AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Jeg har BeSafe Stretch i min bil, men det er tungvint å flytte over mellom biler hvis man bare skal en kort tur sammen med noen andre. Til nå har jeg brukt babystolen i slike tilfeller, men den er straks for liten. Finnes det et sete som er enkelt å flytte fra bil til bil, men som samtidig er rimelig men trygt? Anonymkode: 9fb57...062
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Axkid Minikid 1, men vet ikke om du syns det er enkelt nok å flytte mellom biler. Axkid one med isofix er nok det enkleste å flytte over, men det er ikke billig. Men jeg tenker det logiske svaret til de tilfellene du beskriver er å ta din bil på den korte turen. Anonymkode: fe291...059
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Vi har en maxi cosi priori til sånn bruk, den er super lett og veldig enkel å montere, også for de som ikke er vant til å styre med bilstol. Den er ikke bakovervendt så blir vel arrestert nå, men bruker den kun på korte turer og når det plutselig blir behov for en bilstol, f.eks besteforeldre må hente i bhg osv Anonymkode: b4df7...d3e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har en maxi cosi priori til sånn bruk, den er super lett og veldig enkel å montere, også for de som ikke er vant til å styre med bilstol. Den er ikke bakovervendt så blir vel arrestert nå, men bruker den kun på korte turer og når det plutselig blir behov for en bilstol, f.eks besteforeldre må hente i bhg osv Anonymkode: b4df7...d3e Barnet til TS er så liten at det enda passer babystolen, så ja, du burde bli arrestert for å anbefale en forovervendt barnestol til et så lite barn. *arresterer deg* Anonymkode: 2f59e...f1c 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Hvis du får tak i en two way elite fra britax så er den veldig enkel å flytte mellom biler i tillegg til at den er lett. De er ikke å få tak i nye lenger, så må kjøpes brukt. Anonymkode: f2518...b9c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi har en maxi cosi priori til sånn bruk, den er super lett og veldig enkel å montere, også for de som ikke er vant til å styre med bilstol. Den er ikke bakovervendt så blir vel arrestert nå, men bruker den kun på korte turer og når det plutselig blir behov for en bilstol, f.eks besteforeldre må hente i bhg osv Anonymkode: b4df7...d3e Tror du ulykker bare skjer på lengre turer? 🤔 Anonymkode: 88456...7db
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror du ulykker bare skjer på lengre turer? 🤔 Anonymkode: 88456...7db Ikke meg du siterer, men tenker det er en viss forskjell på å kræsje i 50 km/t innad i byen, kontra front mot front i 80 km/t (×2) på en landevei eller 110 km/t på E18. Anonymkode: 7831a...3b4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke meg du siterer, men tenker det er en viss forskjell på å kræsje i 50 km/t innad i byen, kontra front mot front i 80 km/t (×2) på en landevei eller 110 km/t på E18. Anonymkode: 7831a...3b4 Et barn kan likevel bli skadet / dø ved kræsj i 50 km/t i en fremovervendt stol… Anonymkode: b9305...346
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke meg du siterer, men tenker det er en viss forskjell på å kræsje i 50 km/t innad i byen, kontra front mot front i 80 km/t (×2) på en landevei eller 110 km/t på E18. Anonymkode: 7831a...3b4 Hvis begge bilene kommer i 50kmt mot hverandre så er det ikke bare 50kmt i energi, altså. Anonymkode: 2f59e...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Et barn kan likevel bli skadet / dø ved kræsj i 50 km/t i en fremovervendt stol… Anonymkode: b9305...346 Det er jeg klar over. Jeg fikk ikke med meg at personen jeg siterte svarte en som argumenterte for at fremovervendte stoler er ok (🤯) så helt enig med deg! Mente at det må være greit nok med en enklere, bakovervendt stol som er fra et anerkjent merke og godkjent etter gjeldende standard til småkjøring innad i byen. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis begge bilene kommer i 50kmt mot hverandre så er det ikke bare 50kmt i energi, altså. Anonymkode: 2f59e...f1c Ja, det er jeg også klar over. Front mot front i 50 km/t er fortsatt mindre krefter enn front mot front i 80 km/t. Prøver du bare å være vrang? Hvis du vil minimere risikoen så mye som mulig, så foreslår jeg at du lar være å sette deg og barna dine inn i en bil. Anonymkode: 7831a...3b4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jeg klar over. Jeg fikk ikke med meg at personen jeg siterte svarte en som argumenterte for at fremovervendte stoler er ok (🤯) så helt enig med deg! Mente at det må være greit nok med en enklere, bakovervendt stol som er fra et anerkjent merke og godkjent etter gjeldende standard til småkjøring innad i byen. Ja, det er jeg også klar over. Front mot front i 50 km/t er fortsatt mindre krefter enn front mot front i 80 km/t. Prøver du bare å være vrang? Hvis du vil minimere risikoen så mye som mulig, så foreslår jeg at du lar være å sette deg og barna dine inn i en bil. Anonymkode: 7831a...3b4 Nei, beklager, jeg leste bare halve innlegget ditt (ja, tullete nok så kort som det egentlig var) og reagerte uten å tenke. Jeg prøvde ikke være vrang, jeg bare tenkte ikke. Anonymkode: 2f59e...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå