AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Jeg kom nylig ut av et langt forhold, nesten 20 år., hvor jeg etter skjønte at det viktigste for mannen min var det jeg gjorde. For ham og familien. I ettertid sliter jeg med at jeg ikke innså det tidligere, jeg følte på mye vondt, men skjønte ikke helt hva det var. Han var ingen slem mann, han hadde bare ikke et dypt følelsesliv og i hans hode er det sånn et forhold og en familie fungerer. Kvinnen er en slags mammafigur som gjør det praktiske, har det emosjonelle ansvaret for alle, er psykolog, den som fikser og ordner. Gjerne uten å få noe særlig igjen. Jeg er ute av det nå, men det har påvirket meg enormt, og det har tatt lang tid å bearbeide. Nå føler jeg er kanskje er klar for å se litt etter et forhold igjen, men jeg er livredd for å havne i noe lignende. For jeg tror mange menn egentlig tar til takke nesten med hvem som helst. Jeg trenger følelser, å bli sett og elsket for den jeg er. Dere som har et slikt forhold, kan dere gi meg noen tips om hva jeg skal se etter og gjøre? Anonymkode: c509e...826 7
FlowahPowah Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Det høres litt ut som du har vært med noen som er litt "gammeldags"? Rådet mitt til deg vil være å prøve å finne en mann som er litt i kontakt med følelsene sine. Enkle spørsmål du kan stille i dating-fasen er sånne som; "Hva brenner du for?", "Hva er det som gir deg skikkelig godfølelsen?". Hvis du bare får et grynt tilbake, eller at pilsen etter arbeidsuka på fredag er det som gir skikkelig godfølelsen, så er det et lite varsko. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Mitt beste forslag er at du følger nøye med når du blir kjent med folk. Hvis du opplever noe vanskelig, hvordan reagerer de? Spør de om det er noe de kan gjøre? Fokuserer de på deg eller dreier de det hele over på dem selv? Er du til bry hvis du har problemer? Er de interessert i å høre på deg? Når du blir bedre kjent med dem, tar de din side hvis du blir urettferdig behandlet? Når du er oppmerksom så ser du slike ting. Anonymkode: 37269...0ae 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 Hva en kan tilby er viktigere enn hvem han er. Tror mange kan relatere til den. Anonymkode: 6c38e...bad
Gjest Inverto Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 En persons gjerninger er jo det som gjør dem til dem de er. Som Batman sier "It's not who I am underneath, but what I do that defines me". Tanker og følelser er utilstrekkelig. Det som teller er om vi handler på dem, og da hvordan vi gjør det Men nokk om det. Svaret er at det finnes menn i dag som vil ha et funksjonelt forhold hvor de er i stand til å gjøre kompromisser og samarbeide med partneren sin Under dating/bekjentskaps fasen, er det viktig at du stiller kritiske spørsmål og har dype samtaler med kandidaten. Du kan derved forme deg en psych profile slik at du kan komme til en klarere konklusjon om denne personen er bra nokk. Mao en asset eller liability
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 Det er kanskje viktig å se etter en som er god på å se andres behov. En som helt av seg selv ser at andre mennesker trenger noe og som gir av seg selv. Kan være så enkelt som å bare dukke opp på togstasjonen og møte deg når du kommer med toget, selv om du jo fint kunne tatt en taxi hjem. Eller pakker en sekk og inviterer deg med på søndagstur. Eller lufter hunden din på morgenen fordi han våknet først. Eller handler inn det knekkebrødet du liker så godt, uten at du spør. Det sier mye om hvordan de er i stand til å forstå og bry seg om andre også i vanskeligere tider. Anonymkode: 3b9fb...2ac 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 Jeg føler deg ts, jeg har ikke et 20år samliv bak meg, men hele livet har jeg omgitt meg med folk som kun er med meg for det de kan få fra meg eller pga meg. Det er pga barndommen min og at jeg tidlig lærte at jeg ikke er god nok eller verdt noe, kun det jeg gjør teller, og jeg skal gjøre alle til lags. Så dumpa eksen meg og jeg valgte å være alene noen år, og det jeg gjorde var å bli kjent med meg selv og mine behov og verdier. Jeg tenker at det viktigste er at vi kjenner oss selv og vet hva som er viktig, at man må ikke være perfekt, men kunne kommunisere og ønske det beste. Noen som har det bra med seg selv har det bra med andre. Anonymkode: 16ef1...862 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 Inverto skrev (3 timer siden): En persons gjerninger er jo det som gjør dem til dem de er. Som Batman sier "It's not who I am underneath, but what I do that defines me"....Du kan derved forme deg en psych profile slik at du kan komme til en klarere konklusjon om denne personen er bra nokk. Mao en asset eller liability Forumet har regler om å skrive på bokmål/ nynorsk, ikke dialekt, engelsk etc. Anonymkode: 62630...d4d 1
Gjest Inverto Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Forumet har regler om å skrive på bokmål/ nynorsk, ikke dialekt, engelsk etc. Anonymkode: 62630...d4d Tving meg
000VF000 Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 4 hours ago, FlowahPowah said: Det høres litt ut som du har vært med noen som er litt "gammeldags"? Rådet mitt til deg vil være å prøve å finne en mann som er litt i kontakt med følelsene sine. Enkle spørsmål du kan stille i dating-fasen er sånne som; "Hva brenner du for?", "Hva er det som gir deg skikkelig godfølelsen?". Hvis du bare får et grynt tilbake, eller at pilsen etter arbeidsuka på fredag er det som gir skikkelig godfølelsen, så er det et lite varsko. De spørsmålene tolker jeg som hva gjør du, ikke hvem er du. Det er spørsmål man får på jobbintervju. Må man brenne for noe? Hva hvis man får en skikkelig godfølelse av en kopp med perfekt traktet kaffe? (Eller kald pils) Er ikke det å sette pris på de små tingene i livet det som er viktig mellom to mennesker, kontra TS sin erfaring med status og det å gjøre ting?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 Jeg tenker at det jeg gjør er den jeg er. At jeg viser omsorg og tar vare på er for meg vitkig å bli elsket for. Og jeg elsker min partner også mye for det han gjør, hvordan han viser at han elsker meg, hvordan han deltar i aktiviteter, hva han velger å bruke fritiden på osvm Så jeg tror ikke det er så ille å bli elsket for det man gjør, så lenge man får nettopp vite og bekrefter at personen elsker de tingene man gjør. Og ikke minst at man gjør like mye, særlig for hverandre. At det ikke er en ulikvekt. Emosjonell støtte er selvsagt viktig, men for meg går dette inn under hva man gjør. Anonymkode: 7e8c4...0d6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 Inverto skrev (4 timer siden): Tving meg Det er forsåvidt norske ord, selv om det ikke egentlig heter det på norsk. Får være innafor. Anonymkode: 62630...d4d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er kanskje viktig å se etter en som er god på å se andres behov. En som helt av seg selv ser at andre mennesker trenger noe og som gir av seg selv. Kan være så enkelt som å bare dukke opp på togstasjonen og møte deg når du kommer med toget, selv om du jo fint kunne tatt en taxi hjem. Eller pakker en sekk og inviterer deg med på søndagstur. Eller lufter hunden din på morgenen fordi han våknet først. Eller handler inn det knekkebrødet du liker så godt, uten at du spør. Det sier mye om hvordan de er i stand til å forstå og bry seg om andre også i vanskeligere tider. Anonymkode: 3b9fb...2ac Omtanke. Det er så viktig. Det å ikke behøve å fortelle eller be om noe, han ser hva som trengs. Anonymkode: 6ee50...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Omtanke. Det er så viktig. Det å ikke behøve å fortelle eller be om noe, han ser hva som trengs. Anonymkode: 6ee50...4ae Problemet til de fleste er jo at de ønsker mye av dette framfor å kommunisere hva de ønsker og trenger. Anonymkode: 62630...d4d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 FlowahPowah skrev (16 timer siden): ..., eller at pilsen etter arbeidsuka på fredag er det som gir skikkelig godfølelsen, så er det et lite varsko. Må ikke være så åndssnobbete. Man må få lov til å kjenne på lykke sammen med gode kolleger og en pils etter en arbeidsuke, men det er selvsagt en stor fordel at en god mann også kan sette ord på andre ting som gir lykke. Anonymkode: 4c5f3...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå