Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om denne passer her, men jeg skal da ut og fly idag (med veldig flyskrekk). Det er meldt lav middelvind ca 10 m/s men vindkast 16-17 m/s. Flyet er et atr 72, og lurer på om jeg skal endre på billetten eller ikke 😅 Noen her som har flydd med turboprop fly i disse forholdene og kan si noe om hvor mye turbulens man kan forvente seg på oppstigning (verste delen av turen for meg)? Selv med beroligende medisin så sliter jeg.

Anonymkode: 9076b...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken flyplass skal du lande på? Det du beskriver, er jo bare godværsflyging på «min» flyplass, om det ikke blir kuler med østavind. 

Skrevet

Fløy du?

AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det ikke bare vindstyrken som avgjør om det blir turbulent eller ikke. Er  vinden stabil kan det oppleves relativt rolig selv om den er kraftig :) Selv har jeg flydd i vind opptil 250-270 km/t (dvs drøyt 70 m/sek) uten å oppleve spesielt mye bevegelse i flyet (Da med de store maskinene - A330/340 og B747 etc). Men om man får det rett i nesa så tar flyturen litt lengre tid da ;) 

OG, de vil aldri fly om de ikke mener det er trygt. Husk at flyene er konstruert for å tåle enormt mye og de som flyr vil nok hjem de osgå :) Og spesielt propellfly tåler vind veldig godt.

Håper du reiste, og at du sitter igjen med en positiv opplevelse!

Anonymkode: f93e5...960

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ofte er det ikke bare vindstyrken som avgjør om det blir turbulent eller ikke. Er  vinden stabil kan det oppleves relativt rolig selv om den er kraftig :) Selv har jeg flydd i vind opptil 250-270 km/t (dvs drøyt 70 m/sek) uten å oppleve spesielt mye bevegelse i flyet (Da med de store maskinene - A330/340 og B747 etc). Men om man får det rett i nesa så tar flyturen litt lengre tid da ;) 

OG, de vil aldri fly om de ikke mener det er trygt. Husk at flyene er konstruert for å tåle enormt mye og de som flyr vil nok hjem de osgå :) Og spesielt propellfly tåler vind veldig godt.

Håper du reiste, og at du sitter igjen med en positiv opplevelse!

Anonymkode: f93e5...960

Jøss, flydd i vinstyrke tilsvarende dobbel syklons styrke du da😂😂😂.

Jada. Helt sikkert🤭

Anonymkode: b5387...a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...