Gå til innhold

Hvordan tolker dere “i nærmeste fremtid”?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg skal varsle om et møte som mest sannsynelig kommer til å skje i løpet av August, uten at det er helt 100% sikkert og uten at jeg har en dato. 
Er det feil å skrive “i nærmeste fremtid”? Er August evt September for lenge frem i tiden?

Anonymkode: d8897...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer an på konteksten. 

Om det er snakk om et møte, er "i nærmeste fremtid" i mine ønye denne eller neste uke. 

Kan du ikke bare skrive det du skriver her, da? "Mest sannsynlig august, eventuelt september"? 

Anonymkode: 42931...0b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer an på konteksten. 

Om det er snakk om et møte, er "i nærmeste fremtid" i mine ønye denne eller neste uke. 

Kan du ikke bare skrive det du skriver her, da? "Mest sannsynlig august, eventuelt september"? 

Anonymkode: 42931...0b1

Jo, det er en god idé. Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, i nærmeste fremtid høres ut som i alle fall før sommeren.

Anonymkode: 4b6c6...d54

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg skal varsle om et møte som mest sannsynelig kommer til å skje i løpet av August, uten at det er helt 100% sikkert og uten at jeg har en dato. 
Er det feil å skrive “i nærmeste fremtid”? Er August evt September for lenge frem i tiden?

I nærmeste fremtid er noen dager maks 1 uke. August/september er ikke nærmeste fremtid 

Anonymkode: a433f...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I nærmeste fremtid" kommer helt an på kontekst.

"Når skal dere ha barn da?" Da er "i nærmeste fremtid" i løpet av de neste 5 årene.

Invitere i byllup? Da er "i nærmeste fremtid" innen et års tid.

"Skal vi ta en fest?" Da er "i nærmeste fremtid" helst om en måned eller to, men 6 måneder er innafor.

Og så er det bare du som vet hvor ofte og med hvor langt varsel møtene dine pleier å være, men de fleste møter jeg har så ville "i nærmeste fremtid" være max en måned frem i tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...