Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg?

Lån: ca 2 400 000,-

Renter: ca. 115 000,-

Hvor mye får man igjen på skatten da? Ca? Bare på bakgrunn av gjeld, hvis man ikke tar hensyn til andre ting.

Anonymkode: 06fa1...f80

Gjest Huldertøsa
Skrevet (endret)

Lånet har ingenting å si så sant du har mer gjeld enn formue.

Men med gjeldsrenter på 115 000 så vil skatten bli 25.300 kroner lavere enn hvis du ikke hadde hatt noen gjeldsrenter.

Endret av Huldertøsa
AnonymBruker
Skrevet
Huldertøsa skrev (1 minutt siden):

Hvor mye du får igjen på skatten avhenger av andre ting enn lån og gjeldsrenter, som inntekt og formue f.eks.

Men med gjeldsrenter på 115 000 så vil skatten bli 25.300 kroner lavere enn hvis du ikke hadde hatt noen gjeldsrenter.

Så hvis alt det andre er rikig, og jeg har betalt akkurat det jeg skal i skatt, så vil jeg få tilbake 25.300 ca?

Gjest Huldertøsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis alt det andre er rikig, og jeg har betalt akkurat det jeg skal i skatt, så vil jeg få tilbake 25.300 ca?

Du må sjekke skattekortet ditt.Og skattemeldingen din.  Hva står oppført der av gjeldsrenter? Hvis skattekortet er riktig så får du ikke igjen masse penger, da går du cirka i null. Har du glemt å føre opp gjeldsrenter på skattekortet da vil du få tilbake disse 25.300 Hvis alt annet er riktig.

Hvis du tenker på skatteåret 2023 og ikke 2022 så se bort fra at jeg skreiv at du må sjekke skattemeldingen.

AnonymBruker
Skrevet
Huldertøsa skrev (1 minutt siden):

Du må sjekke skattekortet ditt.Og skattemeldingen din.  Hva står oppført der av gjeldsrenter? Hvis skattekortet er riktig så får du ikke igjen masse penger, da går du cirka i null. Har du glemt å føre opp gjeldsrenter på skattekortet da vil du få tilbake disse 25.300 Hvis alt annet er riktig.

Hvis du tenker på skatteåret 2023 og ikke 2022 så se bort fra at jeg skreiv at du må sjekke skattemeldingen.

Har laget en ny tråd, gjelder skatteåret 2022. Svar gjerne der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...