Gå til innhold

Naturist i et forhold, men ønsker partner ville ta del i det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (m40) er naturist. Liker meg best på strender som er tilrettelagt for de som liker å sole seg naken og kjenne på den friheten å være utendørs uten klær. Før jeg ble sammen med kona var jeg ofte på naturiststrender men føler det blir feil å dra på slike steder da hun ikke vil. Men hun sier at jeg må bare dra dit om jeg vil,  der gjør ikke henne noe det. Føler vel også på et savn om jeg hadde gått dit alene. 

Så til dere par som er naturister, var dere begge det før dere møttes eller ble dere det fordet den ene var det? Noen tips til hvordan gå frem for å få henne eventuelt med? 

Anonymkode: 60d69...1aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen tips til hvordan gå frem for å få henne eventuelt med? 

Kanskje hun er åpen for å prøve det på utenlandsreise, der hun slipper å plutselig bli eksponert for evt kjente?

Ellers skal du selvfølgelig respektere at hun har et annet forhold til nakenhet og privatliv enn deg.

• Liker 8
Skrevet

Naturisme er ikke for alle, men for å vite om det er noe for din kone, må hun jo få prøvd det en gang. 🙂 

En ting som kan bidra til at hun kan tenke seg å prøve, det er informasjon. Her er en link til ei dame som blogger om det å prøve naturisme. Lenker til en av de aller første blogpostene hennes, og derfra er det mye å lese om hennes vei til å omfavne naturismen som kvinne.
https://bitsandbums.wordpress.com/2021/02/12/first-nude-beach/

Her er også en blogpost som tar opp nettopp det temaet som du lurer på. Denne bloggen har også mye annen nyttig info om naturisme. 
https://www.nakedwanderings.com/the-pressure-of-going-naked/

Både jeg og kona nyter gjerne noen feriedager på et naturistresort når vi kan, men det har ikke alltid vært slik. Vi hadde vært gift i mange år før jeg begynte å fatte interesse for naturisme. Kona var nok ikke så begeistret, så dette utviklet seg sakte over flere år. Ved en anledning planla jeg en hyttetur for oss alene uten barna. Jeg lagde noen regler, hvor en av reglene var at vi skulle være nakne hele døgnet, hvis vær og temperatur tillot det. Reglene ble presentert før vi reiste, og hytta jeg valgte, lå usjenert til, langt fra vei og folk. Siden det var bare oss to, tok kona dette sporty og vi fikk ei deilig helg på hytta, med nakenbading i innsjøen ved hytta, naken blåbærplukking, naken matlaging osv.. Det har blitt mange slike nakne hytteturer etter hvert, og det har utviklet seg til turer til The Well spa uten badetøy, turer til naturisthoteller og steder rundt middelhavet, og deltakelse på naturistbad i en lokal svømmehall. 

Lykke til!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår deg.  Det er ikke d samme å dra alene, som å være to. Jeg og x’n nøyt og elsket  og dra på naturist strender, men vi dro også og fant våre egne plasser.  men tips kan være å dra til et mer diskre sted først, hvor bare dere to er tilstede. Ikke offentlig.,

Skrevet

Du må nesten bare respektere at det ikke er hennes greie. Ikke alle liker å brette seg ut på den måten for alle. Noen har større intimgrenser enn andre. Sånn er vi bare forskjellige. Selv hadde jeg heller hengt meg enn å dra på nudiststrand , mens andre igjen elsker det. Man må bare respektere at man har forskjellig syn

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må akseptere at dere er forskjellig. Da jeg begynte å oppsøke naturiststrender var jeg i et forhold med en som ikke ville være med - men han nektet å være med på vanlig strand også. Og siden vi hadde mulighet for å bruke ei hytte som lå i nærheten av både vanlig strand og naturiststrand valgte jeg naturiststranda når vi var der. Så lenge hun syns det er greit at du drar syns jeg det bare er å dra. Så sant det ikke går utover familielivet, men det gjelder jo for alle aktiviteter/hobbyer man gjør aleine i et forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (På 30.5.2023 den 19.34):

Naturisme er ikke for alle, men for å vite om det er noe for din kone, må hun jo få prøvd det en gang. 🙂 

En ting som kan bidra til at hun kan tenke seg å prøve, det er informasjon. Her er en link til ei dame som blogger om det å prøve naturisme. Lenker til en av de aller første blogpostene hennes, og derfra er det mye å lese om hennes vei til å omfavne naturismen som kvinne.
https://bitsandbums.wordpress.com/2021/02/12/first-nude-beach/

Her er også en blogpost som tar opp nettopp det temaet som du lurer på. Denne bloggen har også mye annen nyttig info om naturisme. 
https://www.nakedwanderings.com/the-pressure-of-going-naked/

Både jeg og kona nyter gjerne noen feriedager på et naturistresort når vi kan, men det har ikke alltid vært slik. Vi hadde vært gift i mange år før jeg begynte å fatte interesse for naturisme. Kona var nok ikke så begeistret, så dette utviklet seg sakte over flere år. Ved en anledning planla jeg en hyttetur for oss alene uten barna. Jeg lagde noen regler, hvor en av reglene var at vi skulle være nakne hele døgnet, hvis vær og temperatur tillot det. Reglene ble presentert før vi reiste, og hytta jeg valgte, lå usjenert til, langt fra vei og folk. Siden det var bare oss to, tok kona dette sporty og vi fikk ei deilig helg på hytta, med nakenbading i innsjøen ved hytta, naken blåbærplukking, naken matlaging osv.. Det har blitt mange slike nakne hytteturer etter hvert, og det har utviklet seg til turer til The Well spa uten badetøy, turer til naturisthoteller og steder rundt middelhavet, og deltakelse på naturistbad i en lokal svømmehall. 

Lykke til!

Jeg kunne tenkt meg å dra på naturistresort/naturistcamp, men har ikke helt passet enda. Hvordan tok ungene det at dere begynte å dra på slike steder? Har barn selv hvor yngste er 14 og eldste er 23 så litt usikker på om/hvordan spesielt yngste skal få vite at jeg eventuelt drar et slikt sted. 

Anonymkode: e81fe...760

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne tenkt meg å dra på naturistresort/naturistcamp, men har ikke helt passet enda. Hvordan tok ungene det at dere begynte å dra på slike steder? Har barn selv hvor yngste er 14 og eldste er 23 så litt usikker på om/hvordan spesielt yngste skal få vite at jeg eventuelt drar et slikt sted. 

Anonymkode: e81fe...760

Dette er noe vi voksne gjør. Barna, som er i samme aldersspenn som deres, er vant til at vi tar ei helg eller to i året uten barn, og en og annen utenlandstur. Det har vi gjort i snart 10 år. Hva vi gjør på de turene vet ikke barna så mye om.

Men jeg tror ikke de ville synes det var så veldig rart. De er vant til naturlig nakenhet hjemme. Ved et par anledninger har vi leid feriehus for hele familien med privat basseng, og da har vi voksne, med tillatelse fra barna, badet nakne. En artig ting er at første gangen vi planla en naken hyttetur, fortalte vi barna at vi skulle på ei hytte som lå alene i skogen. Da kom det raskt fra eldste datter, som da var ca. 13 år, at da kunne vi jo være naturister! 🙂 At det var nettopp det vi hadde tenkt, sa vi ikke noe om....

Vi har heller ikke fortalt dette til familie og venner. Ikke det at vi skammer oss over det vi gjør, på ingen måte, men vi er redd for at det skal bli misforstått. Kanskje burde vi ikke bekymret oss, for det er ganske godt kjent hva naturisme handler om, og ikke handler om, men allikevel.......

Hvis du ser etter et bra sted å være førstegangsnaturist utenlands, kan jeg anbefale Hotel Vritomartis på Kreta. Fantastisk sted, herlig klima, god service, god mat og akkurat passe balanse mellom å være naken og å være kledd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

du må jo spørre?

Anonymkode: 2c92c...292

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke vært på naturistsrender før jeg ble sammen med mannen min. Han hadde begynt på egenhånd i 20 års alderen. Han var ikke vokst opp med direkte naturisme, men det hadde hendt at familien hans bada nakne når de var på hytta.

Jeg var skeptisk til å prøve, men han fikk meg med på nakenbading bare oss to på usjenerte plasser. Det skulle ikke mange gangene til før jeg elsket å være naken i vannet. Etterhvert tok jeg motet til meg og ble med på offentlige naturiststrender også. Nå elsker jeg det.

Men jeg respekterer at det ikke er noe alle liker.

Endret av Happy2hanne
Rette skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Happy2hanne skrev (På 9.6.2023 den 12.58):

Jeg hadde ikke vært på naturistsrender før jeg ble sammen med mannen min. Han hadde begynt på egenhånd i 20 års alderen. Han var ikke vokst opp med direkte naturisme, men det hadde hendt at familien hans bada nakne når de var på hytta.

Jeg var skeptisk til å prøve, men han fikk meg med på nakenbading bare oss to på usjenerte plasser. Det skulle ikke mange gangene til før jeg elsket å være naken i vannet. Etterhvert tok jeg motet til meg og ble med på offentlige naturiststrender også. Nå elsker jeg det.

Men jeg respekterer at det ikke er noe alle liker.

Sånn er det her også. Jeg ivret for å dra på ferie til GC der vi kunne være nakne sammen med andre. Hun var SVÆRT skeptisk, men etter å ha prøvd det er hun mye mer ivrig enn meg ❤️ Nå koser vi oss på naturiststrender så ofte vi kan. Dessverre er det ingen offentlige naturiststrender i mils omkrets her vi bor her nord. Temperaturen frister heller ikke til soling og bading foreløpig 🥶. Vi er mest bekvemme med å være  nakne sammen med ukjente. Ville nok vært mer tilbakeholden sammen med familie, naboer og kjente, men skjuler ikke at vi går på "slike" steder 😄

Drømmen er å dra til et naturisthotell, f.eks. Hotel Vritomartis som det ble tipset om tidligere i tråden, Der kan man være nakne overalt, kanskje bortsett fra når man spiser i restauranten. Høres helt fantastisk ut.

Endret av 911
Skrevet
911 skrev (17 timer siden):

Drømmen er å dra til et naturisthotell, f.eks. Hotel Vritomartis som det ble tipset om tidligere i tråden, Der kan man være nakne overalt, kanskje bortsett fra når man spiser i restauranten. Høres helt fantastisk ut.

Vritomartis har vi vært på to ganger, og ønsker oss tilbake. Det er et familiehotell hvor barn er velkomne, men det har ikke vært mange barn der når vi har vært der.

Når det gjelder nakenhet på Vritomartis, er det badetøyforbud i bassengområdet. Inne i hotellbygningen skal man være tildekket. Forøvrig er klær valgfritt. Hvis du har rom på hotellet, må du altså dekke deg til når du går til og fra rommet. Hvis du bor i en av bungalowene, kan du gå naken fra rommet til bassenget.

I poolbaren ved bassenget får man kjøpt drikke og lunsjretter, og her kan man være naken hvis man vil. Nær bassenget er det også en liten butikk som selger ting som er kjekt å ha, som solkrem, øl og vin, batterier, snacks og mye forskjellig.

Når vi har vært der, stenger bassenget ved solnedgang. Da kler folk seg til middag.

• Liker 1
Skrevet
aksase skrev (6 timer siden):

Vritomartis har vi vært på to ganger, og ønsker oss tilbake. Det er et familiehotell hvor barn er velkomne, men det har ikke vært mange barn der når vi har vært der.

Når det gjelder nakenhet på Vritomartis, er det badetøyforbud i bassengområdet. Inne i hotellbygningen skal man være tildekket. Forøvrig er klær valgfritt. Hvis du har rom på hotellet, må du altså dekke deg til når du går til og fra rommet. Hvis du bor i en av bungalowene, kan du gå naken fra rommet til bassenget.

I poolbaren ved bassenget får man kjøpt drikke og lunsjretter, og her kan man være naken hvis man vil. Nær bassenget er det også en liten butikk som selger ting som er kjekt å ha, som solkrem, øl og vin, batterier, snacks og mye forskjellig.

Når vi har vært der, stenger bassenget ved solnedgang. Da kler folk seg til middag.

🙏 Tusen takk for masse nyttig info. Høres helt perfekt ut for meg. Drømmen er en gang å reise dit eller noe tilsvarende.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt på samme måte. Jeg er naturist men ikke henne. Så fort hun er ute av oppkjørselen vår når hun drar på jobb f.eks så er jeg naken. Kan vaske hele huset uten en tråd på meg. Kan også ta meg en sykkeltur og stopper på et "hemmelig" sted jeg vet om og være naken i naturen. En ubeskrivelig følelse å være naken ute. Skulle gjerne ønsket at hun deltok litt i min nakene verden, men det har jeg gitt opp for lenge siden. Så blir et hemmelig liv jeg har for meg selv.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har det litt på samme måte. Jeg er naturist men ikke henne. Så fort hun er ute av oppkjørselen vår når hun drar på jobb f.eks så er jeg naken. Kan vaske hele huset uten en tråd på meg. Kan også ta meg en sykkeltur og stopper på et "hemmelig" sted jeg vet om og være naken i naturen. En ubeskrivelig følelse å være naken ute. Skulle gjerne ønsket at hun deltok litt i min nakene verden, men det har jeg gitt opp for lenge siden. Så blir et hemmelig liv jeg har for meg selv.

Hvorfor må du vente til hun er borte før du kler av deg? Hva vil skje om du begynner å å være naken i naturlige settinger gradvis? (mellom dusj og soverom, hente noe på kjøkkenet etter dusjen osv,)

Anonymkode: d7436...f6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp tatt et deilig nakenbad ved et innlandsvann på sørlandet. Gradene var på nesten 23 nå på morgenen. Sa til fruen at jeg drar og inn til tjernet bader. Kos deg du sa hun. Spurte når jeg kom tilbake hvordan tempen var og vi reiser nok inn og bader nakene igjen sammen i kveld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 21.18):

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har nettopp tatt et deilig nakenbad ved et innlandsvann på sørlandet. Gradene var på nesten 23 nå på morgenen. Sa til fruen at jeg drar og inn til tjernet bader. Kos deg du sa hun. Spurte når jeg kom tilbake hvordan tempen var og vi reiser nok inn og bader nakene igjen sammen i kveld.

Hva har skjedd de siste dagene 

Anonymkode: d7436...f6b

• Liker 1
Skrevet

Vi er ulike, og skal ikke gå på akkord med oss selv og komfortgrensene våre for å tekkes andre.
Er det dét å være naken som gjør henne ukomfortabel, eller det at andre er nakne. 
En naturiststrand gir rom for at en er naken og en er mer kledd. Det er ikke nakentvang.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ok om de bader nakne på strender uten partner? 

Hvor går grensen her i et parforhold? 

Jeg kjenner på en slags sjalusi. At han ser og liker andre nakne damer in real.

Anonymkode: 099a9...39c

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det ok om de bader nakne på strender uten partner? 

Hvor går grensen her i et parforhold? 

Jeg kjenner på en slags sjalusi. At han ser og liker andre nakne damer in real.

Anonymkode: 099a9...39c

Her peker du på noe som er vanskelig å forklare før man har erfart det.

Jeg tror de fleste menn kikker på andre damer uansett hva de har på eller ikke har på. Det mange erfarer, er at ei dame i bikini ofte kan være langt mer spennende enn ei naken dame. Når noe er dekket til vil ofte fantasien løpe løpsk om hvordan de tildekkede delene ser ut. Er personen naken, da har man sett alt og det er ikke noe som fantasien kan spinne videre på, og ofte er virkeligheten langt mer kjedelig enn de bildene fantasien produserer. 

Det kan faktisk være til fordel for deg at mannen din ser andre nakne damer, fordi han da vil erfare at alle damer er ulike og at den dama han har hjemme, og som ikke tør å bli med på stranda, tåler sammenlikningen med andre damer riktig så godt. 🙂 

Jeg er selv naturist, og har vært så heldig at kona også er med meg på det. For oss har det blitt noe veldig fint vi har sammen og gjør sammen. Sjalusien er ikke noe problem når vi er sammen om det.

Det er akseptert på de fleste naturiststrender at ikke alle er nakne. Jeg foreslår at du blir med mannen din på nakenstranda selv om du selv ikke har til hensikt å være naken. Da kan du få en følelse av stemningen og hvordan det er. Kanskje det vil lette sjalusiplagene litt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...