AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Diskuterte nylig med samboer. Oftest er det ikke smertefullt med nr 2 men av og til har jeg hard og tørr avføring som kjennes ut som den river rompa i stykker og er svært vondt. Er dette cirka like vondt som å føde en baby på vanlig størrelse? Anonymkode: ac793...1af
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Diskuterte nylig med samboer. Oftest er det ikke smertefullt med nr 2 men av og til har jeg hard og tørr avføring som kjennes ut som den river rompa i stykker og er svært vondt. Er dette cirka like vondt som å føde en baby på vanlig størrelse? Anonymkode: ac793...1af 😂😂😂😂😂 Anonymkode: 15758...232 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 Om avføringen er 50 cm lang og veier 3 kilo er vi kanskje i nærheten.. Anonymkode: f5a76...642 13 2
Minmorsbarn Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om avføringen er 50 cm lang og veier 3 kilo er vi kanskje i nærheten.. Anonymkode: f5a76...642 Og har en omkrets på 36 cm!! 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 😂😂 du må huske på at åpningsfasen også er sykt vond. Ikke bare pressingen Anonymkode: 808c5...959 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 Minmorsbarn skrev (Akkurat nå): Og har en omkrets på 36 cm!! Kan ikke sammenlignes. Vagina kan strekke seg 12 ganger egen størrelse helt uten problemer. Det kan ikke anus. Anonymkode: c8853...225 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Diskuterte nylig med samboer. Oftest er det ikke smertefullt med nr 2 men av og til har jeg hard og tørr avføring som kjennes ut som den river rompa i stykker og er svært vondt. Er dette cirka like vondt som å føde en baby på vanlig størrelse? Anonymkode: ac793...1af Ikke bare CA, det er AKKURAT sånn det er 🤣 Anonymkode: 16ea5...04e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke sammenlignes. Vagina kan strekke seg 12 ganger egen størrelse helt uten problemer. Det kan ikke anus. Anonymkode: c8853...225 Vi snakker smerter her, ikke om det fysisk lar seg gjøre. Anonymkode: f5a76...642 1 1
Minmorsbarn Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke sammenlignes. Vagina kan strekke seg 12 ganger egen størrelse helt uten problemer. Det kan ikke anus. Anonymkode: c8853...225 Er ikke vagina det er snakk om men livmorhalsen! 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi snakker smerter her, ikke om det fysisk lar seg gjøre. Anonymkode: f5a76...642 Ja, og det kan fortsatt ikke sammenliknes overhodet. Å føde er (for mange) tusen ganger vondere. Jeg (født 3 ganger) trodde ikke sånne smerter var mulig. Jeg har etterpå lurt hva jeg kunne sammenligne det med, og har kommet frem til: Noen river opp kjøttet på magen din. med jevne mellomrom strør de salt på det store sårfeltet på magen samtidig som de graser i det med en stålbørste. Da tipper jeg du får omtrent den smerten man har under åpningsriene. Heldigvis er det likevel en utrolig flott opplevelse å føde, og smerten er glemt med det samme man kan begynne å presse babyen ut. Anonymkode: d025d...afd 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Skrevet 30. mai 2023 Som en der har prøvd begge ting en del ganger: nei det er ikke like vondt. Ja, det kan være sinsykt vondt om man endelig kommer på do etter en lang periode med forstoppelse, men de minuttene med "aktiv" smerte for å få avføring ut når ikke opp til de timene med smerte en fødsel gir. HUsk på en fødsel starter ikke med at hodet kommer ut. Det er en lang fase med åpning som også gir smerter. Årsaken til vi damer som regel gjentar en fødsel tross smertene er at smertene har et formål som gjør at hele fødselen er det verd. Anonymkode: 2850b...667 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Skrevet 30. mai 2023 Ha ha😅 Noen ganger når jeg har mageknip får jeg et slags mildt flashback fra fødslene. Men nei, det kan ikke sammenlignes for meg ihvertfall. Hadde jeg hatt fødselssmerter uten å skulle føde, hadde jeg blitt livredd. Det er grusomt. Men som noen over her sier, så er det en smerte med mening, og du får verdens beste belønning for strevet 😄 Anonymkode: ab706...dda 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #16 Skrevet 30. mai 2023 I følge moren min er det sånn 😅 hun hadde 3 svært lette (og korte) hjemmefødsler uten jordmor (hun kom etter at vi var født) Anonymkode: 5662b...3ad
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #17 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, og det kan fortsatt ikke sammenliknes overhodet. Å føde er (for mange) tusen ganger vondere. Jeg (født 3 ganger) trodde ikke sånne smerter var mulig. Jeg har etterpå lurt hva jeg kunne sammenligne det med, og har kommet frem til: Noen river opp kjøttet på magen din. med jevne mellomrom strør de salt på det store sårfeltet på magen samtidig som de graser i det med en stålbørste. Da tipper jeg du får omtrent den smerten man har under åpningsriene. Heldigvis er det likevel en utrolig flott opplevelse å føde, og smerten er glemt med det samme man kan begynne å presse babyen ut. Anonymkode: d025d...afd Jeg har ikke prøvd å presse ut en hard avføring på størrelse med en nyfødt baby, så aner ikke om smerten ville vært i nærheten av fødsel. Men det er i alle fall nærmere fødselssmerter enn det ts spør om. Anonymkode: f5a76...642
Bacteria Skrevet 30. mai 2023 #18 Skrevet 30. mai 2023 Nei. Gallesteinsanfall derimot, det kan ligne på riene tidlig i åpningsfasen. En fødsel er typisk på det vondeste i overgang mellom åpningsfasen og når du skal begynne å trykke babyen ut.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #19 Skrevet 30. mai 2023 Synes ikke selve pressingen og det å føde ut babyen var kjempevondt. Åpningsriene derimot! I timesvis!😅 Det nærmeste jeg kommer på smerteterskelen der er da jeg hadde nyrestein. Ikke samme type smerte, men sånn ca like vondt. Anonymkode: 1a586...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #20 Skrevet 30. mai 2023 Om avføring kan sammenlignes med en sterk livmor og livmorhals som overtar kontrollen over kroppen og presser et helt barn ut? N E I. Anonymkode: 71cf6...ed1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå