låsmodul, og IKKE alarm fra Verisure. 
Det fungerer utmerket, og passet bra på vår dør fra 2007. (Vi byttet lås selv.)

Jeg synes det beste ved løsningen (med å ha muligheten til å fjern-låse/fjern-låse-opp via app) er at du faktisk kan slippe inn noen ved behov, eller låse døra om noen skulle ha glemt å låse. 

Det er også mulig å lage koder for noen som bare er på besøk av og til, og ved behov tidsstyre disse kodene. (Vi har vaskehjelp, som låser seg inn en fast dag i uka.) 
Du kan velge å få varsel om en gitt kode brukes, så da vet du om svigermor har låst seg inn når hun skal, eller om snekkeren kom som avtalt. 

Anonymkode: af326...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi hadde kodelås helt til den dagen den ikke virket lengre og vi måtte bryte oss inn i eget hus. Etter det har vi hatt vanlig nøkkellås og kodeboks.

Anonymkode: 943db...e29

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er greit nok at de KAN overvåkes av at de låser seg inn døra med egen kode. Og at foreldrene KAN sette opp slik at de varsles når barna kommer hjem. (I og for seg kan de sette opp varsel på hverandre også, så du ser om ektefellen har låst opp døra.) 
Vi hadde lenge varsel på yngste barnet, for å sikre at barnet ikke ble for lenge alene. 
Varsel for eldste har vi ikke hatt på. 

Jeg har ikke noe behov for å overvåke barna, Og har åpen dialog med dem om dette. De VET at jeg kan gå inn i en app og se på historikken om de er hjemme og når de kom hjem. 
De VET også at jeg normalt sett ikke gjør det. 
Sånn sett er det jo betydelig mer overvåking om jeg kan bruke "hvor er" på Iphone og søke opp hvor de er akkurat nå. 
Men det VET de at jeg ikke bruker til noe annet enn å finne forsvunne telefoner. 

Jeg forventer derimot at de gir meg beskjed om de blir veldig sene hjem. Eller om de drar til venner, eller tar med venner hjem, eller om det er annet viktig om hvor de befinner seg. 

Hos oss går tillit begge veier. De gir meg ikke noe behov for å overvåke, og til gjengjeld bruker ikke jeg noen av de (relativt dårlige) verktøyene jeg har tilgang på til å overvåke dem. 
Om de normalt sett : 
1. Er hjemme som forventet
2. Gir beskjed om de drar noe sted etter skoletid
Så har jeg ikke noe behov for å  gå inn i noen app og se klokkeslett for når de låser seg inn døra (eller ikke låser seg inn døra.) 

Anonymkode: af326...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Yale V3 Family og er veldig fornøyd. Skal kjøpe til kjellerdøra etterhvert også. Låser opp døra når vi nærmer oss huset med bluetooth. God app og driftsikkert. God kundeservice på Yale. Vi er ikke tilknyttet noe alarmsentral (ser ikke vitsen…)

Endret av Skyblue7
Lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...