AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Om jeg skriver på rett underforum har jeg ikke peiling på, men nå er jeg så lei. Ofte i en gruppe, så skal noen alltid drive å belære meg om noe, som jeg skulle vært verdens dummeste menneske. Jeg vil ikke komme med noe ekte eksempel, for å ikke bli gjenkjent, men jeg kan skrive noe lignende eksempel: 1. Jeg kan si noe ala «hvordan vet man egentlig hvor varm sola er inne i kjernen?» Så kan person 2 komme med en hel forbanna bibel ala: «Sola er svært varm både inni og utenfor. Sola er jo jordens nærmeste stjerne og grunnen til hvorfor vi kan leve på jorda…..så videre og videre om ting alle vet. Og jeg bare står der og bare: ok? Eller om vi skriver en oppgave, så skal vi referere til kilder. Så kan jeg spørre: «om det er mer en 1 forfatter, skal jeg da skrive den første forfatteren eller første forfatter et al.?» Så kommer person 2 og begynner med hele bachelor-oppgave svaret sitt: «Om det er flere forfattere skal man skrive forfatternavn og år i klemme og man må ha med år hver gang fordi man skal vite hvilken kilde man mener i referanselista….forstod du det nå, anonymbruker?» Men det var jo ikke en gang det jeg lurte på😫 Typ jeg lurer på én liten ting og får hele verdens historie tilbake. Jeg føler meg skikkelig dum. Jeg er så drittlei av det. Hvorfor hvorfor gjør folk slikt? Er det så vanskelig å bare svare på det ene spørsmålet? Anonymkode: 0148f...288 1 1
Havbris Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Dette er vanlig i alle forum her og ellers på SoMe også. Folk svarer på noe du ikke spør om. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Høres mer ut som du spør feil folk. Folk som er usikre på seg selv og derfor har behov for å belære andre. Anonymkode: 40497...7fe 2
anonymLala Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 (endret) Det der skjer overalt, og det er ekstremt irriterende. Man kan liksom ikke svare ‘’det var ikke det jeg spurte om’’ uten å virke utakknemlig og agressiv😂 Tror det handler om at de ikke egentlig ønsker å gi deg svar på det du spør om, men heller vise deg og andre at de kan noe. Kan de ikke svaret sier de noe relatert, for å fremstå som smarte. Endret 30. mai 2023 av anonymLala 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 Du glemte en komma. anonymbruker, PhD Anonymkode: c59e0...709 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 Dette er folk med lav selvinnsikt som prøver å hevde seg ved å skryte av egne kunnskaper. De kan (åpenbart) ikke svaret på spørsmålet men det bryr de seg ikke om, og velger å benytte anledningen til å prøve å skryte av seg selv. Anonymkode: 9a5c2...c8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 Hvis spørsmålet ikke er klart definert får du mye om og men svar. Anonymkode: 242b0...ce5 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 Havbris skrev (1 time siden): Dette er vanlig i alle forum her og ellers på SoMe også. Folk svarer på noe du ikke spør om. Mente i virkeligheten😅 anonymLala skrev (1 time siden): Det der skjer overalt, og det er ekstremt irriterende. Man kan liksom ikke svare ‘’det var ikke det jeg spurte om’’ uten å virke utakknemlig og agressiv😂 Tror det handler om at de ikke egentlig ønsker å gi deg svar på det du spør om, men heller vise deg og andre at de kan noe. Kan de ikke svaret sier de noe relatert, for å fremstå som smarte. NETTOPP! Og jeg føler jeg ikke kan avbryte midt i deres monolog med å si: «nå tror jeg du misforstod spørsmålet mitt» heller😅 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er folk med lav selvinnsikt som prøver å hevde seg ved å skryte av egne kunnskaper. De kan (åpenbart) ikke svaret på spørsmålet men det bryr de seg ikke om, og velger å benytte anledningen til å prøve å skryte av seg selv. Anonymkode: 9a5c2...c8a Av og til tror jeg dette er 100% sant, men ikke alltid. Anonymkode: 0148f...288
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 Fordi du spør etter kunnskap på et forum? Om du ikke er "dum" , så finner du svarene selv. Anonymkode: 8ef53...01f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Jeg kjenner typen. Høres ut som min svoger, tror han har svar på alt. Det har han ikke. Anonymkode: 24c71...b39 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi du spør etter kunnskap på et forum? Om du ikke er "dum" , så finner du svarene selv. Anonymkode: 8ef53...01f Nei. Dette skjer i virkeligheten, ikke her inne. Anonymkode: 0148f...288 1
Bovina sancta Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 (endret) Sånn har topplederne vært alle steder jeg har jobbet 🤣 Jeg kan stille et helt konkret spørsmål av typen "hvordan skal vi forholde oss til at kundene våre i større grad har begynt å etterspørre x i tillegg til y mens vi fortsatt kun leverer y? Dette gjør at vi mister kunder". Får som regel til svar at "Vi leverer markedsledende versjon av y. Ingen leverer bedre y enn oss. I en spørreundersøkelse gjort av nConsult i 20xx ville nesten 3/4 av kundene valgt vår versjon av y.." Endret 30. mai 2023 av Bovina sancta 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du glemte en komma. anonymbruker, PhD Anonymkode: c59e0...709 *et komma anonymbruker, Cand.odont. Anonymkode: 4e63a...fdd 2 1 1
Bovina sancta Skrevet 30. mai 2023 #14 Skrevet 30. mai 2023 (endret) 2 minutter siden, Bovina sancta said: Sånne topplederne vært alle steder jeg har jobbet 🤣 Jeg kan stille et helt konkret spørsmål av typen "hvordan skal vi forholde oss til at kundene våre i større grad har begynt å etterspørre x i tillegg til y mens vi fortsatt kun leverer y? Dette gjør at vi mister kunder". Får som regel til svar at "Vi leverer markedsledende versjoner y. Ingen leverer bedre y enn oss. I en spørreundersøkelse gjort av nConsult i 20xx ville nesten 3/4 av kundene valgt vår versjon av y.." Jeg innså nå at jeg gjorde samme feil som du er misfornøyd med, så jeg skal gi deg et skikkelog svar 😂. De har ikke svaret, men føler likevel at de må si noe. Derfor kommer det bare tull. Endret 30. mai 2023 av Bovina sancta
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Skrevet 30. mai 2023 Forstår deg. Opplever og leser det samme. Var en på facebook som spurte om hjelp til flytting el. da han hadde ryggproblemer. Også svarte flere med at han burde gå til kiropraktor/lignende for å få hjelp og hva annet han kan gjøre med ryggen. Det var jo ikke det han spurte om. Kan man ikke hjelpe, svarer man ikke. Og hvis de likevel følte behov for å svare, så kunne de svsrt på spørsmålet "nei, det passer ikke å hjelpe deg med flytting". Anonymkode: 1ef14...a72 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #16 Skrevet 30. mai 2023 En del folk må få ut ting og gjør det dessverre med passiv aggressive kommentarer på nett. Anonymkode: a6a23...e78
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #17 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): NETTOPP! Og jeg føler jeg ikke kan avbryte midt i deres monolog med å si: «nå tror jeg du misforstod spørsmålet mitt» heller😅 Anonymkode: 0148f...288 Jo, det er det man må gjøre. Disse folka trenger å få korreks for sin oppførsel, slik at de forstår at de må endre seg. Anonymkode: 9a5c2...c8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå