Gå til innhold

Erfaringer med beroligende tablett for katt for å få gredd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har en katt på 5 år med rikelig med pels som hater å bli gredd. Jeg har forsøkt alle triks i boka (litt og litt, gi belønning når han er rolig, starte med å gre der han liker osv), men han blir rett og slett sint og aggressiv med en gang børsten rører magen. Han har voldsomt med pels, og behøver hjelp til å få gredd den av.

Nå på våren har jeg prøvd å gre hyppig for å ikke gre så lenge av gangen. Nå blir han sint, knurrer og løper unna med en gang han ser børsten.

Har noen erfaring med å gi noe beroligende til en katt for å få gredd dem ordentlig? Ser jo dyr kan få det blant annet ved langtransport osv.

Alle hårene sitter veldig løst og er ikke noe problem å få fjernet. Tenker det nesten hadde vært bedre å «dopet han ned litt» én gang og få gredd av det verste, enn at han gruer seg hver gang han ser jeg kommer med børsten.

tanker?

Anonymkode: 7a7f3...4ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å spørre veterinæren. De er dem som skriver ut resept for deg til katten, dersom veterinæren er enig i at det er en god ide og eneste måte å få børstet gjennom skikkelig på katten. Knuter i pelsen er jo vondt og sårt for katten, så det er jo viktig å få den gredd skikkelig i ny og ne.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp tangel tezeer . Hårbørste for mennesker. Katten min liker å bli gred med den børsten.

Anonymkode: f13b7...465

AnonymBruker
Skrevet

Tangel tezzer selges på vita eller blivakker .no 

Anonymkode: f13b7...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...