AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Del Skrevet 30. mai 2023 Hei. Jeg skal varsle om et møte som mest sannsynelig kommer til å skje i løpet av August, uten at det er helt 100% sikkert og uten at jeg har en dato. Er det feil å skrive “i nærmeste fremtid”? Er August evt September for lenge frem i tiden? Anonymkode: d8897...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Det kommer an på konteksten. Om det er snakk om et møte, er "i nærmeste fremtid" i mine ønye denne eller neste uke. Kan du ikke bare skrive det du skriver her, da? "Mest sannsynlig august, eventuelt september"? Anonymkode: 42931...0b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer an på konteksten. Om det er snakk om et møte, er "i nærmeste fremtid" i mine ønye denne eller neste uke. Kan du ikke bare skrive det du skriver her, da? "Mest sannsynlig august, eventuelt september"? Anonymkode: 42931...0b1 Jo, det er en god idé. Takk Anonymkode: d8897...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Del Skrevet 31. mai 2023 Ja, i nærmeste fremtid høres ut som i alle fall før sommeren. Anonymkode: 4b6c6...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Del Skrevet 31. mai 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg skal varsle om et møte som mest sannsynelig kommer til å skje i løpet av August, uten at det er helt 100% sikkert og uten at jeg har en dato. Er det feil å skrive “i nærmeste fremtid”? Er August evt September for lenge frem i tiden? Anonymkode: d8897...b14 I nærmeste fremtid er noen dager maks 1 uke. August/september er ikke nærmeste fremtid Anonymkode: a433f...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 1. juni 2023 #6 Del Skrevet 1. juni 2023 "I nærmeste fremtid" kommer helt an på kontekst. "Når skal dere ha barn da?" Da er "i nærmeste fremtid" i løpet av de neste 5 årene. Invitere i byllup? Da er "i nærmeste fremtid" innen et års tid. "Skal vi ta en fest?" Da er "i nærmeste fremtid" helst om en måned eller to, men 6 måneder er innafor. Og så er det bare du som vet hvor ofte og med hvor langt varsel møtene dine pleier å være, men de fleste møter jeg har så ville "i nærmeste fremtid" være max en måned frem i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå