AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #21 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takker mye for tips 😊 Mange mint-forslag, og granskygge er for grå. Etter en dag med søking blir jeg ikke overbevist. Tror vi ender på å finne en annen farge, synes grønt er grellt. Setter likevel veldig stor pris på forslagene, det er definitivt jeg som er problemet men synes forslagene er veldig gode! 😅 Anonymkode: bfe88...fcf Har du sett gjennom denne? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/vare-vakreste-gronnfarger/ lykke til med fargevalg! Anonymkode: 2d128...ad5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #22 Skrevet 31. mai 2023 Jeg tror det blir vanskelig å finne en grønnfarge som verken er blå eller grå, når du ikke liker fargen grønn. Vi har green harmony i stua og synes den er pen, men der er det mye dagslys. Synes også den er vesentlig penere med bomull på lister enn klassisk hvit. Hva med Jotun laurbær? Vi valgte den i tv-stua, for der har vi ikke like mye lysinnslipp. Anonymkode: b0b64...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #23 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du sett gjennom denne? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/vare-vakreste-gronnfarger/ lykke til med fargevalg! Anonymkode: 2d128...ad5 Her var det mange gode tips, takk! Foreløpig tror jeg teblad og local green er favoritter 🤔 får skaffe noen fargeprøver og se hvordan den funker med resten av huset! Anonymkode: bfe88...fcf
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #24 Skrevet 31. mai 2023 Vi har Jotun Vårluft på et barnerom. Det er en veldig frisk og lys grønn farge. Anonymkode: 1fed1...051
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #25 Skrevet 31. mai 2023 Vi har Laubær i sta. Elsker den! Anonymkode: 69d5c...67e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #26 Skrevet 31. mai 2023 Minty breeze er veldig fin. Elsker den fargen Anonymkode: c5d9b...75b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #27 Skrevet 31. mai 2023 Ut ifra det du skriver: Vil anbefale deg å se om du liker Jotun 8303 Hvitlyng. Den er lys, men med tydelige grønne undertoner (varm, med en del gult). Det grønne, svale kommer tydelig frem hos oss. Vi har den på et gjesterom i kjelleren, det gir en veldig lun og lett følelse. Ser veldig hvit ut på kartet, men er litt mer pigmentert på veggen. Anonymkode: aab21...7ae
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #28 Skrevet 31. mai 2023 Scheele’s green var en svært populær farge for en tid tilbake. Den kan jo alltids vurderes? Anonymkode: 8469d...e6e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #29 Skrevet 2. juni 2023 Jeg personlig elsker Pale linden. Har den på stua og kjøkken. Den er også en populær farge å ha på barnerom. Anonymkode: 2b895...8b9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #30 Skrevet 2. juni 2023 Hvis datteren min hadde ønsket seg grønt rom hadde jeg gått for denne tapeten og en grønnfarge som passer inntil. «Dessverre» så vil hun ha rosa rom. https://www.borastapeter.com/nb/tapeter/clouds-swans-9414w Anonymkode: 1b423...237 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #31 Skrevet 2. juni 2023 Lys oliven fra jotun har vi hjemme på soverommet og gangen😊 Anonymkode: 73ff4...a18
Million Skrevet 2. juni 2023 #32 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 23.53): Takker mye for tips 😊 Mange mint-forslag, og granskygge er for grå. Etter en dag med søking blir jeg ikke overbevist. Tror vi ender på å finne en annen farge, synes grønt er grellt. Setter likevel veldig stor pris på forslagene, det er definitivt jeg som er problemet men synes forslagene er veldig gode! 😅 Anonymkode: bfe88...fcf Hva med Natural Green fra Jotun? Dyp, men mellomgrønn, naturlig farge. Jeg synes den er lekker!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #33 Skrevet 2. juni 2023 Vi har Pale green på gaming/gjesterom. Den er frisk, tydelig grønn (gylden, er en del gult i blandingen). Vurderte mange av de andre som er nevnt her, men feks Pale linden ble for lite tydelig/blass i vårt rom, Exhale for blå osv. Det er mange farger vi kunne hatt på akkurat det rommet, men vi landet på grønn og jeg ble fornøyd med Pale green. Anonymkode: 54f7c...00d
Rosa Dartle Skrevet 2. juni 2023 #34 Skrevet 2. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 13.55): Synes den er grusom, som sagt så var Green harmony mitt værste mareritt og de er ca like 😅 Så prøver å finne noe "helt annet".. Anonymkode: bfe88...fcf Det kommer nok an på lyset, for disse fargene er egentlig veldig forskjellige. Hvilken side av huset ligger rommet hennes? Kommer det inn morgenlys, dagslys eller kveldslys? Vi prøvde mange ulike grønnfarger, og samme farge kunne se helt forskjellig ut i ulike rom. F.eks så Granskygge helt gusjete ut i rom med lite dagslys. Pale Linden så bare helt lys gul ut. Har sett disse hos andre hvor begge har sett mer grønne ut. Kommer jo an på hva du liker, men jeg ville valgt en farge med lite gult i hvis det var i rom mot nord eller øst, og med lite blått i om det var mot sør eller vest. Endret 2. juni 2023 av Rosa Dartle
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #35 Skrevet 2. juni 2023 Rosa Dartle skrev (4 timer siden): Det kommer nok an på lyset, for disse fargene er egentlig veldig forskjellige. Hvilken side av huset ligger rommet hennes? Kommer det inn morgenlys, dagslys eller kveldslys? Vi prøvde mange ulike grønnfarger, og samme farge kunne se helt forskjellig ut i ulike rom. F.eks så Granskygge helt gusjete ut i rom med lite dagslys. Pale Linden så bare helt lys gul ut. Har sett disse hos andre hvor begge har sett mer grønne ut. Kommer jo an på hva du liker, men jeg ville valgt en farge med lite gult i hvis det var i rom mot nord eller øst, og med lite blått i om det var mot sør eller vest. Takk for innspill 😊 vinduet er nord-vendt. Et vanlig vindu på et lite rom, ca 8 kvm. Ts Anonymkode: bfe88...fcf
Rosa Dartle Skrevet 3. juni 2023 #36 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk for innspill 😊 vinduet er nord-vendt. Et vanlig vindu på et lite rom, ca 8 kvm. Ts Anonymkode: bfe88...fcf I sånne rom synes jeg det er finest med farger som har litt rødt og gult i seg så de blir varme. De får ganske kaldt og klart lys inn.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #37 Skrevet 3. juni 2023 I utgangspunktet ser jeg ikke noe problem med å finne en grønnfarge som passer inn med resten av fargene i huset, men det er jo din smak som er viktigst (og lar datteren din være med å "bestemme"). Basert på fargetone du har fra før tror jeg khaki hadde passet bra inn, eventuelt herbarium om hun ønsker en "grønnere" farge. Skrev opp ncs-koder, er du kjent med hvordan disse fungerer? Om ikke: fargene settes inn i et system der de første to sifferne er prosentandel "svart", neste to prosentandel "farge" og bokstavene med prosenttall mellom viser plassering på fargesirkelen mellom to farger (G40Y= grønn med 40% gul). Siden du fra før av har brukt mye 3010, passer lignende pigment landing inn. Green harmony har ncs kode 4010 G70Y, så om du likt den fargen men vil ha den lysere spør du i butikken om 3010 G70Y eller 2010 G70Y. Bildet under viser flere variasjoner man kan gjøre av ncs skalaen. I stedet for kryptiske navn kan du da bestemme om du liker 1. gul-grønn eller blå-grønn 2. Pastellfarge eller dyp farge 3. Mørkere farge eller lysere farge Anonymkode: 0d687...4a0 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå